بهزاد نوروزی چگینی معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس، پویش «پاس» طرح ابتکاری معاونت سوادآموزی فارس در شرایط دشوار کرونایی دانست و بیان کرد: پویش آموزش سوادآموزی از طریق فضای مجازی (پاس) از جمله طرح های ابتکاری و موفق سوادآموزی فارس در شرایط سخت و دشوار کرونایی بود تا امر مهم و خطیر آموزش حتی در سخت ترین شرایط نیز با تعطیلی و یا حتی وقفه روبه رو نشود.

به گزارش پیام خبر، «بهزاد نوروزی چگینی» گفت:  آموزش دهندگان  ما در سراسر استان رکن اصلی در اجرای و عملیاتی نمودن" پویش پاس"  هستند وانتظار داریم با توجه به شرایط موجود که به خاطر بیماری کرونا بر جامعه تحمیل شده است آموزش دهندگان پویا و فعال ما تمام همت و تلاش خود را در  زمینه  اجرای موفق و اثرگزار این پویش به کار گیرند.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس گفت: برای اجرا و عملیاتی نمودن پویش پاس ابتدا دستورالعملی در باره نحوه استفاده از فضای مجازی در آموزش و تعلیم به سوادآموان تهیه و تدوین شده است و مواردی نیز به عنوان اصول و معیارهای آموزش و  خلاصه نویسی دروس مختلف مشخص گردید تا روند آموزش در فضای مجازی مبتنی بر اصول علمی انجام شود.
نوروزی چگینی در تشریح برنامه ها و  روزشمار گرامیداشت هفته سوادآموزی گفت: این هفته ذیل ۷روزشمار اجرا و عمیلیاتی خواهد شد که هر روز شمار برنامه ها و فعالیت های خاص خود را دارد.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس گفت: گرامیداشت هفته سوادآموزی از اول الی هفتم  دیماه می باشد و اولین روز شمار تحت عنوان "سوادآموزی و رسانه" می باشد که بدین منظور با حضور در برنامه های رادیویی و تلویزیونی به تشریح برنامه ها، فعالیت ها، و وضعیت سواد استان خواهیم پرداخت. وی افزود برگزاری نشست خبری نیز در  همین راستا می باشد.
وی تشریح و تبیین دستاوردهای ۴۱ساله سوادآموزی را از برنامه های مهم هفته سوادآموزی عنوان کرد و افزود: به همین منظور تأکید شده است که به انحاء مختلف این دستاوردها در نماز جمعه، در سخنرانی ها، در نشست های خبری مدیران و رؤسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق و ... برای مردم تشریح و انعکاس داده شود.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس گفت: "سوادآموزی و تکریم فعالان سوادآموزی"، "سوادآموزی و فرهنگ کتابخوانی و جهش تولید"، "سوادآموزی و فرهنگ ایثار و شهادت و مسؤولیت پذیری اجتماعی"، "سوادآموزی و ترویج فرهنگ نماز و انتظار"، "سوادآموزی و مسؤولین" و "سوادآموزی و تجدید میثاق با آرمانهای امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری مدظله العالی دیگر روز شمارهای هفته سوادآموزی است.
نوروزی چگینی تأکید کرد: در برنامه های امسال در مراکز یادگیری محلی سوادآموزی، جمع آوری کمک های مؤمنانه و توزیع آن بین نیازمندان، برگزاری برنامه های آموزشی و فرهنگی تحت عنوان "سردار دلها" و توزیع اقلام بهداشتی از جمله فعالیت های مهمی است که در این مراکز انجام می گردد.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه  مراکز یادگیری محلی سوادآموزی از۴۲مرکز در سال۱۳۹۸به۵۰مرکز در سال جاری افزایش یافته است بیان کرد:فلسفه تأسیس و دایر نمودن مراکز یادگیری محلی نیز همین است که در کنار آموزش هایی که به مخاطبان سوادآموزی داده می شود به آنان مهارتهای شغلی، فنی و حرفه ای و نیز مهارتهای اجتماعی نیز آموزش داده شود.
نوروزی چگینی با اشاره به شعار سال یعنی"جهش تولید"گفت: مراکز یادگیری محلی با توجه به شرح وظایفی که دارند زمینه و مجال مناسبی را در راستای حرفه آموزی و ایجاد اشتغال و تولید فراهم می آورند.
وی گفت:جلب و تقویت مشارکت همه دستگاهها و نهادها بخصوص بخش مردمی و غیر دولتی، تقویت احساس مسؤولیت اجتماعی، استفاده درست و بهینه از امکانات موجود در محل، تلاش برای همسوسازی خدمات آموزشی، فرهنگی و اجتماعی و هویت بخشی به مسؤولان محلی و افراد توانمند با صلاحیت بومی از ارکان مهم این مراکز است.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس افزود:۴۲مرکز یادگیری محلی  در سال ۱۳۹۸فعالیت داشت که در سال جاری این تعداد به ۵۰مرکز افزایش یافته است و چند مرکز یادگیری نیز در هفته سوادآموزی به صورت مجازی و یا حضوری افتتاح خواهد شد.
نوروری چگینی با اشاره به طرحهای مختلفی که در حوزه معاونت سوادآموزی انجام می شود گفت: یکی از این طرح ها طرح حلقه های کتابخوانی است که در ۳۶۵۰ حلقه حداقل ۱۰ نفره و با هدف تثبیت سواد در نوسوادان اجرا می گردد.
وی طرح " خواندن با خانواده " را یکی دیگر از طرح هایی برشمرد  که در فعالیت های گروهی سوادآموزی (سه نفر به بالا) و همچنین مخاطبان دوره انتقال انجام می شود و افزود: هدف از اجرای این طرح  تثبیت آموخته های سواد آموزان دوره انتقال و تحکیم می باشد که تعداد ۳ جلد کتاب در دوره سواد و ۶  جلد دردوره انتقال به سواد آموزان آموزش داده می شود.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس گفت:آموزش دهندگان با توجه به اصول و موارد یاد شده اقدام به تدریس دروس مختلف و فیلم برداری از تدریس خود نمودند و آن را در اختیار سوادآموزان قراردادند و در صورت لزوم طی تماس با سوادآموزان توضیحات و اطلاعات لازم را درباره نحوه استفاده مطلوب از کلیپ تهیه شده از هر درس را در اختیار آنها قرار دادند.
نوروزی چگینی افزود: علاوه ب تدریس و آموزش دروس، ارسال پیامکهای آموزشی و بهداشتی و وُیسهای خود مراقبتی در برابر بیماری کرونا به سوادآموزان، تهیه کلیپ های متناسب با نحوه مدیریت صحیح خانواده در زمان قرنطینه و ...از جمله اقداماتی است که مجموعه سوادآموزی استان انجام داده و کماکان انجام خواهد داد.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس افزود: با توجه به مشکلات پیش آمده به خاطر بیماری کرونا مراکز یادگیری محلی با هدف کمک به مردم و سوادآموزان اقدام به برگزاری کارگاههای  تهیه و تولید ماسک نمود تا آموزش دهندگان و سوادآموزان داوطلب با شرکت در این کارگاهها بتوانند  اقدام به تولید ماسک نمایند و آنها را در اختیار سایر سوادآموزان و عموم مردم قرار دهند.
وی گفت:هزار و ۵۰۰ آموزش دهنده و  بیش از ۲ هزار سوادآموز با رعایت  اصول و موازین پروتکل های وزارت بهداشت با این کارگاه ها همکاری داشته اند.  
نوروزی چگینی افزود یکی از مهمترین اقدامات مجموعه سوادآموزی در راستای مقابله با بیماری کرونا تولید  بیش از صدهزار ماسک بود که در اختیار سوادآموزان و نیز عموم مردم قرار گرفت.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس  تهیه بیش از ۶ هزار بسته مواد ضد عفونی کننده توسط آموزش دهندگان و توزیع آنها بین مردم را یکی دیگر از اقدامات مهم برشمرد و افزود: علاوه بر این کار آموزش دهندگان مراکز یادگیری محلی را هم به طور مستمر ضدعفونی می کنند که این مسأله نقش مهمی را در عدم ابتلای سوادآموزان و سایر اقشار مردم به بیماری کرونا دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

اخبار ویژه کرونا

آخرین اخبار

اجتماعی

گفتگو و تحلیل

  • شیراز گزینه نهایی میزبانی بازی های هندبال آسیایی

    شیراز گزینه نهایی میزبانی بازی های هندبال آسیایی

    با بررسی های انجام شده تا کنون، کمبودها و موارد لازم را به وزارت ورزش و جوانان اعلام کردیم و تا کنون دانشگاه آزاد اسلامی توانسته است سالن های خود را استاندارد سازی و آماده برگزاری مسابقات نماید. امید داریم تا هر چه زودتر دیگر سالن ها نیز آماده برگزاری مسابقات شوند.

  • اقدامات دانشجویان شیراز علیه جشن‌های ۲۵۰۰ ساله / سردرگمی ساواک شیراز از فعالیت‌های سیاسی جوانان انقلابی

    اقدامات دانشجویان شیراز علیه جشن‌های ۲۵۰۰ ساله / سردرگمی ساواک شیراز از فعالیت‌های سیاسی جوانان انقلابی

    ما که می دانستیم هدف اساسی و نهایی چنین مراسمی، ایجاد فضایی مملو از فساد و فحشاء در محیط دانشگاه است، ابتدا با انتشار اطلاعیه‌ای از دانشجویان خواستیم که در این اجتماع شرکت نکنند و تهدید کرده بودیم که چنانچه کسی در آن جمع حضور یابد مجازات خواهد شد و حداقل مجازات برای دختران شرکت کننده، پاشیدن روغن سیاه به سر و صورتشان بود. مجموع این تهدیدها به شدت بر نحوه کار تاثیر گذاشت

  • از خط مقدم جنگ تا پشتیبانی

    از خط مقدم جنگ تا پشتیبانی

    از دیگر فعالیت هایی که داشتیم یکی اش این بود که روزی سرهنگ معصوم زاده مرا صدا زد. گفت ما به یک چلچه نیاز داریم. چلچله موشک اندازی بود که همزمان 40 موشک را می توانست شلیک کند. کمی فکر کردم و گفتم چرا چهل تا، خب مثلاً اگر 60 تا بشود بهتر نیست؟ گفت: چه بهتر.

  • شرط ازدواج خود را رفتن به جبهه گذاشته بودم

    شرط ازدواج خود را رفتن به جبهه گذاشته بودم

    سال ۶۲، بعد از ازدواج راهی آبادان شدم تا در اونجا زندگی خودمو آغاز کنم. شوهرم پاسدار بود و بیشتر وقتشو تو جبهه سپری می کرد. منم به همراه دوستانی که پیدا کرده بودم تو همه کارها وارد می شدیم. از شستن لباس ها تا پرستاری در بیمارستان. گاهی هم به بیمارستان های صحرایی می رفتیم.

  • شهرداری شیراز، خدمات مربوط به نظام مهندسی را به سازمان نظام مهندسی عودت نمی دهد

    شهرداری شیراز، خدمات مربوط به نظام مهندسی را به سازمان نظام مهندسی عودت نمی دهد

    رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس گفت: طرح جامع نرم افزاری ارجاع نظارت را در تمام استان به غیر از شیراز اجرا می کنیم و متاسفانه شهرداری شیراز تاکنون در زمینه عودت دادن اجرای این خدمات به سازمان نظام مهندسی همکاری نکرده است.