کد خبر: 5415
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷
  • خبرنگار: علی شکوفه
  • چاپ
سید جواد حسینی

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور با بیان اینکه ۱۵۰ نوع تجهیزات با تعداد ۷۲ هزار عدد برای دانش آموزان با نیازهای ویژه مورد نیاز می باشد که تامین این میزان وسایل نیازمند مشارکت تمامی خیرین است، گفت: باید ۲۰۰‌ مدرسه استثنایی و ۱۴ مدرسه اتیسم در کشور ساخته شود.

به گزارش پیام خبر، «سید جواد حسینی» در آیین مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده دانش آموزان با نیازهای ویژه شهید شکفته ضمن تقدیر از شورای شهر مشهد اظهار داشت: آموزش و پرورش استثنایی ۵۰‌ درصد هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان با نیازهای ویژه را پرداخت می‌کند و ۵۰ درصد بقیه هزینه سرویس نیازمند مشارکت خانواده ها و خیرین است و در شهر مشهد با مصوبه شورای شهر مشهد این مبلغ از اعتبارات شهرداری پرداخت می شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور با بیان اینکه رسیدن به آموزش و پرورش استاندارد نیازمند استاندارد سازی فضا، تجهیزات، نیروی انسانی، منابع مالی و رویه ها است افزود:استاندارد سرانه فضای آموزشی دانش آموزان استثنایی ۲۷.۵ مترمربع است و در حال حاضر این عدد ۱۰ مترمربع است که برای رسیدن به این استاندارد ۲۰۰‌ مدرسه ویژه استثنایی و ۱۴ مدرسه اتیسم باید در کشور ساخته شود.

حسینی با بیان اینکه با همت خیرین و سازمان نوسازی مدارس ساخت ۶۹ مدرسه از ۲۱۴ مدرسه مورد نیاز با شعار «آغازی خوب برای پایانی خوب» در سال جاری آغاز شده است، گفت:کل پروژه های در دست اجرای مربوط به آموزش و پرورش استثنایی ۱۳۱ پروژه است که با مشارکت خیرین و سازمان نوسازی مدارس این پروژه ها در حال تکمیل می باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه استاندارد سازی تجهیزات در کنار مدرسه سازی باید مورد توجه قرار گیرد عنوان داشت: بر همین اساس نهضت توان افزایی با هدف تامین تجهیزات کمک آموزشی، توانبخشی و ورزشی دانش آموزان با نیازهای ویژه در آموزش و پرورش استثنایی آغاز شده است.

وی افزود: ۱۵۰ نوع تجهیزات با تعداد ۷۲ هزار عدد برای دانش آموزان با نیازهای ویژه مورد نیاز می باشد که تامین این میزان وسایل نیازمند مشارکت تمامی خیرین است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اظهار داشت: در آموزش و پرورش استثنایی ۱۲ هزار نیرو کمبود وجود دارد که از طریق سازمان امور استخدامی و دانشگاه فرهنگیان به مرور این کمبود مرتفع خواهد شد همچنین گام بعدی استاندارد سازی، مناسب سازی منابع مالی است و بر همین اساس در سال جاری اعتبارات سازمان آموزش و پرورش استثنایی ۵۰ درصد افزایش یافته است.

معاون وزیر آموزش و پرورش آخرین گام استاندارد سازی را استاندارد سازی رویه ها دانست و گفت: در راستای استاندارد سازی رویه ها در آموزش و پرورش سه بسته تحولی «مدرسه انطباقی»، «مداخلات بهنگام طلایی»‌ و «توسعه مشارکت، کاهش تمرکز و اجتماعی شدن» تدوین شده است.

حسینی با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی ‌علاوه بر آموزش و پرورش، توانبخشی دانش آموزان با نیازهای ویژه را نیز برعهده دارد اظهار داشت: ارائه خدمات توانبخشی به دانش آموزان با نیازهای ویژه از بدو ایجاد سازمان تاکنون شش برابر شده است و در سال جاری ۳۹ هزار نفر از این خدمات بهره مند شده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نقل و انتقالات باشگاه های اروپا

اخبار ویژه کرونا

آخرین اخبار

اجتماعی

گفتگو و تحلیل