جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
دوشنبه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ ۰۰:۱۶
زمان مطالعه: 3 دقیقه
معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران با اشاره به اینکه هدف اصلی افکار سنجی، اقناع جامعه و مخاطبان است، گفت: قبل از هر اقدامی باید افکار عمومی و نیاز جامعه را بشناسیم تا در اقناء مخاطبان نسبت به اهداف سازمانی موفق شویم.

به گزارش پیام خبر، در نشست تخصصی روابط عمومی ها و افکار سنجی که در قالب وبینار، امروز شنبه ۱۱ بهمن ماه برگزار شد ضمن بیان این مطلب افزود: امروزه درفضای مجازی حجم زیادی محتوا در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و ... تولید می شود که انتشار آن در کمترین زمان رخ می دهد. معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه افکار عمومی عقاید و تصویری است که از جامعه راجع به موضوعات خاص به دست می آید، اظهارداشت: افکار عمومی توسط رسانه ها و ارتباطات میان فردی شکل می گیرد و جزیی از فرهنگ شده است. دکتر زارعیان با اعلام این مطلب که افکار عمومی یک نیروی سیاسی است که در هیچ قانونی پیش بینی نشده و با پتانسیل خود می تواند هر نوع تغییری را ایجاد کند، ادامه خاطر نشان ساخت:: شناخت افکار عمومی یا افکار سنجی عبارت است از اجرای سازمان یافته برای نشان دادن افکار مردم در یک مقطع زمانی خاص برای موضوعی خاص. وی هدف اصلی افکار سنجی را اقناع جامعه و مخاطبان بیان کرد و افزود: قبل از اقدام برای تولید یک تیزر تبلیغاتی، باید نیازجامعه و افکار عمومی را بشناسیم، تا در اقناء مخاطبان نسبت به اهداف سازمانی موفق باشیم. دکتر زارعیان با اشاره به اینکه نظرسنجیِ علمی بهترین ابزار تحلیل جامعه از ابعاد مختلف است گفت: مزایای شناخت افکار عمومی بیان کرد: شناخت نظرات عمومی برای اتخاذ تصمیم مناسب از طریق افکار سنجی، صرفه جویی در هزینه ها در مواقع بحران، ارائه راه حل توسط کارشناسان اجتماعی و روابط عمومی از مزایای شناخت افکار عمومی است. معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران، بر انگیختن احساس نیاز، ایجاد ارتباط با مخاطب نسبت به تغییر، تعیین نیاز مخاطب، ایجاد انگیزه تفسیر در مخاطب، تبدیل نگرش به رفتار، پایدار ساختن تغییر و دستیابی به داوری جدید را از مراحل اصلی اقناع افکار عمومی اعلام کرد وی با تاکید بر اهمیت شناخت افکار عمومی جامعه تصریح کرد: ارتباطات مردمی داخلی و بیرونی به صورت تلفنی و مکاتبه ای، تحلیل محتوای متنوع، انتشار نشریه و دریافت بازخوردها، ارتباطات تعاملی مبتنی بر وب، ارتباطالت تعاملی از طریق تلفن همراه، جلسه با مشتریان بزرگ و مهم و افرد خاص را از مهم ترین روش های افکار سنجی است. گفتنی ست؛ این وبینار تخصصی به همت مرکز افکار سنجی جهادانشگاهی کردستان و با مشارکت روابط عمومی استانداری، شرکت توزیع نیروی برق استان و شرکت مخابرات کردستان برگزارشد. / مخابرات منطقه فارس

 

کد خبر 137862

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید