جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. استان ها
یکشنبه, ۰۷ دی ۱۳۹۹ ۱۶:۰۸
زمان مطالعه: 6 دقیقه
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس گفت: برای اجرا و عملیاتی نمودن پویش پاس ابتدا دستورالعملی در باره نحوه استفاده از فضای مجازی در آموزش و تعلیم به سوادآموان تهیه و تدوین شده است و مواردی نیز به عنوان اصول و معیارهای آموزش و خلاصه نویسی دروس مختلف مشخص گردید تا روند آموزش در فضای مجازی مبتنی بر اصول علمی انجام شود.

به گزارش پیام خبر، «بهزاد نوروزی چگینی» گفت: آموزش دهندگان ما در سراسر استان رکن اصلی در اجرای و عملیاتی نمودن" پویش پاس" هستند وانتظار داریم با توجه به شرایط موجود که به خاطر بیماری کرونا بر جامعه تحمیل شده است آموزش دهندگان پویا و فعال ما تمام همت و تلاش خود را در زمینه اجرای موفق و اثرگزار این پویش به کار گیرند. معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس گفت: برای اجرا و عملیاتی نمودن پویش پاس ابتدا دستورالعملی در باره نحوه استفاده از فضای مجازی در آموزش و تعلیم به سوادآموان تهیه و تدوین شده است و مواردی نیز به عنوان اصول و معیارهای آموزش و خلاصه نویسی دروس مختلف مشخص گردید تا روند آموزش در فضای مجازی مبتنی بر اصول علمی انجام شود. نوروزی چگینی در تشریح برنامه ها و روزشمار گرامیداشت هفته سوادآموزی گفت: این هفته ذیل ۷روزشمار اجرا و عمیلیاتی خواهد شد که هر روز شمار برنامه ها و فعالیت های خاص خود را دارد. معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس گفت: گرامیداشت هفته سوادآموزی از اول الی هفتم دیماه می باشد و اولین روز شمار تحت عنوان "سوادآموزی و رسانه" می باشد که بدین منظور با حضور در برنامه های رادیویی و تلویزیونی به تشریح برنامه ها، فعالیت ها، و وضعیت سواد استان خواهیم پرداخت. وی افزود برگزاری نشست خبری نیز در همین راستا می باشد. وی تشریح و تبیین دستاوردهای ۴۱ساله سوادآموزی را از برنامه های مهم هفته سوادآموزی عنوان کرد و افزود: به همین منظور تاکید شده است که به انحاء مختلف این دستاوردها در نماز جمعه، در سخنرانی ها، در نشست های خبری مدیران و رؤسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق و ... برای مردم تشریح و انعکاس داده شود. معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس گفت: "سوادآموزی و تکریم فعالان سوادآموزی"، "سوادآموزی و فرهنگ کتابخوانی و جهش تولید"، "سوادآموزی و فرهنگ ایثار و شهادت و مسؤولیت پذیری اجتماعی"، "سوادآموزی و ترویج فرهنگ نماز و انتظار"، "سوادآموزی و مسؤولین" و "سوادآموزی و تجدید میثاق با آرمانهای امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری مدظله العالی دیگر روز شمارهای هفته سوادآموزی است. نوروزی چگینی تاکید کرد: در برنامه های امسال در مراکز یادگیری محلی سوادآموزی، جمع آوری کمک های مؤمنانه و توزیع آن بین نیازمندان، برگزاری برنامه های آموزشی و فرهنگی تحت عنوان "سردار دلها" و توزیع اقلام بهداشتی از جمله فعالیت های مهمی است که در این مراکز انجام می گردد. معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه مراکز یادگیری محلی سوادآموزی از۴۲مرکز در سال۱۳۹۸به۵۰مرکز در سال جاری افزایش یافته است بیان کرد:فلسفه تاسیس و دایر نمودن مراکز یادگیری محلی نیز همین است که در کنار آموزش هایی که به مخاطبان سوادآموزی داده می شود به آنان مهارتهای شغلی، فنی و حرفه ای و نیز مهارتهای اجتماعی نیز آموزش داده شود. نوروزی چگینی با اشاره به شعار سال یعنی"جهش تولید"گفت: مراکز یادگیری محلی با توجه به شرح وظایفی که دارند زمینه و مجال مناسبی را در راستای حرفه آموزی و ایجاد اشتغال و تولید فراهم می آورند. وی گفت:جلب و تقویت مشارکت همه دستگاهها و نهادها بخصوص بخش مردمی و غیر دولتی، تقویت احساس مسؤولیت اجتماعی، استفاده درست و بهینه از امکانات موجود در محل، تلاش برای همسوسازی خدمات آموزشی، فرهنگی و اجتماعی و هویت بخشی به مسؤولان محلی و افراد توانمند با صلاحیت بومی از ارکان مهم این مراکز است. معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس افزود:۴۲مرکز یادگیری محلی در سال ۱۳۹۸فعالیت داشت که در سال جاری این تعداد به ۵۰مرکز افزایش یافته است و چند مرکز یادگیری نیز در هفته سوادآموزی به صورت مجازی و یا حضوری افتتاح خواهد شد. نوروری چگینی با اشاره به طرحهای مختلفی که در حوزه معاونت سوادآموزی انجام می شود گفت: یکی از این طرح ها طرح حلقه های کتابخوانی است که در ۳۶۵۰ حلقه حداقل ۱۰ نفره و با هدف تثبیت سواد در نوسوادان اجرا می گردد. وی طرح " خواندن با خانواده " را یکی دیگر از طرح هایی برشمرد که در فعالیت های گروهی سوادآموزی (سه نفر به بالا) و همچنین مخاطبان دوره انتقال انجام می شود و افزود: هدف از اجرای این طرح تثبیت آموخته های سواد آموزان دوره انتقال و تحکیم می باشد که تعداد ۳ جلد کتاب در دوره سواد و ۶ جلد دردوره انتقال به سواد آموزان آموزش داده می شود. معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس گفت:آموزش دهندگان با توجه به اصول و موارد یاد شده اقدام به تدریس دروس مختلف و فیلم برداری از تدریس خود نمودند و آن را در اختیار سوادآموزان قراردادند و در صورت لزوم طی تماس با سوادآموزان توضیحات و اطلاعات لازم را درباره نحوه استفاده مطلوب از کلیپ تهیه شده از هر درس را در اختیار آنها قرار دادند. نوروزی چگینی افزود: علاوه ب تدریس و آموزش دروس، ارسال پیامکهای آموزشی و بهداشتی و وُیسهای خود مراقبتی در برابر بیماری کرونا به سوادآموزان، تهیه کلیپ های متناسب با نحوه مدیریت صحیح خانواده در زمان قرنطینه و ...از جمله اقداماتی است که مجموعه سوادآموزی استان انجام داده و کماکان انجام خواهد داد. معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس افزود: با توجه به مشکلات پیش آمده به خاطر بیماری کرونا مراکز یادگیری محلی با هدف کمک به مردم و سوادآموزان اقدام به برگزاری کارگاههای تهیه و تولید ماسک نمود تا آموزش دهندگان و سوادآموزان داوطلب با شرکت در این کارگاهها بتوانند اقدام به تولید ماسک نمایند و آنها را در اختیار سایر سوادآموزان و عموم مردم قرار دهند. وی گفت:هزار و ۵۰۰ آموزش دهنده و بیش از ۲ هزار سوادآموز با رعایت اصول و موازین پروتکل های وزارت بهداشت با این کارگاه ها همکاری داشته اند. نوروزی چگینی افزود یکی از مهمترین اقدامات مجموعه سوادآموزی در راستای مقابله با بیماری کرونا تولید بیش از صدهزار ماسک بود که در اختیار سوادآموزان و نیز عموم مردم قرار گرفت. معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس تهیه بیش از ۶ هزار بسته مواد ضد عفونی کننده توسط آموزش دهندگان و توزیع آنها بین مردم را یکی دیگر از اقدامات مهم برشمرد و افزود: علاوه بر این کار آموزش دهندگان مراکز یادگیری محلی را هم به طور مستمر ضدعفونی می کنند که این مساله نقش مهمی را در عدم ابتلای سوادآموزان و سایر اقشار مردم به بیماری کرونا دارد.

 

کد خبر 137499

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید