تاریخ : دوشنبه, ۴ بهمن , ۱۴۰۰ Monday, 24 January , 2022
کد شما در این بخش

برگه نوشته

بالای سایت
3

موتور بهبود یافته تیبا را بشناسید

  • کد خبر : 137967
  • 23 بهمن 1399 - 10:53
موتور بهبود یافته تیبا را بشناسید
موتور بهبود یافته تیبا با کد فنی M15GSI، دارای دریچه گاز برقی و سیستم VVT است. همچنین زاویه پاشش سوخت و متریال مورد استفاده در منیفولد دود، تغییر کرده است. اگر چه این پیشرانه، همچنان هشت سوپاپ است.

به گزارش پیام خبر، مهدی درفشی: پانزدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو با شگفتی های بسیاری همراه بود. برای نمونه، در برخی از غرفه ها، از جمله غرفه شرکت سایپا، مگاموتور و سایر زیر مجموعه های سایپا، کارشناسان حاضر به مصاحبه و پاسخگویی به سوالات خبرنگاران نبودند. البته ما به عنوان گزارشگر بیت ران، دست از کار نکشیده و با پیگیری، اطلاعات مربوط به برخی از غرفه ها از جمله مگاموتور را برای مخاطبین، گردآوری کردیم.

یکی از موارد که برای مشتریان ایجاد پرسش کرده و ما باید پاسخ آنها را پیدا می کردیم یکی از موتورهای سایپا بود.

این موتور قرار است روی خودرو جدید سایپا یعنی اطلس و نیز کوییک نصب شود.
موتور M15GSI نسخه بهبود یافته موتور تیبا

در غرفه مگاموتور، موتور M15GSI که در واقع موتور بهبود یافته تیبا است، به نمایش درآمده بود. موتور M15GSI نسبت به موتور M15، در قسمت های مختلف دچار تغییرات شده است.

در موتور بهبود یافته تیبا دریچه گاز از مکانیکی (سیمی) به برقی تغییر یافته است. همچنین زاویه پاشش سوخت و متریال مورد استفاده در منیفولد دود، تغییر کرده است.
نصب VVT روی موتور هشت سوپاپ تیبا

علاوه بر تغییرات اعمال شده بر موتور M15، موتور بهبود یافته تیبا به سیستم VVT نیز مجهز شده است. این موتور توانایی اخذ استاندارد آلایندگی یورو پنج را دارد. اگر چه، این موتور همچنان هشت سوپاپ است.

همه تغییرات و بهینه سازی های انجام شده، باعث شده تا موتور بهبود یافته تیبا به نسبت M15، حدود سه اسب بخار و هشت نیوتن متر گشتاور بیشتری داشته باشد.

در سایت شرکت سایپا، موتور M15 نصب شده روی خانواده X200، دارای حداکثر قدرت ۸۷ اسب بخار و ۱۲۷ نیوتن متر گشتاور است. موتور M15GSI حدود ۹۰ اسب بخار و ۱۳۵ نیوتن متر قدرت دارد.
مرمت به سبک سایپا

تمامی این کارها را می توان مرمتی به سبک سایپا دانست. چرا که امروزه، بسیاری از شرکت های خودروسازی در ساده ترین حالت ممکن، برای بهینه سازی، ابتدا پیشرانه هشت سوپاپ را به ۱۶سوپاپ تبدیل کرده و سپس، آن را به سیستم هایی چون VVT و توربوشارژر مجهز می کنند.

احتمالا در این شرکت، دفترچه فنی را از صفحات آخر به اول می خوانند. شاید هم برگه های فصل ساخت موتور۱۶ سوپاپ گم شده است.

منبع:بیت ران

لینک کوتاه : https://payamekhabar.ir/?p=137967
کد شما در این بخش

برگه نوشته

پایین سایت

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.