پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. استان ها
چهارشنبه, ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ ۲۲:۲۴
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: آخرین مهلت ثبت ‌نام در سامانه املاک و اسکان ۱۹ خرداد اعلام شده بود که تا پایان مهر ۱۴۰۰ تمدید شده است.

به گزارش پیام خبر، جعفر زاهدی، امروز از تمدید مهلت ثبت ‌نام اطلاعات ملکی و سکونتی سرپرستان خانوار خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: مهلت این ثبت نام در سامانه ملی املاک تا پایان مهر تمدید شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس افزود: آخرین مهلت ثبت ‌نام در سامانه املاک و اسکان ۱۹ خرداد اعلام شده بود که تا پایان مهر ۱۴۰۰ تمدید شده است  و آن دسته افراد که موفق به ثبت نام نشده اند می ‌توانند بدون در نظر گرفتن آخرین رقم کد ملی خود، اطلاعات ملکی و سکونتی خود را در این سامانه درج کنند.

 وی اضافه کرد: بر اساس الزامات قانونی تمامی سرپرستان خانوار شهری و روستایی، مالک و مستاجر مکلف هستند تا اطلاعات محل سکونت و املاک خود را با مالکیت رسمی، وکالتی، تعاونی شهری و روستایی در سامانه ملی املاک و اسکان کشور به نشانی http://amlak.mrud.ir ثبت کنند.

زاهدی اعلام کرد: پس از ثبت نام افراد در سامانه، کد «یکتا» (آدرس الکترونیک خانوار) برای ثبت نام کنندگان صادر می ‌شود و از این به بعد دریافت تمامی خدمات دولتی مبتنی بر کد «یکتا» خواهد بود و ثبت نکردن و ثبت مشخصات اشتباه املاک در سامانه جامع املاک و اسکان، جرائم سنگینی در پی دارد.

وی تاکید کرد: در صورت نبود اطلاعات ملکی در این سامانه، مالیات بر خانه خالی برای ملک در نظر گرفته می ‌شود که برای سال اول ۶ برابر، سال دوم ۱۲ برابر و سال سوم ۱۸ برابر اجاره سالیانه واحد مسکونی است و همچنین ثبت اطلاعات اشتباه، 2 برابر این میزان مالیات را به همراه دارد.

زاهدی با اشاره به آغاز دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن به خبرنگاران گفت: ثبت ‌نام دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن از ساعت 12 روز 26 خرداد آغاز می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس افزود: مستاجران واجد شرایط دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن می ‌توانند با مراجعه به سامانه tem.mrud.ir  ثبت ‌نام کنند.

وی اضافه کرد: سقف تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن در منطقه شهری تهران 70 میلیون تومان، سایر کلانشهرها (شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت یعنی شهرهای مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز و کرمانشاه) 40 میلیون تومان و سایر شهرها 25 میلیون تومان است و متقاضیان باید متاهل یا سرپرست خانوار باشند.

زاهدی تاکید کرد: متقاضیان دریافت این تسهیلات باید دارای اجاره نامه رسمی یا اجاره ‌نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری باشند و تاریخ انعقاد اجاره ‌نامه واحد مسکونی به نیمه نخست سال 1400 مربوط باشد.

وی اعلام کرد: درخواست متقاضیانی که تا حداکثر تا 2 هفته از تاریخ معرفی به شعب بانکی نسبت به تکمیل مدارک خود و ضامنین اقدام نکنند، رد خواهد شد.

 

کد خبر 148869

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید