تاریخ : پنج شنبه, ۷ بهمن , ۱۴۰۰ Thursday, 27 January , 2022
کد شما در این بخش

برگه نوشته

بالای سایت
1

بنگاه های اقتصادی باید نسبت به مسایل اخلاقی حساس باشند

  • کد خبر : 136139
  • 30 شهریور 1399 - 22:16
بنگاه های اقتصادی باید نسبت به مسایل اخلاقی حساس باشند
صلاح الدین ایزدفر در جلسه کمیسیون اخلاق کسب و کار که به صورت وبینار برگزار شد، بیان کرد: اخلاق در کسب و کار در همه دوران ها یه عنوان یک مسأله مهم مطرح بوده و شواهد گواه این است که رعایت اصول اخلاقی در فعالان و یا بنگاه های اقتصادی با عملکرد و مسایل مالی شرکت ها ارتباط مستقیم و مثبت دارد.

به گزارش پیام خبر، صلاح الدین ایزدفر در جلسه کمیسیون اخلاق کسب و کار که به صورت وبینار برگزار شد، بیان کرد: اخلاق در کسب و کار در همه دوران ها یه عنوان یک مسأله مهم مطرح بوده و شواهد گواه این است که رعایت اصول اخلاقی در فعالان و یا بنگاه های اقتصادی با عملکرد و مسایل مالی شرکت ها ارتباط مستقیم و مثبت دارد.

وی افزود: یکی از اهداف ما در کمیسیون اخلاق کسب و کار توجه، توسعه و بسط فرهنگ مهربانی و روابط انسانی توام با محبت بین عوامل کار و تولید می باشد.

ایزدفر با تاکید براینکه بنگاه های اقتصادی باید نسبت به تضمین‌های اخلاقی با دقت تر باشند اظهارداشت: امروزه ارزش های اخلاقی و مسئولیت اجتماعی از شاخص های مهم در دنیای کسب و کار است که بنگاه های اقتصادی در یک رقابت سالم تلاش می کنند با پایبندی و رعایت اصول اخلاقی، کالای خود را به جامعه ارائه و پایداری در بازار و مشتری مداری را به منصه ظهور برسانند.

وی اضافه کرد: اخلاق مداری و اخلاق کسب و کار یک روند بالا به پایین از مدیریت آغاز می‌شوند که اخلاقیات و حکمرانی مناسب سازمانی می‌تواند به موفقیت در کسب و کار منجر شود.

در ادامه این جلسه فرشاد زارع عضو اتاق بازرگانی فارس و کارشناس مالکیت فکری به ارائه مطلب با عنوان ” اخلاق، فرآیند ثبت و قوانین حقوق مالکیت فکری (برند یا نشان تجاری، اختراعات، طرح صنعتی) ” پرداخت.

وی گفت: کسب و کارها به دو بخش خدمات محور و محصول محور تقسیم می‌شوند که کسب و کارهای محصول محور می توانند از قوانین حقوق مالکیت فکری بهره مند شوند و انحصار خود را حفظ کنند و به صورت اختراع، طرح صنعتی یا نشان تجاری ثبت شوند.

زارع افزود: اگر محصولی دارای نوآوری و گام ابتکاری باشد، می توان برای ثبت آن اقدام کرد و این درحالی است که طرح صنعتی مربوط به ظاهر و زیبایی محصول است و نشان تجاری یا برند باعث می شود خدمت یا محصول از سایر رقبا متمایز شود.

وی بیان کرد: برای ثبت برند مجوز نشاندهنده فعالیت باید ارائه شود که با داشتن مجوز تاسیس و کارت عضویت اتاق بازرگانی میتوان حداکثر سه برند را ثبت نمود و ثبت تعداد بیشتر نیازمند کارت بازرگانی یا پروانه بهره برداری است که هدف این امر جلوگیری از دلالی در ثبت برند بوده است.

زارع اظهارداشت: گاهی در ثبت برند اصول اخلاقی رعایت نمی شود و قوانین و مقررات زیر پا گذاشته می شود، جهت ثبت برند متقاضی باید اظهارنامه ارائه دهد و این اظهارنامه در روزنامه رسمی آگهی شود.

وی اضافه کرد: عنوان برند بهتر است به گونه ای انتخاب شود که شباهتی با عنوان سایر برندها نداشته باشد و اگر کسی که برندی ثبت کرده باشد و فرد دیگری وارد حیطه انحصاری برند او شده باشد، می تواند اعتراض کند.

لینک کوتاه : https://payamekhabar.ir/?p=136139
کد شما در این بخش

برگه نوشته

پایین سایت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.