پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. استان ها
  2. فارس
پنج شنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ ۲۲:۴۰
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک گفت: پروژه تقاطع غیر همسطح شهیدان یغمور(باهنر ، کمربندی) به زودی به بهره برداری می رسد و این پروژه که مشتمل بر یک دستگاه پل روگذر 8 دهانه ای و دارای دو باند رفت و برگشت است، مراحل پایانی اجرایی خود را طی می کند و در تلاش هستیم پس از تکمیل عملیات روکش نهایی آسفالت، تامین روشنایی و فضای سبز آن، در نیمه اول مهرماه به بهره برداری برسد.

به گزارش پیام خبر، «نواب قائدی» در بازدید از برخی پروژه های بزرگ شهرداری شیرازگفت: پروژه تقاطع غیر همسطح شهیدان یغمور(باهنر ، کمربندی) به زودی به بهره برداری می رسد و این پروژه که مشتمل بر یک دستگاه پل روگذر 8 دهانه ای و دارای دو باند رفت و برگشت است، مراحل پایانی اجرایی خود را طی می کند و در تلاش هستیم پس از تکمیل عملیات روکش نهایی آسفالت، تامین روشنایی و فضای سبز آن، در نیمه اول مهرماه به بهره برداری برسد. رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز افزود: ایمن سازی کمربندی، تکمیل رینگ پیرامونی شهر، افزایش ضریب ایمنی تردد و کاهش زمان سفر در تقاطع ، افزایش روانی ترافیک از بلوار باهنر جنوبی به شهرکهای فرهنگیان، بهاران، فررزانگان و برعکس و همچنین کاهش ترافیک ورودی و خروجی شهرک فرهنگیان و باهنر جنوبی ازجمله اهداف اجرای این تقاطع غیر همسطح است و علیرغم اینکه اجرای پروژه عمرانی در رینگ کمربندی شیراز مشکلات خاص خود را به همراه دارد، اما با زمان بندی و مدیریت مناسب، این پروژه عمرانی روند اجرایی خوبی را طی کرده است . وی همچنین در بازدید از پروژه زیرگذر تقاطع استاد محمد بهمن بیگی، طول مسیر این پروژه را 600 متر عنوان کرد و افزود: این پروژه در واقع فاز دوم تقاطع غیر همسطح استاد بهمن بیگی است که بزرگراه مهندسین را به بزرگراه گلبهار(توسعه جنوب) اتصال می دهد. رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک به نقش این زیرگذر در کاهش ترافیک هسته مرکزی شهر اشاره کرد و گفت: با اتصال این پروژه به بلوار طلائیه، همشهریان ساکن در شهرکهایی چون میانرود، فرزانگان و فرهنگیان می توانند از طریق بلوار طلائیه و این زیرگذر به سمت میدان معلم و بلوار معالی آباد ترددی سریع و ایمن داشته باشند که اینکار در کاهش ترافیک هسته مرکزی شهر موثر خواهد بود. قائدی همچنین در بازدید از پروژه چپگرد صدرا، گفت: ارتباط بین شهر صدرا و کلانشهر شیراز و لزوم تسهیل در تردد شهروندان این دوشهر ایجاب می کرد تا این پروژه را به اجرا در آوریم و با اتمام عملیات اجرایی آن شهروندان عزیز شاهد رفع تداخل خروجی شهر صدرا و کلانشهر شیراز خواهند بود. رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه در اجرای این پروژه با سختی هایی مواجه بوده ایم، تصریح کرد: شاید اجرای این پروژه به ظاهر ساده به نظر برسد، اما وجود موانعی چون تاسیسات فیبر نوری و لوله های گاز در مسیر اجرای این پروژه، قرار گیری در مسیر پرتردد و ورودی شهر و لزوم همزمان جریان ترافیک و اجرای پروژه باعث شده بود تا احداث این تقاطع حتی از اجرای یک تقاطع سه سطحی هم سخت تر باشد. وی از صبر و تحمل مردم و همچنین تلاش شبانه روزی پرسنل خدوم شهرداری خصوصا سازمان عمران شهرداری قدردانی و ابراز امیدواری کرد: اجرای این پروژه بتواند موجبات رضایتمندی شهروندان شهرهای صدرا و شیراز را فراهم سازد. گفتنی است در این بازدید مهندس امامی و دکتر دودمان دیگر اعضای کمیسیون عمران و حمل و نقل، مهندس صالحی معاون فنی و عمرانی شهرداری ، مهندس نعمت اللهی رئیس سازمان عمران شهرداری و دیگر مدیران شهرداری نیز حضور داشتند.

 

کد خبر 136009

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید