جمعه, ۱۵ مهر ۱۴۰۱ | ۱۱ ربيع الأول ۱۴۴۴ قمری | ۰۷ اکتبر ۲۰۲۲ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
شنبه, ۰۵ مهر ۱۳۹۹ ۲۲:۳۱
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیر کل دفتر نظارت بر خدمات پستی و دفاتر پیشخوان گفت: دفاتر پیشخوان هنگام ارائه خدمات به مشتریان خود اجازه نگهداری و بایگانی مدارک هویتی مشتریانشان را ندارند.

به گزارش پیام خبر، شهرام حی شاد، در خصوص نهگداری مدارک هویتی مشتریان توسط برخی دفاتر پیش خوان گفت: دفاتر پیشخوان هنگام ارایه خدمات حق نگهداری و بایگانی مدارک هویتی مشتریان را ندارند. در صورت مشاهده، این اقدام تخلف محسوب شده و با دفتر متخلف براساس مصوبه “اصول حاکم بر صدور پروانه دفاتر پیشخوان دولت و بخش عمومی غیردولتی و دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) روستایی” برخورد می‌شود. مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات رگولاتوری با توجه به حضور مشتریان در دفاتر پیشخوان برای احراز هویت و دریافت کد سجام در خصوص ارائه مدارک شناسایی اضافه کرد: ارائه برخی خدمات مانند خرید، نقل و انتقال مالکیت سیم‌کارت اپراتورهای همراه، خدمات سپرده‌گذاری (سجام) و … نیاز به حضور مشتری در دفاتر پیشخوان دارد و احراز هویت مشتریان الزامی است و دفاتر پیشخوان نباید تنها به دریافت مدارک هویتی افراد اکتفا کنند. در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کننده علاوه بر بازرسی و کنترلهای دوره‌ای و نامحسوس رگولاتوری، کمیته‌های استانی رسیدگی به تخلفات نیز ملزم هستند تخلفات مربوط به عدم احراز هویت مشترک را در کوتاهترین زمان بررسی و رسیدگی کنند. در پایان مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات رگولاتوری تاکید کرد: در صورت مشاهده اولین تخلف دفاتر پیشخوان در زمینه احراز هویت مشتری، پرونده و مستندات تخلف به کمیته رسیدگی تخلفات استانی ارجاع داده می‌شود و کمیته‌های رسیدگی به تخلفات استانی موظف هستند در کوتاهترین زمان و خارج از نوبت به این تخلفات رسیدگی کنند.

 

کد خبر 136213

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید