کنکور

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که مدارس منحصرا برای رفع اشکال و پاسخ به سئوالات دانش آموزان بازگشایی می‌شود، افزود: در برگزاری آزمون حضوری، مدارس متناسب با شرایط تصمیم می‌گیرند.

به گزارش پیام خبر، محسن حاجی میرزایی در حاشیه جلسه ستادکرونا آموزش و پرورش که در ساختمان شهیدرجایی برگزارشد، با اشاره به نزدیک شدن به پایان سال تحصیلی اظهار کرد: تلاش داریم تا تکلیف سال تحصیلی جاری را روشن کنیم تا آسیبی به سال تحصیلی آینده نرسد.

وی افزود: زمانی که تعطیلات سراسری مدارس بر اثر شیوع ویروس کرونا از اول اسفند ۹۸ آغاز شد، حدود ۷۰ درصد محتوای آموزشی به صورت حضوری ارائه شده بود لذا باید برای ادامه فرایند آموزشی و ارائه آموزش‌های۳۰ درصد محتوای باقی مانده تدبیری می‌اندیشیدیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: برای این موضوع روش‌های مختلفی را در دستورکار قرار دادیم و تمام محتوای باقی مانده از طریق تلویزیون و فضای مجازی به دانش‌آموزان آموزش داده شد. از آنجا که آموزش‌های تلویزیونی به صورت تعاملی نبود، شبکه شاد را راه اندازی کردیم و توانستیم ارتباط تعاملی بین دانش آموزان و معلمان برقرار کنیم و ارائه آموزش‌ها در شبکه شاد ادامه یافت.

وی ادامه داد: تعداد قابل توجهی از دانش آموزان به شبکه شاد پیوستند و فرایند آموزشی را از طریق این شبکه پیگیری کردند لذا بیش از ۱۲ میلیون دانش آموزان در شبکه شاد فعال شدند. همچنین تولید بسته‌های آموزشی و مکتوبات ویژه مناطق محروم نیز از دیگر روش‌هایی بود که در دستور کار قرار گرفت.

تنها دانش آموزانی که اشکال درسی دارند به مدرسه بروند

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: با فرض اینکه علیرغم این تلاش‌ها  ممکن است برخی از دانش آموزان موفق به دریافت این آموزش‌ها نشده باشند ستاد ملی مدیریت کرونا تصمیم به بازگشایی مدارس از ۲۷ اردیبهشت تا ۲۷ خرداد گرفت تا مدارس منحصرا برای رفع اشکال و پاسخ به پرسش‌های دانش آموزان بازگشایی شوند، بنابراین دانش آموزانی که آموزش‌های ارائه شده را از طرق مختلف دریافت کرده‌اند نیازی به حضور در مدرسه ندارند تنها دانش آموزانی که اشکالاتی دارند می‌توانند با مراجعه به مدارس به رفع اشکال بپردازند.

معلمان طبق تقویم آموزشی در مدرسه حضور می‌یابند

وی اضافه کرد:  حضور مدیران در مدارس الزامی است و دبیران نیز طبق تقویم آموزشی در مدرسه حضور خواهند داشت. پس از گذشت یک هفته پس از بازگشایی و مشخص شدن میزان مراجعه دانش آموزان به مدرسه شورای آموزشگاه براساس اختیاراتی که از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا دارد، می‌تواند در خصوص نحوه فعالیت و روزهای بازگشایی مدرسه تصمیم گیری کند. در صورتی که تعداد مراجعات دانش آموزان کم باشد و یا به پایان برسد، شورای مدرسه می‌تواند در خصوص برگزاری امتحانات تصمیم گیری کند.

حضور معلمان در مدرسه برای تدریس نیست

عضو کابینه تدبیر و امید اظهار کرد: حضور معلمان در مدرسه برای تدریس نیست بلکه فقط برای رفع اشکال است، لذا معلمانی که در شبکه شاد فعال بودند و آموزش‌های لازمه را ارائه داند ممکن است مراجعه کمتر و یا اصلا مراجعه‌ای نداشته باشند.

منابع مالی برای ضدعفونی در اختیار مدارس قرار گرفته است

وی ادامه داد: بر اساس پروتکلی که وزارت بهداشت در اختیار ما قرار داده و ما آن را به مدارس ابلاغ کردیم منابعی را در اختیار مدارس قرار دادیم تا تجهیزات موردنیاز پروتکل‌های بهداشتی تامین و به خوبی از دانش آموزان استقبال شود. البته اگر تعداد دانش آموزان مراجعه کننده به مدرسه محدود باشد، پروتکل‌های بهداشتی نیز ساده‌تر خواهد بود و اگر بیشتر باشد طبیعتا پروتکل‌های سختگیرانه‌تری اعمال خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به رعایت ۸۲ درصدی پروتکل‌های بهداشتی در جامعه، اظهار کرد: با توجه به آشنایی خوب مدیران مدارس و خانواده‌ها با پروتکل‌های بهداشتی امیدواریم مرحله بازگشایی مدارس را به خوبی پشت سر بگذاریم.

اصرار بر برگزاری حضوری امتحانات پایه نهمی‌ها

وی در خصوص امتحانات گفت: اصل بر برگزاری حضوری امتحانات است مگر اینکه به لحاظ پروتکل‌های بهداشتی امکان پذیر نباشد البته ما در پایه نهم به جهت سرنوشت‌ساز بودن امتحانات این پایه در هدایت تحصیلی دانش آموزان اصرار بر برگزاری حضوری امتحانات داریم؛ لذا براساس پروتکل‌های بهداشتی این موضوع بررسی و انجام می‌شود. امیداواریم حداقل آزمون‌های ضروری و همچنین تمام امتحانات پایه نهم را به صورت حضوری برگزار کنیم.

برنامه آزمون ساز تا هفته آینده در اختیار مدارس قرار می‌گیرد

حاجی میرزایی از قرار گرفتن یک آزمون ساز در دستورکار خبر داد و تصریح کرد: امیدواریم تا هفته آینده این آزمون ساز را در اختیار مدارس قرار دهیم تا کسانی که می‌خواهند آزمون‌های غیرحضوری را از طریق شبکه شاد برگزار کنند، بتوانند این کار را انجام دهند.

وی برگزاری آزمون  حضوری را منوط به تصمیم مدارس دانست و افزود: با توجه به متفاوت بودن میزان تراکم دانش آموزان در مدارس، اختیاراتی را به مدارس دادیم تا متناسب با شرایط هر مدرسه تصمیم گیری کنند لذا مواردی که آزمون سرنوشت ساز است یا مربوط به دروس فنی می‌شود حتما باید آزمون حضوری برگزار شود.

در خصوص دانش آموزان استثنایی سازمان مربوطه تدبیر خواهد کرد

عضو کابینه تدبیر و امید در خصوص عدم حضور دانش آموزان استثنایی در مدارس گفت: نیمی از این دانش آموزان استثنایی در مدارس عادی هستند و مطابق سایر دانش آموزان عمل می‌کنند و برای نیم دیگر این دانش آموزان سازمان آموزش و پرورش استثنایی تدبیر خواهد کرد.

وی افزود: در خصوص فعالیت سایر  موسسات آموزشی  نیز ستاد ملی مدیریت کرونا  باید تصمیم گیری کند.

وزیر آموزش و پرورش از ضدعفونی کردن مدارس و رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد و افزود: همچنان که مساجد و سایر اماکن عمومی براساس مقررات بهداشتی بازگشایی می‌شود مدارس نیز تابع همان مقررات بهداشتی است لذا روزانه مدارس ضدعفونی خواهد شد.

نحوه فعالیت سرویس‌های مدارس

وی در خصوص سرویس مدارس در ایام بازگشایی گفت: ما نمی‌توانیم تصمیمی واحد برای کل مدارس اتخاذ کنیم؛ بلکه شورای مدارس در جاهایی که تعداد دانش آموزان مراجعه کننده قابل توجه باشد تصمیم مقتضی را اتخاذ می‌کند.

پیگیر تامین منابع مالی اینترنت رایگان شبکه شاد هستیم

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی در پایان اظهار کرد: رایگان شدن اینترنت شبکه شاد از مصوبات ستاد ملی مدیریت کروناست لذا ما پیگیر تامین منابع اقتصادی آن هستیم و این کار حتما عملی خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

اخبار ویژه کرونا

آخرین اخبار

اجتماعی

گفتگو و تحلیل

  • شاهنامه، قله ای بلند در سپهر فرهنگ و اندیشه ایرانی است/ گفتگو با خالق رادیو شاهنامه

    شاهنامه، قله ای بلند در سپهر فرهنگ و اندیشه ایرانی است/ گفتگو با خالق رادیو شاهنامه

    بی شک شاهنامه، قله ای بلند در سپهر فرهنگ و اندیشه ایرانی است و از آنجاست که گردونه مهر فرهنگ ایران زمین جهان ایرانی را روشن می کند، شاهنامه بی شک در بردارنده حکمتی است که سهروردی به درستی آن را خمیره خسروانیان و برآمده از فلسفه ایران باستان می داند، بینشی که به انوار قدسی قرآن نیز آراسته و تبدیل به چراغی شده، پیش روی ما برای زندگی در افق نیکی و عدالت آن چنان که خود فردوسی چونان زیست: مبادا مرا پیشه جز راستی/که بیداد آرد همه کاستی.

  • از توان غیرمعمول کووید ۱۹ تا احتمال عود مجدد اپیدمی

    از توان غیرمعمول کووید ۱۹ تا احتمال عود مجدد اپیدمی

    یک متخصص سیستم‌های پیچیده و زیستی ضمن بررسی روند شیوع کووید ۱۹، در رابطه با وضعیت اپیدمی در تابستان، احتمال عود مجدد آن در پاییز، تاثیر متغیرهای مختلف در روند شیوع بیماری، اثرات آب و هوا در روند رشد ویروس‌های هم‌خانواده کرونا، بررسی فرضیه ضعیف شدن ویروس با گذشت زمان و احتمال فصلی شدن آن و همچنین اقدامات موثر برای کمینه‌سازی اثرات اجتماعی و اقتصادی بحران کرونا، توضیحاتی ارائه کرد.​​​​​​​

  • کتاب «خاطرات رزمندگان کلیمی فارس»، نشانگر همبستگی ملی ایرانیان

    کتاب «خاطرات رزمندگان کلیمی فارس»، نشانگر همبستگی ملی ایرانیان

    کتاب «خاطرات رزمندگان کلیمی فارس»، نشانگر همبستگی ملی ایرانیان برای حراست از ارزش های فرهنگی کشورشان است، چه بسا همین ارزش های فرهنگی بوده است که مفهوم ایثار را در خود گنجانده است تا حتی یک وجب از خاک سرزمینمان هم از گزند دشمنان دور باشد.

  • فاصله ما با ظهور، مشخص نیست/ تطبیق ناروای حوادث روز به علائم ظهور، خسارات اعتقادی دارد

    فاصله ما با ظهور، مشخص نیست/ تطبیق ناروای حوادث روز به علائم ظهور، خسارات اعتقادی دارد

    رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم با بیان اینکه تطبیق حوادث روز با علائم ظهور، علمی و فنی نیست، گفت: ما در مسیری قرار داریم که انتهای آن ظهور است و نمی‌دانیم چقدر با آن فاصله داریم. اینکه بگوییم کرونا تابلوی آخر است، حدسیات غیرعالمانه است.

  • تبلور صبر در سیره موسی بن جعفر (ع)

    تبلور صبر در سیره موسی بن جعفر (ع)

    کظم غیظ و صبر در سیره موسی بن جعفر(ع) متبلور است، آن امام همانند پیامبر همنام خود در برابر فرعون زمانه مقاومت کرد و علی‌رغم همه شدائد با مبارزه با انحرافات اعتقادی، جریان تشیع را هدایت کرد.