کد خبر: 9877
تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵
  • خبرنگار: نازنین فاطمه سعادت جو
  • چاپ
حاجی زمانی

وزیر آموزش و پرورش گفت: برای نظام تعلیم و تربیت ابتدا نظام آموزشی را به سمت آموزش و پرورش پیش دبستانی سوق دهیم.

به گزارش پیام خبر، حاجی میرزایی چهارشنبه در ارتباط زنده تصویری با همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی در دوره پیش دبستانی که به میزبانی آموزش و پرورش فارس درحال برگزاری است با تاکید بر اینکه توجه به پیش دبستانی بسیار با اهمیت و ضروری است افزود: در این راستا از سال قبل با تشکیل سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک اجرای این مأموریت پر رنگ تر شده است.

وی ادامه داد : باید از ابتدای مراحل زندگی به افراد برای پیدا کردن هویت کمک کرد و این مسئولیتی است که بر گردن ما مسئولان نظام تعلیم و تربیت است تا با ایجاد ترکیبی هوشمندانه از آحاد جامعه، هویت ملی افراد را تقویت کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این وزارتخانه همچون بنایی است که آینده کشور را می سازد عنوان کرد : ما در کار بزرگی وارد شدیم، چرا که ما خشت‌های سازنده این سرزمین را می‌سازیم.

به گفته حاجی میرزایی در این فرآیند،   باید همه عناصر دخیل در آن با هم هماهنگ باشند زیرا که دوگانگی در نظام یادگیری افراد را دچار سردرگمی و مشکلات روحی می کند و این یک ماموریت بزرگ بین آموزش و پرروش، خانواده و جامعه است تا این بنای با شکوه شکل بگیرد.

او ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این همایش افزود: برگزاری چنین همایش‌هایی به منظور تاثیرگذاری عمیق و پایدار این مفهوم باید بیشتر باشد.

حاجی میرزایی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: چگونگی شکل‌گیری هویت با این مفهوم عمیق و با ارزش اهمیت ویژه‌ای دارد و در واقع هویت محصول نظام یادگیری صرف نظر از نظام رسمی یا غیررسمی یادگیری است.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه وجه تمایز نظام رسمی از غیر رسمی، اراده نظام آموزشی در اینکه چه چیزی به افراد آموخته شود است، گفت: اراده نظام رسمی آموزش در اینکه چه چیزی بیاموزد و چه شکلی هویت ادامه پیدا کند، مبتنی است بر یک فهم و بار هوشمندانه که برگزاری چنین همایشی محصول همین اراده است.

وی افزود: نظام رسمی تحت تاثیر سه ابزار دیدن، شنیدن و اندیشیدن است که این سه ابزار کلیدی در پرتو تعالیم اسلامی غنی و تغذیه می‌شوند و هویت اسلامی یک فرد را شکل می‌دهند.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه انسان‌ها در پرتو تعاملات، خود را می‌شناسند و می‌سازند، گفت: ارتباط انسان با خود و بعد با محیط پیرامون است موجب ایجاد درک انسان از خود می‌شود.

به گفته وی مفهوم هویت یک مفهوم اجتماعی است که حاصل ارتباطات جمعی است و انسان در پرتو تعاملات چارچوب ذهنی خود را شکل می‌دهد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: پیوندهای اساسی انسان با خود و خدا، خلق و خلقت تعییین کننده هویت ملی ما است و هرچه این مفاهیم و درک‌ها بیشتر شود و به هم نزدیک باشد هویت مشترک شکل می گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

اخبار ویژه کرونا

آخرین اخبار

اجتماعی

گفتگو و تحلیل