جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. استان ها
یکشنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ ۲۳:۰۱
زمان مطالعه: 6 دقیقه
مبلغ ورودی هر ایستگاه برای دارندگان کارت شهروندی به میزان ۶۵۰۰ ریال اعلام شد که در هنگام ورود از کارت مسافران کسر می‌شود و مابقی مبلغ بر اساس مسافت طی شده، در هنگام خروج از کارت آنها کسر می شود.

به گزارش پیام خبر، یکصدوشصت‌ونهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز برگزار شدو نمایندگان در این جلسه مورخ یکشنبه ۱۲بهمن‌ماه که به ‌صورت علنی برگزار شد، به بررسی مصوبه حمایت از تشکل‌های مردم‌نهاد در شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز پرداختند که در این زمینه، اعضا ی شورا بر این مصوبه اصرار داشتند. در ادامه این جلسه از شورای اسلامی شهر شیراز، لایحه شهرداری شیراز، درباره تعیین بهای بلیت سال ۱۳۹۹ مترو شیراز با نرخ شناور در دستور کار قرار گرفت و اعضای شورای اسلامی، به شهرداری شیراز مجوز دادندتا روش اخذ بهای بلیت مترو را تغییر بدهندو بدین‌ترتیب مبلغ ورودی هر ایستگاه برای دارندگان کارت شهروندی به میزان ۶۵۰۰ ریال اعلام شد که در هنگام ورود از کارت مسافران کسر می‌شود و مابقی مبلغ بر اساس مسافت طی شده، در هنگام خروج از کارت آنها کسر می شود. براین اساس، از صفر تا دو و نیم کیلومتر به مبلغ ۲۰۰۰ ریال، از دو و نیم تا ۵ کیلومتر ۳۰۰۰ ریال، از ۵ تا ۸ کیلومتر ۴۰۰۰ ریال، از ۸ تا ۱۱ کیلومتر ۵۰۰۰ ریال، از ۱۱ تا ۱۵ کیلومتر ۶۰۰۰ ریال، از ۱۵ تا ۱۹ کیلومتر ۷۰۰۰ ریال و از ۱۹ تا ۲۲ و ۵۸ صدم کیلومتر ۸۰۰۰ ریال محاسبه می‌شودو همچنین مبلغ بلیت تک‌سفره با توکن ۲۰هزار ریال خواهد بودو درصورتی که مسافران بهای بلیت را در زمان خروج پرداخت نکنند، مبلغ ۱۰هزار ریال از موجودی کارت آنان در سفر بعدی بابت بهای بلیت سفر قبلی کسرو این مصوبه از ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ اجرایی خواهد شد. شورا در دستور کار بعدی خود به موضوع تعیین محدوده و فازبندی اجرایی طرح بازآفرینی مجموعه زندیه پرداخت که تعیین محدوده و فازبندی اجرایی طرح بازآفرینی مجموعه زندیه به تصویب رسیدو بر این اساس محدوده طرح، عرصه‌ای به مساحت تقریبی ۳۰ هکتار را در بر می‌گیرد که از سمت شمال به خیابان فردوسی، از سمت غرب به خیابان های ۲۲ بهمن، ناصر خسرو، هجرت (حدفاصل خیابان ناصر خسرو و میدان شهدا) و کوچه پارک هتل، از سمت جنوب به بلوار کریم خان زند (حدفاصل کوچه پارک هتل و میدان شهدا)، خیابان های پیروزی و فرهنگ، ضلع جنوبی حمام و مسجد وکیل و از سمت شرق به ضلع شرقی بازار وکیل جنوبی، سرای روغنی، تیمچه احمدی، سرای گمرک، فضای اصطبل، بازار وکیل شمالی و بازار نو محدود می‌شود. فاز یک اجرایی این طرح، شامل دو بخش است که بخش نخست فاز اول عرصه‌ای است که خیابان‌های ۲۲ بهمن، ناصر خسرو و هجرت (حدفاصل خیابان‌های ناصرخسرو و میدان شهدا)، میدان شهدا، بلوار کریمخان زند (حدفاصل میدان شهدا و کوچه پارک هتل)، خیابان‌های پیروزی و طالقانی، بازار وکیل جنوبی (راسته اصلی و رسته‌های آن)، سرای روغنی، تیمچه احمدی، سرای گمرک، فضای اصطبل، بازار نو و بازار وکیل شمالی را در برمی‌گیرد. همچنین عرصه بخش دوم فاز یک شامل بخشی از اراضی محله درب شاهزاده، پارک ابوذر و فضای پیرامون آن، ساختمان بانک ملی، ارگ کریمخانی و شهرداری مرکزی و محوطه های پیرامون آنها و پارک آموزش و پرورش خواهد بود و فاز دو اجرایی نیز دروازه اصفهان، خیابان فردوسی، بخشی از محله درب شاهزاده و امتداد بازار نو تا دروازه اصفهان را شامل می‌شود. مصوبه دیگر دوره پنجم شورای اسلامی شهر شیراز به لایحه شهرداری، درباره اخذ مجوز انعقاد قرارداد مشارکت در احداث و بهره‌برداری پروژه پارک آبی بزرگ شیراز با شرکت مهندسی و ساختمان شمس عمران بدون تشریفات اختصاص یافت که این مصوبه از سوی کمیسیون‌های اقتصاد و سرمایه‌گذاری، برنامه و بودجه، امورحقوقی و املاک و گردشگری و زیارت شورا به صحن شورا آمده بود. اعضای شورای اسلامی شیراز در نتیجه بررسی‌ها به شهرداری شیراز اجازه دادند تا با رعایت صرفه و صلاح شهرداری و براساس مقررات آیین‌نامه مالی و معاملاتی، قرارداد مشارکت را با شرکت مهندسی و ساختمانی شمس عمران انعقاد کنندو بدین‌صورت که احداث و بهره‌برداری پروژه پارک آبی بزرگ شیراز تا سقف ۵هزار میلیارد ریال به میزان ۷۵درصد سهم مشارکت شهرداری و ۲۵درصد سهم مشارکت شریک، بدون تشریفات انجام شود. قاسم مقیمی رییس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز در این جلسه ضمن تبریک به مناسبت چهل و دومین بهار پیروزی انقلاب اسلامی وگرامی داشت نام و یاد معمار بزرگ این انقلاب حضرت امام خمینی (ره) گفت: کرونا همچنان یکه تازتاریخ جهان شده، ترس ما این است که با ساده انگاری کرونا نوروز امسال عزادار جان جوان هایمان شویم و تمامی دغدغه سیستم بهداشت و درمان و همکاران در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، کنترل شرایط موجود و کاهش روند ابتلا و مرگ و میر ناشی از کوید ۱۹ است. وی ادامه داد: اما متاسفانه حجم ترددها و ترافیک خودرویی این روزها در شیراز و جاده های بین شهری بیداد می کند، با تغییرات ژنتیکی در نوع ویروس و نوع تاثیرات متفاوتی که بر افراد و سنین مختلف داشته است (که در نوع خود در تاریخ سلامت و پزشکی بی سابقه است) هشدار می دهیم که با سهل انگاری ها، در روزه های آتی به مرحله ی قرمز خواهیم رسید، در حالی که استاندارد جهانی رعایت پروتکل ها ۹۵ درصد به بالاست، در شیراز این عدد ۱۵ درصد کمتر از استاندارد جهانی است و موج چهارم به زودی بر شهر حاکم می شود و این بار تلفات انسانی فاجعه بار و حداقل چهار برابر گذشته خواهد شد ... رییس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای اسلامی شیراز در پایان افزود: نقش شورا در ایجاد زمینه امید و رونق کسب و کار مردم است و گذشته کوتاه چند ماهه نشان داده که تا یکسال آینده کم ‌و بیش اقتصاد جهانی و نیز تولید ناخالص داخلی مهمترین آسیب دیده از کروناویروس خواهند بودو ضروری است به بعد از کرونا هم بیندیشیم و برنامه های ما در سال آینده متناسب با پساکرونا تنظیم شود. امسال هر اتفاقی افتاد به واسطه ذخیره اقتصادی سال گذشته بود و این دوماهه پایان سال نیز به همین شیوه می گذرد، اما قطعا تعطیلی اقتصادی عمده مشاغل در این یکسال گذشته، هیچ اندوخته ای بجا نگذاشته است و ذخیره ای برای مردم نمانده که کفاف مایحتاج روزانه مردم بدهد چه رسد که سهم خدمات عمومی را بدهندو با توجه به رکود اقتصادی و شرایط متورم اقتصادی، هر شهر باید به الگوهای اقتصاد بومی محلی خود مبتنی بر فضای وب و کسب و کار مجازی روی آورد تا اقتصاد محلی رونق بگیرد و شهرداری با توانمندی و امکانات و دانشی که دارد می تواند طلایه دار این حرکت شود. در غیر اینصورت شرمندگی اقتصادی شهروندان سلامت روانی آنها را به شدت در معرض مخاطره قرار خواهد گرفت و شهروند بی حوصله تاب و توان لذت بردن از زیبایی های شهری را نخواهد داشت.

 

کد خبر 137860

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید