کد خبر: 9285
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۰
  • خبرنگار: منیره خسروبیگ
  • چاپ
نادگران ، رییس دانشگاه شیراز ، دانشجویان جدیدالورود ، کرونا ، پژوهش ، ارشد ، دکترا

رییس دانشگاه شیراز، گفت: مهم ترین و ابتدایی ترین عامل ایفای نقش دانشگاهیان در پیشرفت کشور تربیت نیروی انسانی کارآمد است.

به گزارش پیام خبر، نادگران رئیس دانشگاه شیراز در نشست مجازی که با حضور خبرنگاران به مناسبت هفته معلم برگزار شد ضمن تبریک و پاسداشت مقام معلم، گفت: با توجه به وجود بیماری منحوس کرونا آموزش عالی کشور به یکباره با یک پدیده ناآشنا روبرو شد.

وی بیان کرد: اما باز هم با همت، تلاش و جدیت اساتید و کارمندان دانشگاه شیراز آموزش با کیفیت همچنان ادامه پیدا کرد و همچنان ادامه دارد و با وجود مشکلاتی که این بیماری برای مردم به خصوص محصلان به وجود آورد توانستیم تهدید این بیماری را به فرصت پیشرفت در زمینه های فنی، زیر ساختی، آموزشی و آی تی دانشگاهی تبدیل کنیم.

افشاری فر معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز در این نشست مجازی عنوان کرد: در هفته سرآمدی آموزش و بزرگداشت مقام شامخ استاد از سوم تا دوازدهم اردیبهشت باید بگوییم، علی رغم موفقیت های که آموزش عالی در کشور داشته، ورود فارغ التحصیلان و اعضاء هیات علمی به پروژه های کلید کشور و تامین نیروی انسانی ماهربوده که با این وجود فعالان آموزش عالی معتقدند که آموزش جایگاه اصلی خود را در ۳ دهه اخیر نداشته است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز افزود: ما باید توجه دانشگاهیان را به موضوع آموزش با کیفیت جلب، تا نقش آموزش را بازیابی و بازسازی کنیم پس باید به این نکات توجه کرد، افزایش کمی بی سابقه آموزش عالی، عدم توجه شایسته به موضوع کیفیت در آموزش عالی، فرصتی مغتنم جهت توجه جامعه دانشگاهی به امر آموزش، تلاش برای احیا و بازیابی نقش آموزش با کیفیت در دانشگاه های کشور.

وی ضمن بیان سوالی در مورد اهداف آموزش عالی و مسیر حرکت آن و نقش دانشگاهیان در پیشرفت کشور،  ادامه داد: مهم ترین و ابتدایی ترین عامل ایفای نقش دانشگاهیان در پیشرفت کشور تربیت نیروی انسانی کارآمد است و این مهم مقدور نخواهد بود مگر با آموزشی در سطح بالا و با کیفیتی مناسب  باشد.

افشاری فر با بیان اینکه آموزش با کیفیت نقش کلیدی در توسعه کشور دارد، تصریح کرد: از جمله ارکان مدل های کیفیت تدوین تبیین ماموریت و اهداف سازمانی، مشخص نمودن جهت گیریهای اصلی عملکرد، تبیین ماموریت ها بر اساس شناخت دقیق از محیط پیرامون، بررسی نیازها، انتظارات بخش های مختلف جامعه، آینده پژوهی است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز اظهار کرد: آموزش مجازی برای همه ما یک پدیده جدید ی بود که تجربه کافی و لازم را در ابتدای کار نداشتیم، اما به تدریج با کسب تجربه و حل تدریجی مشکلات به مرحله از کار رسیدیم که بدون مشکلات بسیار کم کلاس ها و کارگاه های آموزش را به صورت انلاین برگزار میکنیم.

افشاری فر با اشاره به اینکه به خوبی توانستیم این مراحل را طی کنیم، گفت :  اما مشکلاتی چون عدم آشنایی هیات علمی، کارمندان و دانشجویان با آموزش های الکترونیکی، نبود بعضی از امکانات فنی، قطع ارتباط استاد با دانشجو وبرگزار نشدن  کلاس های عملی دانشجویان، که هر کدام از این ها با همت و تلاش اساتید و آموزش دانشگاه بیش از ۹۰ درصد بهبود یافت و امیدواریم این روند حل مشکلات به صورت کامل انجام شود.   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

اخبار ویژه کرونا

آخرین اخبار

اجتماعی

گفتگو و تحلیل