کد خبر: 7684
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۶
  • خبرنگار: سحر علیپور
  • چاپ
خط دو مترو شیراز

شهردار شیراز گفت: بهره برداری از فاز نخست این خط، تحقق وعده شهرداری و توان بالای پیمانکار مترو است که می تواند همزمان چندین پروژه را در خط دو به صورت موازی اجرا و به اتمام برساند.

به گزارش پیام خبر، شهردار شیراز در بازدید از روند اجرایی ایستگاه های خط دو مترو شامل ایستگاه های عادل آباد، دولت و امیرکبیر با  اشاره به بازدید مستمر از روند اجرایی خط دو مترو در دوشنبه های هر هفته عنوان کرد: با توجه به تلاش و برنامه ریزی سازمان حمل و نقل ریلی امیدواریم خط دو را در اواخر سال جاری یا اوایل سال آینده حداقل با سه ایستگاه به بهره برداری برسانیم.

حیدر اسکندرپور با بیان اینکه ایستگاه های خط دو مترو با برنامه ریزی خوب و تجهیزات و نیروی انسانی مناسب در حال احداث هستند، افزود: امیدوارم بهره برداری از مترو در زمان معین هدیه خوبی به شهروندان باشد.

وی ادامه داد: ایستگاه قهرمانان در میانرود (ایستگاه آغازین خط دو) تا ایستگاه رحمت عملیات ریل سازی و روسازی انجام شده است و عملیات اجرایی سایر ایستگاه ها نیز در دست انجام است.

در خصوص عملیات اجرای ایستگاه عادل آباد گفت: روند اجرایی این ایستگاه پیشرفت مناسبی داشته و به مرحله عملیات نهایی نزدیک می شود.

شهردار شیراز در بازدید از ایستگاه دولت اعلام کرد: حجم و سختی در این ایستگاه کار بسیار بالاست و هم اکنون تعدادی ماشین آلات سنگین مثل بیل مکانیکی و گروه های مختلف نیروی انسانی مشغول فعالیت هستند.

اسکندرپور پیشرفت فیزیکی پروژه ایستگاه امیرکبیر را قابل قبول دانست و عنوان کرد: قول داده ایم در فاز نخست ایستگاه امیرکبیر را به بهره برداری برسانیم و این امر با توجه به تلاش حجم زیادی از نیروها امکان پذیر است.

وی با جمع بندی بازدید از روند اجرایی ایستگاه های خط دو مترو شامل ایستگاه های عادل آباد، دولت و امیرکبیر افزود: در هر سه ایستگاه نیروی انسانی و تجهیزات قابل قبول مشغول کار هستند و نشان دهنده اراده و انگیزه همکاران سازمان حمل و نقل ریلی برای بهره برداری از فاز نخست این خط، تحقق وعده شهرداری و توان بالای پیمانکار مترو است که می تواند همزمان چندین پروژه را در خط دو به صورت موازی اجرا و به اتمام برساند.

رییس شورای اسلامی شهر شیراز در این بازدید گفت: نیروهای شهرداری شیراز با سرعت بسیار بالا و استفاده از تمام ظرفیت های فنی و تخصصی موفقیت های خوبی در زمینه احداث مترو دارند.

سید عبدالرزاق موسوی با بیان اینکه یکی از شاخص های توسعه شهری پایدار توجه به توسعه حمل و نقل عمومی، پیاده روی و دوچرخه سواری است، افزود: نقش حمل و نقل ریلی با توجه به مسائلی همچون توجه به محیط زیست، عدم آلودگی هوا و سرعت بالای جابجایی شهروندان برای دسترسی به امکانات و خدمات مختلف بسیار تعیین کننده است.

وی اضافه کرد: موضوع اصلی حمل و نقل عمومی توسعه دسترسی شهروندان است و حمل و نقل ریلی این زمینه را به خوبی فراهم می کند.

رییس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز نیز در این بازدید اعلام کرد: در عملیات اجرایی خط دو مترو بیش از ۱۵۰۰ نیرو و صدها دستگاه ماشین آلات سنگین و سبک مشغول فعالیت هستند.

حسن مرادی با بیان اینکه در زمینه ساخت ایستگاه های خط دو قطارشهری اقدامات مناسبی انجام گرفته است، افزود: ایستگاه قهرمانان و ایستگاه عادل آباد در دو طبقه بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و ایستگاه امیرکبیر بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در فاز یک به بهره برداری می رسند. همچنین ایستگاه دولت، رحمت و استقلال عبوری هستند و سازه آن برای عبور قطار تکمیل می شود.

وی اضافه کرد: پیشرفت عملیات ریل گذاری بیش از ۳۰ درصد است و به موازات این عملیات، تجهیزات ایستگاه ها و خط در حال تامین است.

رییس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: روش اجرای ایستگاه امیرکبیر یک روش ترکیبی است و بخشی از ایستگاه را روباز و بخش دیگر را برای تسریع در عملیات تجرایی به صورت دال نهایی در سه طبقه اجرا می کنیم و در فاز نخست به بهره برداری می رسد.

مرادی با بیان اینکه ایستگاه امام حسین (ع) یک ایستگاه تقاطعی و احداث آن بسیار پیچیده است، گفت: ابتدا سقف در تراز خیابان اجرا می شود و پس از آن عملیات اجرایی در زیر سقف آغاز می شود. هم اکنون بیش از ۵۰ درصد سقف اجرای شده و راههای دسترسی تامین شده است و به زودی عملیات خاکبرداری انجام می شود و  میتوانیم سازه ایستگاه را بسازیم.

وی در خصوص دستگاه حفار مکانیزه (TBM) خط دو نیز عنوان کرد: TBM اول به پارک آزادی رسیده و کار حفاری آن تمام شده و TBM دوم نیز در ایستگاه امام حسین (ع) است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

اخبار ویژه کرونا

آخرین اخبار

استان ها

گفتگو و تحلیل

  • شیراز گزینه نهایی میزبانی بازی های هندبال آسیایی

    شیراز گزینه نهایی میزبانی بازی های هندبال آسیایی

    با بررسی های انجام شده تا کنون، کمبودها و موارد لازم را به وزارت ورزش و جوانان اعلام کردیم و تا کنون دانشگاه آزاد اسلامی توانسته است سالن های خود را استاندارد سازی و آماده برگزاری مسابقات نماید. امید داریم تا هر چه زودتر دیگر سالن ها نیز آماده برگزاری مسابقات شوند.

  • اقدامات دانشجویان شیراز علیه جشن‌های ۲۵۰۰ ساله / سردرگمی ساواک شیراز از فعالیت‌های سیاسی جوانان انقلابی

    اقدامات دانشجویان شیراز علیه جشن‌های ۲۵۰۰ ساله / سردرگمی ساواک شیراز از فعالیت‌های سیاسی جوانان انقلابی

    ما که می دانستیم هدف اساسی و نهایی چنین مراسمی، ایجاد فضایی مملو از فساد و فحشاء در محیط دانشگاه است، ابتدا با انتشار اطلاعیه‌ای از دانشجویان خواستیم که در این اجتماع شرکت نکنند و تهدید کرده بودیم که چنانچه کسی در آن جمع حضور یابد مجازات خواهد شد و حداقل مجازات برای دختران شرکت کننده، پاشیدن روغن سیاه به سر و صورتشان بود. مجموع این تهدیدها به شدت بر نحوه کار تاثیر گذاشت

  • از خط مقدم جنگ تا پشتیبانی

    از خط مقدم جنگ تا پشتیبانی

    از دیگر فعالیت هایی که داشتیم یکی اش این بود که روزی سرهنگ معصوم زاده مرا صدا زد. گفت ما به یک چلچه نیاز داریم. چلچله موشک اندازی بود که همزمان 40 موشک را می توانست شلیک کند. کمی فکر کردم و گفتم چرا چهل تا، خب مثلاً اگر 60 تا بشود بهتر نیست؟ گفت: چه بهتر.

  • شرط ازدواج خود را رفتن به جبهه گذاشته بودم

    شرط ازدواج خود را رفتن به جبهه گذاشته بودم

    سال ۶۲، بعد از ازدواج راهی آبادان شدم تا در اونجا زندگی خودمو آغاز کنم. شوهرم پاسدار بود و بیشتر وقتشو تو جبهه سپری می کرد. منم به همراه دوستانی که پیدا کرده بودم تو همه کارها وارد می شدیم. از شستن لباس ها تا پرستاری در بیمارستان. گاهی هم به بیمارستان های صحرایی می رفتیم.

  • شهرداری شیراز، خدمات مربوط به نظام مهندسی را به سازمان نظام مهندسی عودت نمی دهد

    شهرداری شیراز، خدمات مربوط به نظام مهندسی را به سازمان نظام مهندسی عودت نمی دهد

    رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس گفت: طرح جامع نرم افزاری ارجاع نظارت را در تمام استان به غیر از شیراز اجرا می کنیم و متاسفانه شهرداری شیراز تاکنون در زمینه عودت دادن اجرای این خدمات به سازمان نظام مهندسی همکاری نکرده است.