جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. فرهنگ و ادب
چهارشنبه, ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ ۱۴:۵۱
زمان مطالعه: 7 دقیقه

در دیدار مدیر عامل سازمان سینمایی سوره با سینماگران شیرازی مطرح شد؛

باشگاه رشد و توانمندسازی مهمترین رکن سازمان سینمایی سوره است

مدیرعامل سازمان سینمایی سوره ضمن بازدید از سینماهای حوزه هنری با سینماگران و فعالان سینمایی شیراز اعلام کرد: باشگاه رشد و توانمندسازی مهمترین رکن سازمان سینمایی سوره است.

به گزارش پیام خبر، حمیدرضا جعفریان که همراه با سیدمصطفی حسینی مدیرعامل موسسه بهمن سبز  و اسماعیلی معاون توزیع سازمان سینمایی حوزه هنری به شیراز امده بود علاوه بر دیدار از سینماهای شیراز و چند مجتمع بزرگ تجاری در جلسه ای مشترک با معاون توسعه مدیریت و منابع و مدیران ارشد مالی و اداری حوزه هنری حضور یافتند

پس از شرکت در این نشست که به راهکارهای نوسازی و بهسازی سینماهای شیراز و تاسیس مجتمع ها و پردیس های سینمایی در این شهر، اختصاص داشت. جعفریان با حضور در جمع سینماگران و فعالان سینمایی شیراز با آنان به گفت و گو پرداخت

بخش عمده ای از جلسه که با مدیریت و جلسه گردانی محمدحسن محمودی کارشناس هنرهای تصویری حوزه هنری فارس اداره شد، به سخنان و درددل ها و گلایه ها و پیشنهادات هنرمندان فارس اختصاص یافت و هنرمندان شیرازی بی واسطه با مدیران ارشد سینمایی مرکز سخن گفتند.

مدیرعامل سازمان سینمایی سوره در جمع سینماگران و فعالان سینمایی شیراز با اشاره به آنچه تحت عنوان ماموریت های این سازمان طراحی شده اظهار داشت: تربیت هنرمند انقلابی و ارائه الگو  و تولیدات جریان ساز نمونه دو ماموریت اصلی این سازمان است که 3 رکن اصلی برای محقق شدن آن طراحی شده است.

وی نخستین رکن را بخش توزیع خواند و اظهار داشت: ما تلاش کردیم امکانات پخش و ظرفیت های توزیع و دیده شدن را در معاونتی با عنوان توزیع متمرکز کرده و  پخش سینمایی و سالن داری و تبلیغاتی که روی آثار می توان انجام داد را در آن بگنجانیم.

جعفریان ادامه داد:علاوه بر این موارد، پخش بین الملل، مباحث نمایش خانگی و فیلمگردی و موسسه هنرهای تصویری سوره که می تواند حقوق مالکانه آثار را خرید و فروش کند را نیز در این بخش دیدیم تا مجموع این موارد به صورت یکپارچه و هم افزا در خدمت دیده شدن و ایجاد یک جریان اقتصادی برای آثار سینمایی و هنرهای تصویری قرار گیرد.

وی ضمن اشاره به اینکه این بخش با دغدغه های مطرح شده دوستان در این دیدار تلاقی زیادی دارد تصریح کرد: هم اکنون در حال تدوین طرحی با عنوان پخش رویش هستیم که آیین نامه و ضوابطی دارد که اعلام خواهد شد. در زمینه پخش سیار به صورت سازماندهی شده ورود خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان سینمایی سوره با اشاره به تجربه هایی چون اکران نت و تا حدی عماریار گفت: در تلاشیم این موارد را در حوزه هنری به صورت متمرکز انجام دهیم زیرا این جنس کارها باید متمرکز انجام شود و کارهایی از جنس پخش و تبلیغات و بازاریابی نمی تواند متکثر باشد.

وی افزود: این قبیل کارها بلکه باید در عین کثرت و فراگیری و شبکه مویرگی یک  فرماندهی و راهبری متمرکزی داشته باشد. کما اینکه تجربه ما در سینما نیز چنین است. مدیریت پراکنده سینماهای حوزه هنری توسط استانها ضمن وارد کردن خسارت های فراوان باعث شد زنجیره سینمایی حوزه هنری نتواند یکسان عمل کند

جعفریان ادامه داد: در سال های اخیر، با تمرکز مدیریت سینماها در موسسه بهمن سبز توسعه فضای سینمایی و بهره برداری از سینماها حاصل شد. در دنیا نیز چنین است مثلا سالن داری و سینماداری متصل به پخش است و اگر نتوانید فیلم خوب تامین کنید که به زنجیره سینمایی وارد شود امکان سینماداری وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان سینمایی سوره  ادامه داد: این فرهنگ متمرکز است. جنس کارهای رشد استعدادیابی و باشگاهی تداخل هایی و پشتیبانی هایی می تواند داشته باشد که یک نمونه اش پخش رویش و پخش سیار است که اشاره شد

وی رکن دیگر سازمان را بخش تولید خواند و گفت: در سازمان مراکز تخصصی تولید شامل مرکز مستند سوره و مرکز انیمیشن حوزه هنری داریم و در تلاشیم موارد دیگری نیز به این موارد اضافه شود یکی مرکز تولیدات سینمایی است که می خواهیم تولیدات سینمایی مان را در آن متمرکز کرده و آن را مداوم و پایدار کنیم.

جعفریان تصریح کرد: می خواهیم مرکز انیمیشن را نیز تقویت کنیم تا تولید حرفه ای تر داشته باشیم هم در زمینه سینمایی و هم در قالب سریال و هم با مخاطب تلویزیون چرا که ما در سازمان دغدغه داشتن مخاطب فراگیر را نیز داریم و می خواهیم از طریق تلویزیون تقویت شویم. قراردادی نیز با صداو سیما برای تولید چند سریال داریم و البته می خواهیم در شبکه نمایش خانگی نیز سریال تولید کنیم

وی رکن سوم را مهمترین بخش دانست که به مباحث مطرح شده در جلسه نیز ربط دارد و گفت: این رکن، بخش کارهای رشد و توانمند سازی ماست. اینجا تولید دغدغه اصلی نیست بلکه بحث ثانویه است جنس کار آموزشی هم نیست بلکه اینجا آدم ها مهم هستند

مدیرعامل سازمان سینمایی سوره  ادامه داد: در این بخش تمرکزمان بر نیروی انسانی و تیم سازی و شکل گیری پروژه هایی است که نیروها در حین انجام آن کار را فرا گیرند. تلاش می کنیم با محوریت مراکز استانی حوزه هنری فعالیت مراکز رشدی و باشگاهی را توسعه دهیم.

وی گفت: محوریت با حوزه هنری استان است وپشتیبانی و کمکی که ما می توانیم بکنیم در هر استان متفاوت است. جایی می توانیم منابعی در اختیار استان قرار دهیم و جایی دیگر کمکمان این است که مدل ها و فرایندها و کار هایی که در نقطه ای دیگر انجام شده را با دغدغه یادگیری و دانش افزایی بین استانها به اشتراک بگذاریم.

جعفریان افزود:  گاهی ممکن است به حضور اساتید کمک کنیم تا رفت و آمد حرفه ای تر شکل بگیرد جایی ممکن است آن باشگاه ها را به پخش رویش وصل کنیم اما احتمالا عمده کار، تعریف و همکاری پروژه است، پروژه های تولیدی که دغدغه اصلی اش تربیت نیرو و رشد است

وی تصریح کرد: این دغدغه مهم و ارزشمند است اما در کنارش آن محصول نیز جدی است که باید دیده و ارزیابی شود و برای آنکه به منصه ظهور برسد باید تماشا شده و بازخورد به آن برسد منتهی شیوه و روش رسیدن به این موارد باید بررسی شودو ما و حوزه هنری استان بایستی در این زمینه بحث کنیم تا به نتیجه برسیم

مدیرعامل سازمان سینمایی سوره  گفت: با شناختی که در این مدت از استانها به دست اورده ام و علاوه بر سفر به 10 استان تقریبا با همه مدیران استان ها گفت و گو داشته ام تصور می کنم هفت هشت استان ظرفیت راه اندازی باشگاه و مرکز رشد را داشته باشند

وی تصریح کرد: آنچه از فارس و توان دوستان در این جلسه دیدم مهم است و نیل به این هدف همت مدیر استان را می طلبد. درباره بقیه استان ها نیز باید بگویم معنی حرفم آن نیست که در آن استان ها استعداد وجود ندارد در برخی موارد حوزه استان امکان به میدان آمدن و به عهده گرفتن محوریت را ندارد.

نمازی: پس از شعر و ادب شیراز را با هنر سینما می شناسند

وحید نمازی رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس نیز در بخشی از این نشست ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری این نشست اظهار داشت: این نشست یکی از بهترین جلساتی است که از زمان حضور در کسوت خدمتگذاری به مردم شریف فارس داشته ام و در این مدت نیز تلاش کردم تا با کسب شناخت اولیه هرچه زودتر به چنین نشستی برسیم.

وی افزود: کلانشهر شیراز پتانسیلی عظیم در عرصه هنر علی الخصوص در حوزه سینما دارد به ویژه مرکز فارس و شهر شیراز و امیدوارم جلسه امروز منتج به نتایج خوبی شود و هنرمندان توانمند شیراز نیز از این نتایج خوب بهره مند شوند.

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس تصریح کرد: قاعدتا فارس و کلانشهر فرهنگ محور شیراز را همگان به نام فرهنگ و ادب و هنر و به ویژه به عنوان شهر شعر و ادب می شناسند اما آنان که از این دیار شناخت دارند می دانند پس از ادبیات شیراز به عنوان شهر سینما و سینما دوستان شناخته می شود

وی در پایان اظهار داشت: زمانی تعداد قابل توجهی کمپانی سینمایی در شیراز فعال بودند، سالن ها و تعداد صندلی های آن رقمی قابل توجه  بود و فیلمسازان نیز در شهر فعال بودند. امیدوارم با همراهی شما هنرمکندان و پشتیبانی دوستان در مرکز جریانی جدی در عرصه این هنر بار دیگر شکل گرفته و این هنر در شیراز و فارس شکوفا شود.

 

کد خبر 148840

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید