پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. فرهنگ و ادب
چهارشنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ ۲۱:۴۲
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تقدیر ویژه بخش نمایشنامه‌نویسی جشنواره تئاتر شهر به سعید رضا خوش‌شانس رسید؛در این جشنواره، سعید رضا خوش‌شانس، نویسنده و مترجم توانست تقدیر ویژه‌ نویسندگی، بخش نمایشنامه‌نویسی این جشنواره را برای نوشتن نمایشنامه‌ رویای کولی آشفته از آن خود کند.

به گزارش پایگاه خبری پیام خبر، آیین پایانی پنجمین دوره جشنواره تئاتر شهر سه شنبه شب در سالن ۱۵۰۰ نفره پردیس تئاتر تهران در جنوب شرق تهران، با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران، پیمان شریعتی مدیر مجموعه تئاتر شهر، شهرام کرمی دبیر جشنواره پنجم و عوامل ۷۰ نمایش شرکت کننده در این دوره برگزار شد.

در این مراسم جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان عرصه‌ هنرهای نمایشی مانند رضا فیاضی، پرستو گلستانی، علی اکبر قاضی نظام، قطب الدین صادقی، اردلان شجاع کاوه، داریوش اسدزاده، رضا بابک، مرضیه برومند، رویا افشار، اکبر زنجان پور، مریم معترف، ناصر آویژه، حسین مسافر آستانه و تعداد زیادی از هنرندان جوان عرصه نمایش در این مراسم که با اجرای احسان کرمی برگزار شد، حضور پیدا کردند.

جشنواره‌ تئاتر شهر، جشنواره‌ای است که هر ساله به پانهاد سازمان فرهنگی شهرداری تهران برگزار می‌شود و از آثار تولید شده توسط هنرمندان تئاتر تقدیر می‌شود این جشنواره امسال در آخرین هفته‌ی تابستان ۹۵ در حالی به کار خود پایان داد که دیپلم افتخار بخش نمایشنامه‌نویسی جشنواره به سعید رضا خوش‌شانس رسید.

در این جشنواره، سعید رضا خوش‌شانس، نویسنده و مترجم توانست تقدیر ویژه‌ی نویسندگی، بخش نمایشنامه‌نویسی این جشنواره را برای نوشتن نمایشنامه‌ی رویای کولی آشفته از آن خود کند.

رویای کولی آشفته، عنوان تئاترنوشتی است که در در شهر تهران می‌گذرد. این اثر درباره‌ی خانواده‌ای است در یکی از شب‌های بلند زمستان درگیر ماجراهایی می‌شوند که می‌تواند جان رویا، دختر سیزده ساله‌ی آنان را به خطر بی‌اندازد. این تئاترنوشت با نگاهی ویژه به جامعه‌شناسی فقر و تبقات اجتماعی می‌پردازد.

سعید رضا خوش‌شانس، نویسنده و مترجم، متولد ۱۳۶۵ در شیراز است. او که دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی ادبیات نمایشی است تا کنون توانسته است نزدیک به ۲۰ عنوان نمایشنامه را بیافریند که بیشتر این آثار موفق به دریافت جوایزی از جشنواره‌های ملی و بین المللی شده‌اند.

یکی از آخرین آثار این نویسنده، «پره‌ پروانه‌ی پولادی» که سال گذشته موفق به دریافت دیپلم افتخار و تندیس جشنواره‌ی ملی نمایشنامه‌نویسی صنعت نفت جنوب شده بود هفته‌ آینده با کارگردانی نوید جعفری برای شرکت در بیست و هفتمین جشنواره‌ی تئاتر استانی فجر روی صحنه خواهد رفت.

 

کد خبر 1121

 

    دیدگاه ها

    شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



    کد امنیتی کد جدید