کد خبر: 4994
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۱
  • خبرنگار: سهیلا ستایش
  • چاپ
انعقاد قرار داد تراموا شهرداری شیراز

شهرداری شیراز به مناسبت ۱۵ اردیبهشت ماه روز شیراز، قرارداد پروژه احداث تراموا را با اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان با شرکت سرمایه گذاری شهر آتیه منعقد کرد و تراموای شیراز وارد مرحله اجرایی شد.

به گزارش پیام خبر، شهردار شیراز در آیین انعقاد قرارداد پروژه تراموا ضمن تبریک روز شیراز به شهروندان و هموطنان گفت: قرارداد اجرای پروژه تراموا به مناسبت ۱۵ اردیبهشت ماه منعقد شده است. شیراز نخستین شهر ایران است که قرارداد تراموا را منعقد می کند و امیدوارم نخستین شهری باشیم که آن را به بهره برداری می رسانیم.

حیدر اسکندرپور اعتبار اجرای تراموا را ۲ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: اولین خط تراموای شیراز به طول ۱۰ کیلومتر از آرامگاه سعدی آغاز و پس از گذر از آرامگاه حافظ، دروازه اصفهان، مجموعه زندیه (فلکه شهرداری)، حرم مطهر شاهچراغ (ع) به پایانه شاهزاده قاسم می رسد.

شهردار شیراز اضافه کرد: با برنامه ریزی انجام شده تلاش داریم فاز نخست پروژه تراموا از پایانه شاهزاده قاسم تا دروازه اصفهان در سال آینده افتتاح شود و بقیه مسیر تا آرامگاه سعدی نیز در ادامه به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه احداث خط تراموا علاوه بر توسعه حمل و نقل عمومی، فرصتی برای گردشگری شیراز نیز است، خاطرنشان کرد: این خط تراموا محور گردشگری - مذهبی شیراز را پوشش می دهد و گردشگران می توانند با استفاده از آن از اکثر نقاط تاریخی، فرهنگی و مذهبی شیراز بازدید کنند. با اجرای پروژه تراموا دسترسی به حرم شاهچراغ (ع) و مجموعه زندیه نیز برای شهروندان و مسافران راحت تر می شود.

مهندس اسکندرپور افزود: با بهره برداری از تراموا حضور همزمان انسان، تراموا و خودرو در معابر امکان پذیر است و هیچ محدودیتی برای عبور عابرین پیاده و خودروها ایجاد نمی کند.

شهردار شیرازبا تاکید بر اینکه برای افزایش سرعت احداث تراموا باید آن را به صورت روزانه زمانبندی و طبق این برنامه حرکت کنیم، گفت: امیدوارم این پروژه به سرعت به بهره برداری برسد و این امر نیازمند تلاش شرکت شهرآتیه به عنوان طرف قرارداد است. ما نیز در مجموعه شهرداری متعهد می شویم که با پشتیبانی از پروژه تراموا، آن را در زمان مناسب به بهره برداری برسانیم.

شورا بر روند اجرای پروژه تراموا نظارت می کند

رییس شورای اسلامی شهر شیراز در این آیین گفت: شیراز نخستین کلانشهر کشور است که قرارداد تراموا در آن امضا می شود و این کلانشهر شایستگی آن را دارد که در همه زمینه ها اولین ها باشد.

سیدعبدالرزاق موسوی تاکید کرد: یقین دارم شورا این اراده را دارد که با نظارت بر روند اجرای پروژه تراموا و حمایت از شهردار و مجموعه مدیریت شهری، زمینه را برای افتتاح این پروژه در موعد مقرر فراهم کند.

وی افزود: امیدوار هستم این قرارداد به موقع همه مفاد آن بند به بند اجرا شود و طبق برنامه زمانبندی شده شاهد بهره برداری از این پروژه باشیم.

رییس شورای اسلامی شهر شیراز توسعه حمل و نقل عمومی و احداث تراموا را در راستای عمل به رویکرد انسان محوری دانست و گفت: توسعه حمل و نقل عمومی از مهمترین فرصتها برای تحقق شهر زیست پذیر است.

شورای شهر تمام تلاش خود را برای انسان محوری و زیست پذیری شیراز می کند

نایب رییس شورای اسلامی شهر شیراز در آیین انعقاد قرارداد پروژه تراموا گفت: شورای شهر برای اینکه شیراز شهری انسان محور، زیست پذیر و فراهم کننده زندگی ایمن و راحت شهروندان باشد تمام تلاش خود را کرده است.

ابراهیم صبوری با بیان اینکه شیراز نخستین شهر ایران است که تراموا در آن احداث می شود، خاطرنشان کرد: با امضای قرارداد تراموا یکی از شعارهای شورای پنجم محقق شد و امیدواریم که سال آینده بخشی از آن به بهره برداری برسد.

وی تصریح کرد: درصدد هستیم از فرودگاه تا ایستگاه مترو میدان الله نیز از مد حمل و نقل ART استفاده کنیم و در صورت موفقیت این طرح در سایر نقاط شهر نیز از آن استفاده خواهد شد.

شیراز نخستین شهر ایران است که تراموا در آن احداث می شود

رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این آیین گفت: شیراز شایستگی آن را دارد که نگاه مدیریتی به آن متفاوت باشد و اولین شهر ایران باشد که در آن تراموا ایجاد می شود.

نواب قائدی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر شیراز نیز با در پیش گرفتن رویکرد انسان محوری اقدام به اجرا و تصویب پروژه های مختلفی کرده است، افزود: اتخاذ رویکرد انسان محوری در حوزه حمل و نقل نیز با توسعه حمل و نقل عمومی و کاهش استفاده از خودروی شخصی محقق می شود.

وی ضمن اشاره به برخی از اقدامات سه سال گذشته مجموعه شورا و شهرداری در این حوزه گفت: تکمیل ایستگاه های خط یک مترو به ویژه ایستگاه مترو وکیل الرعایا با معماری ویژه، احداث خط دو مترو که در زمینه سرعت حفاری و تولید سیگمنت رکورد زده است و شهرک های جنوبی شیراز را به میدان امام حسین (ع) در مرکز شهر و سپس میدان ازادی و آرامگاه سعدی متصل می کند، آغاز به کار دوچرخه های هوشمند اشتراکی، انعقاد قرارداد تراموا  و ... از جمله اقداماتی است که به نگاه انسان محوری در حوزه حمل و نقل جامه عمل می پوشاند.

مجموعه شهرداری نسبت به احداث تراموا نگاه ویژه و محوری دارد

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز در این جلسه با بیان اینکه مقرر شده بود قرارداد تراموا در اسفندماه منعقد شود، گفت: با توجه به شیوع کرونا، انعقاد این قرار داد را به ۱۵ اردیبهشت روز شیراز موکول کردیم.

محمدهادی هاشم پور افزود: مجموعه شهرداری نسبت به احداث تراموا نگاه ویژه و محوری دارد و از این رو برای تامین منابع مالی آن باید هزینه را به صورت نقدی به پروژه تزریق کند.

وی اضافه کرد: با توجه به هزینه سنگین مالی این پروژه، شرکت طرف قرارداد ضروری است، پروژه را طبق برنامه زمان بندی پیش ببرد و مقرر شده از ماه آینده این پروژه وارد فاز عملیاتی و تجهیز کارگاه شود.

تراموا با رهنمود های شهردار و همکاری و همگامی شورای شهر به مرحله اجرا رسید

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در آیین انعقاد قرارداد پروژه تراموا با بیان اینکه شیراز مسیر توسعه پایدار را طی کرده و در حال رسیدن به اهداف برنامه ریزی شده است، خاطرنشان کرد: در همین راستا ضروری است که با استفاده از مدهای حمل و نقل نظیر تراموا سیستم حمل و نقل نیز پایدار شود.

مجتبی زوربخش اضافه کرد: احداث تراموا با رهنمود های شهردار و همکاری و همگامی شورای شهر به مرحله اجرا رسید.

اجرای به موقع پروژه مستلزم همکاری دستگاه خدمات رسان است

اسفندیار دهقانیان مدیرعامل شرکت شهر آتیه نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه شیراز شهر اولین هاست، گفت: شهرهای تهران، کرج، رشت، قزوین، مشهد و تبریز نیز به دنبال احداث تراموا هستند اما شیراز نخستین شهر ایران است که اقدام به شروع اجرای پروژه تراموا و انعقاد قرارداد کرده است.

وی اضافه کرد: اجرای این پروژه طبق برنامه زمان بندی مستلزم همکاری سایر ادارات و دستگاه های خدمات رسان همچون آب، برق، گاز و تلفن و تامین منابع مالی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

اخبار ویژه کرونا

آخرین اخبار

اجتماعی

گفتگو و تحلیل

  • شاهنامه، قله ای بلند در سپهر فرهنگ و اندیشه ایرانی است/ گفتگو با خالق رادیو شاهنامه

    شاهنامه، قله ای بلند در سپهر فرهنگ و اندیشه ایرانی است/ گفتگو با خالق رادیو شاهنامه

    بی شک شاهنامه، قله ای بلند در سپهر فرهنگ و اندیشه ایرانی است و از آنجاست که گردونه مهر فرهنگ ایران زمین جهان ایرانی را روشن می کند، شاهنامه بی شک در بردارنده حکمتی است که سهروردی به درستی آن را خمیره خسروانیان و برآمده از فلسفه ایران باستان می داند، بینشی که به انوار قدسی قرآن نیز آراسته و تبدیل به چراغی شده، پیش روی ما برای زندگی در افق نیکی و عدالت آن چنان که خود فردوسی چونان زیست: مبادا مرا پیشه جز راستی/که بیداد آرد همه کاستی.

  • از توان غیرمعمول کووید ۱۹ تا احتمال عود مجدد اپیدمی

    از توان غیرمعمول کووید ۱۹ تا احتمال عود مجدد اپیدمی

    یک متخصص سیستم‌های پیچیده و زیستی ضمن بررسی روند شیوع کووید ۱۹، در رابطه با وضعیت اپیدمی در تابستان، احتمال عود مجدد آن در پاییز، تاثیر متغیرهای مختلف در روند شیوع بیماری، اثرات آب و هوا در روند رشد ویروس‌های هم‌خانواده کرونا، بررسی فرضیه ضعیف شدن ویروس با گذشت زمان و احتمال فصلی شدن آن و همچنین اقدامات موثر برای کمینه‌سازی اثرات اجتماعی و اقتصادی بحران کرونا، توضیحاتی ارائه کرد.​​​​​​​

  • کتاب «خاطرات رزمندگان کلیمی فارس»، نشانگر همبستگی ملی ایرانیان

    کتاب «خاطرات رزمندگان کلیمی فارس»، نشانگر همبستگی ملی ایرانیان

    کتاب «خاطرات رزمندگان کلیمی فارس»، نشانگر همبستگی ملی ایرانیان برای حراست از ارزش های فرهنگی کشورشان است، چه بسا همین ارزش های فرهنگی بوده است که مفهوم ایثار را در خود گنجانده است تا حتی یک وجب از خاک سرزمینمان هم از گزند دشمنان دور باشد.

  • فاصله ما با ظهور، مشخص نیست/ تطبیق ناروای حوادث روز به علائم ظهور، خسارات اعتقادی دارد

    فاصله ما با ظهور، مشخص نیست/ تطبیق ناروای حوادث روز به علائم ظهور، خسارات اعتقادی دارد

    رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم با بیان اینکه تطبیق حوادث روز با علائم ظهور، علمی و فنی نیست، گفت: ما در مسیری قرار داریم که انتهای آن ظهور است و نمی‌دانیم چقدر با آن فاصله داریم. اینکه بگوییم کرونا تابلوی آخر است، حدسیات غیرعالمانه است.

  • تبلور صبر در سیره موسی بن جعفر (ع)

    تبلور صبر در سیره موسی بن جعفر (ع)

    کظم غیظ و صبر در سیره موسی بن جعفر(ع) متبلور است، آن امام همانند پیامبر همنام خود در برابر فرعون زمانه مقاومت کرد و علی‌رغم همه شدائد با مبارزه با انحرافات اعتقادی، جریان تشیع را هدایت کرد.