شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. گردشگری
سه شنبه, ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ ۱۸:۱۶
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت: عکاسی در شب علاقمندی بسیاری از گردشگران است و بی‌شک اجرای چنین تورهای تخصصی می‌تواند تأثیر به سزایی در معرفی آثار تاریخی استان و همچنین رونق گردشگری داشته است.

به گزارش پیام خبر، جمشید معینی گفت: با توجه به محدودیت‌هایی که ویروس کرونا به وجود آورده اجرای تورهای تخصصی گردشگری با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی و ظرفیت‌های محدود در  استان فارس امکان‌پذیر است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس افزود:خلاقیت در گردشگری توسعه این صنعت را به همراه دارد و در حال حاضر گردشگری فارس به تحول اساسی و خلاقیت نیاز دارد و این موضوع تنها با همکاری بخش خصوصی و فعالان این حوزه امکان‌پذیر است.

وی اضافه کرد: با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و محدود کردن ظرفیت تورها و همچنین خلاقیت و ابتکار در اجرای تورها می‌توان گردشگری در این استان را به روزهای اوج خود بازگرداند.

معینی تاکید کرد: با توجه به شرایط پیش‌آمده می‌توان تورهای خاصی برای انواع سلیقه‌های گردشگران تعریف کرد ضمن این‌که در حال حاضر فارس نیازمند تعریف مسیرهای جدید گردشگری است.

وی افزود: برای نمونه می‌توان تورهای تخصصی عکاسی گردشگری در شب از جاذبه‌های گردشگری و میراث جهانی استان را تعریف و اجرا کرد به‌طوری‌که این تورها عملاً در فضای باز و با ظرفیت محدود انجام شود.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس تصریح کرد: بیشتر آثار تاریخی استان نورپردازی در شب را دارا هستند و عکاسان حرفه‌ای می‌توانند در قالب تورهای تخصصی از این آثار عکس‌برداری کنند؛ حتی می‌توان اجرای چنین تورهایی را برای طلوع و غروب آفتاب در این میراث‌های ملی و جهانی و همچنین رصد ستارگان تعریف کرد.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس عنوان کرد: عکاسی در شب علاقمندی بسیاری از گردشگران است و بی‌شک اجرای چنین تورهای تخصصی می‌تواند تاثیر به سزایی در معرفی آثار تاریخی استان و همچنین رونق گردشگری داشته است.

وی ادامه داد: می‌توان در استان فارس تورهای رالی خانوادگی نیز برگزار کرد که بر اساس برنامه‌ریزی‌ها اجرای این تورها با همکاری کانون اتومبیلرانی امکان‌پذیر است؛ این تورها باید با توجه به شرایط سنی فرزندان در خانواده‌ها شامل کودک، نوجوان و جوان و مطابق سلیقه آن‌ها و همچنین همراه با یک پیوست فرهنگی سفر، تعریف و اجرا شود.

معینی با اشاره به این‌که شیراز شهر جهانی صنایع‌دستی است و از این فرصت باید نهایت استفاده را برد، افزود: شیراز باید به‌عنوان شهر خلاق صنایع‌دستی هم به جهانیان معرفی شود و ازاین‌رو تعریف تورهای گردشگری با محوریت صنایع‌دستی می‌تواند گامی بلند در این عرصه باشد.

وی افزود: فروش تورهای تخصصی صنایع‌دستی با هدف معرفی این محصولات، آشنا سازی گردشگران با نحوه ساخت و تولید محصولات و همچنین فروش آن‌هم اکنون یک ضرورت محسوب می‌شود چراکه رقابت دیگر شهرها و حتی کشورها در این حوزه را شاهد هستیم.

‌معینی اضافه کرد: در قالب این تورها گردشگران می‌توانند آموزش‌های اولیه و همچنین تخصصی صنایع‌دستی را ببینند و بنا به سلیقه‌ای که دارند محصولی را تولید کنند و به یادگار به شهر و دیارشان ببرند.

 

کد خبر 148655

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید