جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. فرهنگ و ادب
پنج شنبه, ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ ۰۰:۴۵
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کتابفروشی های فارس با فرا رفتن از فروش ۵۳۰ میلیون تومانی در طرح بهارانه کتاب ۱۴۰۰، رتبه چهارم پرفروش ترین استان بر اساس شمار کتاب را تا روز دوم کسب کرد.

به گزارش پیام خبر، با وجودی که هنوز ۵ روز تا پایان بهارانه کتاب باقی است، کتابفروشی های شیراز که شمارشان به ۳۶ باب و در شهرستان ها ۹ کتابفروشی به این طرح تخفیفی پیوستند، فروش کتاب از مرز ۵۳۰ میلیون تومان گذشت.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اعلام اینکه ۱۳ هزار و ۵۵۳ جلد کتاب تا روز چهارشنبه در بهارانه کتاب ۱۴۰۰ از سوی علاقه مندان کتاب خریداری شده است، گفت: کلبه کتاب جهرم و پاتوق کتاب شیراز در فهرست پرفروش ترین کتابفروشی های کشور قرار دارند و به ترتیب کلبه کتاب با ۲ هزار و ۷۱۹ جلد کتاب در جایگاه چهارم قرار دارد و پاتوق کتاب شیراز با فروش ۱۵۸۴ جلد کتاب پس از جهرم قرار گرفته است.

مهدی امیدبخش با بیان اینکه در سراسر استان فارس ۱۳ هزار و ۵۵۳ جلد کتاب خریداری شده است، افزود: در استان فارس ۳۶ کتابفروشی در شیراز و ۹ کتابفروشی در شهرستان ها به طرح فوق پیوستند.

به گفته او، ۷ درصد از کل فروش کتاب در کشور به استان فارس اختصاص دارد و از این لحاظ فارس در نقطه مطلوبی در کتابخوانی قرار گرفته است.

یادآور می شود: طرح بهارانه کتاب ۱۴۰۰ که از دوشنبه ۱۷ خردادماه آغاز شد تا دوشنبه ۲۴ خرداد جاری ادامه دارد و علاقه مندان به کتاب می توانند به صورت حضوری و غیرحضوری تا سقف ۲۰۰ هزار تومان خریداری کنند و از تخفیف ۲۰ درصدی این طرح بهره مند شوند.

 

کد خبر 148708

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید