کد خبر: 6973
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳
  • خبرنگار: سحر علیپور
  • چاپ
تقاطع شهیدان یغمور

تقاطع شهیدان یغمور (شهید باهنر_ کمربندی_ فرهنگیان) با اعتبار ۳۰۹۵ میلیارد ریال با حضور استاندار فارس، شهردار، فرماندار و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز افتتاح شد.

به گزارش پیام خبر، شهردار شیراز در مراسم افتتاحیه تقاطع غیر همسطح شهیدان یغمور بیان کرد: این پروژه با توجه به فعال بودن تردد در کمربندی، حساسیت های ویژه ای را به همراه داشته است، همراهی پلیس راهور با شهرداری و مجموعه مشاورین و پیمانکاران این کمک را به شهرداری کرد تا این پروژه به سرانجام برسد.

حیدر اسکندرپور ضمن تشکر از همه مسئولان شهری در انجام این پروژه، خطاب به استاندار افزود: در انجام پروژه های عمرانی شهرداری یک بخش تامین اعتبارات برای پروژه است، بخش دیگر بحث با دستگاه های خدمات رسانی که تاسیسات آن ها هم سو با پروژه های عمرانی شهرداری است، بخش زیادی از اعتبارات شهرداری صرف جابه جایی تاسیسات شهری می شود و این مسئله هزینه بالایی برای شهرداری به دنبال دارد، این هزینه های گزاف را برای اتمام پروژه و راحتی مردم می پردازیم، استدعا داریم برای ایم موضوع تدبیری اندیشه شود تا این هزینه ها برای پروژه های عمرانی شهرداری کاهش پیدا کند.

وی افزود: کمربندی مشکلاتی را برای شهروندان و سلامتی آنها ایجاد کرده است، جان شهروندان به خطر می افتد و این کمربندی جز شریان های اصلی شهر شده است مردم از ما انتظار دارند که در این مکان خدمات ارائه دهیم.

اسکندر پور تاکید کرد: ظرف ۳ سال گذشته شهرداری به شهروندان قول داده بود که ۲ میلیون متر مربع آسفالت در شهر داشته باشیم که با توجه به آمار شهرداری ۳ میلیون مترمربع آسفالت انجام شده است، منطقه نه شهرداری ۴۵۰ هزار متر مربع آسفالت ریخته شده است، شهرداری از دستگاه متولی کمربندی در خواست داشته است که در ۳ سال گذشته به مقدار یک گرم آسفالت به شهرداری کمک کند، تا مشکلات و گلایه مردم را برطرف کنیم.

وی در خصوص مسئله روشنایی کمربندی عنوان کرد: موضوع روشنایی کمربندی تبدیل شده است به معضلی برای شهروندان و گرچه شهرداری به تعهدات خود در ایجاد سه تقاطع عمل کرده است اما راه و شهرسازی به تعهدات خود در مورد احداث تقاطع ها تا کنون عمل نکرده است.

شهردار شیراز در خصوص پروژه خط دوم انتقال آب از دروازه قرآن به رودخانه خشک در این مراسم عنوان کرد: در سال ۱۳۸۷ مهندسین مشاور برای ایمنی شهر شیراز از سیلاب دروازه قرآن مطالعاتی انجام شده بود که برای اینکه ایمنی حوضه آبریز دروازه قرآن را افزایش دهیم باید در بالا دست ۵ بند ایجاد شود و همچنین لوله ای به موازات لوله ای که اکنون در دروازه قرآن وجود دارد احداث شود، به هر دلیل این اقدامات انجام نشده بود و در سال گذشته سیل مخرب جان برخی از هموطنان ما را گرفت.

وی ادامه داد: با هماهنگی که استانداری میان شهرداری و منابع طبیعی و سازمان آب ایجاد کردند، اداره کل منابع طبیعی ۶ بند در بالا دست دروازه قرآن احداث کرد و پنجشنبه این پروژه افتتاح شد، یعنی بخش بسیاری از سیلابی که از کوه های بمو سرازیر می شود در این بندها متوقف می شود و آب با سرعت اولیه و زیاد به سمت دروازه قرآن نمی رسد، در خود دروازه قرآن و محدوده قانونی شهر عملیات احداث لوله دوم را آغاز کردیم و انشالله در ماه های آینده این پروژه نیز به سرانجام خواهد رسید، با کار جمعی دستگاهای اجرایی بخشی از مخاطراتی که شهر شیراز دارد مدیریت خواهد شد.

در این مراسم استاندار فارس با قدردانی از مسئولان برای انجام این پروژه عنوان کرد: اگر شهر را به عنوان یک موجود زنده تلقی کنیم آنوقت خیابان، حمل و نقل و جاده شریان های حیاتی آن هستند و این امر سبب می شود تا نیاز های شهر به فضای سبز، تقاطع ها،  فرهنگ سراها، آسفالت و خیابان ها و... همه اینها زیر سیستم هایی از یک سیستم کلی هستند که پاسخ گوی نیاز های شهروندان باشند.

عنایت الله رحیمی ادامه داد: دولت بنا بر وظایفی که داشته است اقدامات خوبی را انجام داده، دولت در کمربندی جنوبی که حدود ۴۲ یا ۴۳ کیلومتر طول دارد و کمربندی شمال شرق به همین طول، میلیاردها تومان هزینه کرده است و ساخت سه تقاطع وحدت و عدالت و خلیج فارس را دولت و راه و شهرسازی استان فارس با اعتبارات دولتی انجام داده اند.

وی افزود: تقاطع مهدی آباد با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان در سال ۹۹ شروع شده است، عملیات های اجرایی چندین دوربرگردان و اصلاح مسیر که توسط اداره کل راه و شهرسازی انجام شده، نصب دوربین های کنترل سرعت در کمربندی که از اقدامات ایمنی راهداری به شمار می رود، روشنایی کمربندی جنوب نیز از اقدامات راهداری است، در این دولت تقسیم کاری بین شهرداری و راهداری و پلیس راه انجام شده است.

رحیمی تاکید کرد: در طرح تفضیلی شهر شیراز قسمت زیادی از هزینه های این کلانشهر به ویژه هزینه های کمربندی را محل تامین درآمد شهر و شهرداری قرار داده ایم، قطعا فعالیت های امروز شهرداری ارزشمند است، مانند پروژه خط دو مترو شیراز که اگر در این زمان راه اندازی شود رکوردی در کشور در زمینه اجرای خطوط زیر زمینی است، طرح های مقدماتی و مراحل تصمیم گیری تراموا هم در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: خط ۳ مترو نیز به عنوان یک پروژه بزرگ استارت خورده و به سرعت پیش می رود و دولت هم آنجا که سهمی برایش در نظر گرفته شده و مازاد بر آن با ایجاد ارزش افزوده برای کارهایی که شهرداری انجام می دهد، این امکان را ایجاد می کند که شهرداری بتواند خدمات ارزشمندی را به مردم شریف شیراز ارائه بکند.

در افتتاح این پروژه اسماعیل صالحی معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز نیز در خصوص  اهمیت این پروژه با توجه به تصادفات در این منطقه عنوان کرد:  این تقاطع به مساحت ۵ هزار ۹۰۰ متر انجام شده، حدود هزار و ۲۰۰ متر رمپ های این تقاطع است،  مساحت رمپ و لوپ ها در کل بیش از ۱۳ هزار متر است، به صوت ۸۰ تیر و شمع اجرا شده است، در دو قسمت شرقی و غربی با فاصله ۵ متر این دو پل احداث شده است.

وی تاکید کرد: این پروژه افزایش ایمنی تردد در بلوار شهید باهنر و شهرک های جنوبی بخصوص شهرک فرهنگیان با تسهیل در رفت و آمد را سبب می شود.

لیلا دودمان عضو شورای اسلامی شهر شیراز در افتتاح پروژه تقاطع شهیدان یغمور ضمن تشکر ویژه از مسئولان حاضر در افتتاحیه بیان کرد: سیاست های شورای شهر در راستای انسان محوری و فرهنگ بوده است، در سیاست های کلان شهری پروژه های عمرانی نیز یک شاخص بسیار مهم در مدیریت شهری است، آنچه مهم است اثر بخشی پروژه های عمرانی و رضایت مندی مردم در این امور است.

وی ادامه داد: این کمربندی همیشه شرایط غیر ایمنی را برای مردم ایجاد می کرد و ما با درخواست های مکرری رو به رو بودیم برای ایجاد ایمنی در این منطقه، به علت وجود پنج شهرک در حاشیه این کمربندی که از یک محور برون شهری به محوری درون شهری تبدیل شود.

دودمان تاکید کرد: با توجه به اینکه این امور در وظایف اداره کل راه و شهرسازی قرار دارد، اما شهرداری و شورای شهر تلاش خود را کرد تا با این پروژه مشکل ایمنی این منطقه را حل کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

اخبار ویژه کرونا

آخرین اخبار

اجتماعی

گفتگو و تحلیل