کد خبر: 9793
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۸
  • خبرنگار: نازنین فاطمه سعادت جو
  • چاپ
حسن مرادی، افتتاح ۲ ایستگاه متروی فرصت شیرازی و غدیر

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیرازگفت: خط دوم مترو در موعد مقرر به بهره برداری نخواهد رسید.

 به گزارش پیام خبر، حسن مرادی با بیان اینکه برای راه اندازی اولیه خط ۲ مترو شیراز تا میدان‌ امام حسین (ع) بیش از یکهزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است اظهار داشت: پیش‌ از این برنامه ریزی شده بود تا بخش اول این خط اردیبهشت ماه افتتاح شود اما به دلیل افزایش قیمت ‌ها و تورم بالا نمیتوانیم بخش اول خط دوم مترو را در زمان پیش بینی شده به بهره برداری برسانیم.

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز تصریح کرد: در این راستا برای این که بخشی از خط دو از میانرود را به امیرکبیر برسانیم به ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان نیازمندیم و برای راه اندازی اولیه با حداقل ها و تنها تعدادی از ایستگاه ها  فاز یک خط ۲تا میدان امام حسین (ع) به یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و برای تکمیل این خط  نیز به یک هزار میلیارد تومان اعتبار دیگر نیازمندیم و سرجمع برای تکمیل  فاز یک خط ۲ به قیمت امروز دو هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

وی افزود: این در حالیست که تا کنون نیز بیش از دو هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این خط در فاز نخست هزینه شده است.

حسن مرادی ادامه داد: در حال حاضر ایستگاه قهرمانان تا حدود زیادی اجرا شده و اگر  نیازهای مالی تأمین شود تا دو ماه دیگر این ایستگاه تمام می شود همچنین تا ایستگاه امیر کبیر تمام مسیر جز ایستگاه هایی که مسقف نشده بودند ریل گذاری شده و مقدمات ریل گذاری برای بقیه آماده است و اگر نقدینگی برسد به راحتی دو تا سه ماه به  ایستگاه امیر کبیر  و تا یک سال آینده به میدان امام حسین (ع) می رسیم.

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیرا گفت: در حال حاضر  تست گرم در دوتا سه کیلومتر در حال انجام است و حتی یک قطار هم از خط یک به خط دوم انتقال یافته، کاری که در خط یک بعد از ۱۴ سال انجام ‌شد و یک کمک مالی شود خیلی زود  به ایستگاه میدان امام حسین (ع) می رسیم.

مرادی گفت: در حال حاضر حفاری تونل شماره یک به پارک آزادی و تونل دوم به ایستگاه میدان امام حسین (ع) رسیده است اما در خصوص سرانجام ادامه این مسیر که قرار بود تا میدان کلبه ادامه یابد این بستگی به نتیجه تصویب مطالعات طرح جامع شهری شیراز است که هم اکنون در وزارت کشور در حال بررسی است که در آن جا مشخص می شود این خط ادامه یابد و یا ادامه آن تراموا اجرا شود.

وی در خصوص خط ۳ مترو نیز تصریح کرد: خط ۳ مترو به طول ۱۲کیلومتر با ۸ ایستگاه است اما ما ده کیلومتر آن در حد فاصل پل بصیرت تا ابتدای شهرک گلستان را شروع کردیم که مزیت آن این است که عملیات ساخت ایستگاه سرگلستان و سر معالی آباد توسط سازمان عمران در حال انجام است و ما مصالح تأمین می کنیم و عملیات سازه نگهبان این ایستگاه ها به زودی آماده می شود.

وی تصریح کرد: مرداد سال قبل در سفر آقای نوبخت گفتیم که اگر خط ۳ با ۹ کیلومتر تونل و ۳ ایستگاه به بهره برداری برسد ۱۲۵۰ میلیارد تومان پول می خواهد اما این رقم امروز به دو هزار میلیارد تومان افزایش یافته که اگر این اعتبار برسد ظرف ۲ تا ۳ سال قابل بهره برداری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

اخبار ویژه کرونا

آخرین اخبار

اجتماعی

گفتگو و تحلیل