کد خبر: 9928
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۹
  • خبرنگار: نازنین فاطمه سعادت جو
سردار  رهام بخش حبیبی فرمانده نیروی انتظامی فارس

فرمانده انتظامی استان فارس از دستگیری اعضای یک باند سرقت از آموزش و پرورش فارس و کشف ۴۲ میلیارد ریال اموال مسروقه خبر داد.

به گزارش پیام خبر، سردار رهام بخش حبیبی، گفت: روز گذشته در پی وقوع یک فقره سرقت از آزمایشگاه آموزش و پرورش در شهرستان "اوز"، موضوع شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی کلانتری «۱۱ وحدت» شهرستان اوز بلافاصله وارد عمل شده و با اقدامات هوشمندانه موفق شدند در کمتر از ۲ ساعت هویت سارقان را شناسایی کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس خاطر نشان کرد: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به مخفیگاه متهمان اعزام و در یک عملیات ضربتی موفق شدند هر ۵ نفر سارقان را دستگیر و به مقر انتظامی انتقال دهند.

وی با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به جرم خود مبنی بر سرقت از آزمایشگاه اقرار کردند، اظهار داشت: در بازرسی از مخفیگاه سارقان اموالی مسروقه به ارزش ۴۲ میلیارد ریال کشف و برابر دستور مقام قضایی تحویل نماینده آموزش و پرورش شد.

حبیبی ادامه داد: اموال کشف شده شامل ۳ دستگاه کولر گازی، ۱۴ عدد میکروسکوپ، ۶ عدد روشویی به همراه شیرآلات، ۴ دستگاه الکترو موتور، یک دستگاه تلویزیون، ۵ عدد صندلی آزمایشگاهی، ۲ عدد الکتروسکوپ، مجموعه گیت فیزیک، جعبه الکترو مغناطیس، سانتریفیوژ، پروژکتور، اسلاید ویدیو، ۳ دستگاه موتور برق آموزشی، ماکت اسکلت انسان، ۲ عدد الکتریسته، آب گرمکن برقی، کیت شیمی و الکترو مغناطیس بوده است.

وی خاطر نشان کرد: استان فارس محل ناامنی برای سارقان و قاچاقچیان می‌باشد و پلیس با کسانی که بخواهند باعث ناامنی در سطح جامعه شوند برابر قانون به شدت برخورد می‌کند.