جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
شنبه, ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ ۱۵:۰۹
زمان مطالعه: 3 دقیقه
می دانیم در روابط‌عمومی هم همانند هر علم و هنر و تخصص دیگری نیاز به تحقیق و پژوهش و واکاوی مسائل است که باز در کشور ما و در جامعه روابط‌عمومی‌ها چقدر به آن اهمیت داده می‌شود هم شرحی مبسوط می طلبد که در این مقال نمی‌گنجد.

به گزارش پیام خبر، اعظم موسوی، مدیر روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس به مناسبت هفته روابط عمومی یادداشتی در اختیار پیام خبر قرار داد، متن این یادداشت به این شرح است: هر سازمانی مدعی است آنکه باید در مواجهه با مردم پاسخ‌گو باشد و در ایجاد ارتباط با مخاطب بکوشد همانا روابط‌عمومی است حال با چه میزان امکانات و چه اندازه اختیارات بماند! باز معتقدیم روابط عمومی به تخصص ارتباطی نیازمند است که همین لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی متعدد را دو چندان می‌کند که چقدر اتفاق می‌افتد هم بماند! می دانیم در روابط‌عمومی هم همانند هر علم و هنر و تخصص دیگری نیاز به تحقیق و پژوهش و واکاوی مسائل است که باز در کشور ما و در جامعه روابط‌عمومی‌ها چقدر به آن اهمیت داده می‌شود هم شرحی مبسوط می طلبد که در این مقال نمی‌گنجد. اما و اما مهم‌ترین پرسش در این حوزه این است که متولی روابط‌عمومی در ایران چه سازمانی است؟ این جامعه سخت‌کوش که شب و روز نمی‌شناسد و در هر بحبوحه‌ای در صحنه حاضر است مورد حمایت و هدایت چه کسانی است؟ چه شخص یا سازمانی به رصد فعالیت های حوزه روابط‌عمومی می‌پردازد و کدام متولی( در سطح کلان کشور) تلاش‌هایشان را ارج می‌گذارد و کاستی‌هایشان را مرتفع؟ تشکل‌های کوچکی در استان‌ها هم اگر ایجاد شده چندان کارآمدی ندارد. تک‌بعدی عمل می کنند و محدود می‌شوند به برگزاری چند دوره آموزشی و نهایتا دیداری با مسوولی و بعد هم تمام. آیا زمان ایجاد مرکز روابط‌عمومی در کشور فرا نرسیده است؟ بدون شک وجود متولی قدرتمند و سیستم منسجم و نظام‌مند در حوزه روابط‌عمومی، مدیران و کارشناسان این حوزه را از جایگاه اطلاع‌رسانی صرف که بخشی از وظایف روابط‌عمومی است خارج می کند تا پژوهش کنند ، مشاوره بدهند، برنامه‌ریزی کنند و در موقعیت‌های حساس سازمان را یاری دهند و آهسته آهسته به استانداردهای جهانی نزدیک و نزدیک‌تر شوند. در این راستا شورای هماهنگی روابط‌عمومی در استان‌ها عملکردی اگر دارند را شفاف در اختیار کارکنان حوزه روابط‌عمومی استان قرار دهند و اگر نه، با برنامه‌ریزی مناسب تلاش کنند تا با برگزاری دوره‌های آموزشی، ایجاد فرصت‌های مطالعاتی و ایجاد بستر مناسب برای پوست‌اندازی روابط‌عمومی‌ها نقش خود را به عنوان کارگزاران این حوزه در هر استان ایفا کنند. قدر مسلم آن که روابط‌عمومی‌ به لحاظ ساختاری نیازمند بزرگ‌تر است که: «غربت آن است که یاران ببرندت از یاد».

 

کد خبر 134850

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید