شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
سه شنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ ۰۵:۵۲
زمان مطالعه: 4 دقیقه
امام جمعه قم اظهار داشت: حادثه کربلای امام حسین (ع) از نظر شخصیت ایشان و از نظر محل اتفاق این جریان یک حادثه منحصر به تاریخ خاص و سرزمین خاصی نبود، این حادثه اگر چه در سال ۶۱ هجری تحقق پیدا کرد اما در همه زمانهای بعد از آن تاریخ حادثه کربلا قابل تکرار بود.

به گزارش پیام خبر، آیت الله «سید محمد سعیدی» در اجتماع بزرگ «لبیک یا حسین(ع» که در شهرک شهید رجایی برگزار شد، گفت:روز دوم محرم روزی است که کاروان اباعبدالله الحسین (ع) به سرزمین کربلا می رسند سرزمینی که یک حماسه عظیمی باید در آن شکل می گرفت تا برای ابدیت ذخیره، کتاب، مدرسه و دانشگاهی برای هر کسی که امام حسین (ع) اسوه و الگوی اوست، باشد. امام جمعه قم اظهار داشت: حادثه کربلای امام حسین (ع) از نظر شخصیت ایشان و از نظر محل اتفاق این جریان یک حادثه منحصر به تاریخ خاص و سرزمین خاصی نبود، این حادثه اگر چه در سال ۶۱ هجری تحقق پیدا کرد اما در همه زمانهای بعد از آن تاریخ حادثه کربلا قابل تکرار بود. وی با بیان اینکه واقعه کربلا از نظر مدیریت و الهام بخشی بعد از ابا عبدالله (ع) به همه اهل بیت (ع) به گونه ای منتقل شد، ادامه داد:همان گونه که امام حسین (ع) داعی الی الله بودند، فرزندشان امام سجاد (ع) همین پرچم را برافراشتند و امامان دیگر نیز این رسالت را برعهده داشتند. آیت الله سعیدی با اشاره به بیانات امام هشتم (ع) در مورد واقعه کربلا، گفت: امام رضا (ع) به شخصی به نام ابن شبیب پیام و حادثه کربلا و عبرت های عاشورا را گفتند و این مرد الهی با امانت داری پیام امام رضا (ع) را به همه شیفتگان مکتب اهل بیت منتقل کرد. تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) بیان کرد: ما در زیارت امام حسین (ع) در روز اول ماه رجب در یکی از جملات با لبیک یا داعی الله اظهار آمادگی در محضر امام حسین (ع) داریم، در واقع ما به ایشان با این جمله پاسخ مثبت برای همراهی این بزرگوار می دهیم. امام جمعه قم اظهار داشت: در زیارت امام حسین (ع) در اول ماه رجب به ایشان می گوییم حسین (ع) جان اگر ما آن زمان که در صحرای کربلا استغاثه کردی و یاری طلبیدی در آن صحنه پرآشوب نبودیم، امروز آمدم تا پاسخگوی ندای شما باشم. وی با بیان اینکه دو طایفه پاسخگوی یاری خواستن امام حسین (ع) بودند؛ گفت: یک طایفه کسانی بودند که می توانستند امام حسین (ع) را در کربلا یاری کنند و به هر دلیلی یاری نکردند و بعد از شهادت ایشان ابراز پشیمانی کردند و لذا به عنوان توابین قیام کردند اما این قیام به جهت اینکه آن زمان که امام یاری می خواستند ایشان را یاری نکردند جایگاه والایی نداشت، طایفه دوم کسانی هستند که زمان امام حسین (ع) اصلا به دنیا نیامده بودند و بعد از اباعبدالله الحسین (ع) وعده یاری به ایشان دادند. آیت الله سعیدی اظهار داشت: این افراد لبیکشان ارزش دارد چرا که آن روز نبودند تا از نزدیک ایشان را یاری کنند و این لبیک همان لبیکی که یاران ایشان روز عاشورا به امام حسین (ع) لبیک گفتند، لبیک یا حسین (ع) زمانی معنا پیدا می کند که وقتی دو صف حق و باطل تشکیل شود شما در صف حق قرار بگیرید. تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) با تاکید بر اینکه لبیک یا حسین (ع) یعنی وقتی احکام و ارزش های الهی به خطر می افتد شما پای کار باشید، یعنی هر زمان که اسلام به یاری تو نیاز داشت بی درنگ حاضر باشید، گفت:لبیک یا حسین (ع) برای گرفتن پست و مقام نیست بلکه یک ادای تکلیف است، حد و مرز لبیک یا حسین (ع) را در عملیاتهای هشت سال دفاع مقدس به خوبی خود را نشان داد.

 

کد خبر 132765

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید