جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
یکشنبه, ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ ۲۰:۳۷
زمان مطالعه: 3 دقیقه
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: دریافت پیامک، تنها مرجع معتبر برای مراجعه به مراکز واکسیناسیون است و مردم فارس بدون دریافت پیامک نباید به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

به گزارش پیام خبر، عبدالرسول همتی با حضور در استودیو سلامت فارس و اعلام آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۹۰۵هزار و ۲۹۴ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۲۶۱ هزار و ۵۵۸ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۰۴ هزار و ۵۱۳مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۵هزار و ۶۴۳ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۷۷هزار و ۲۰۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را نیز هزار و ۳۰ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۱۷۷ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

همتی در ادامه با اعلام جان باختن ۱۳ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را ۴هزار و ۵۷۸ نفر اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه همچنین از بهبودی ۲۵۳ هزار و ۴۸۷ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

او با اشاره به پیش بینی ۱۰ مرکز ثابت واکسیناسیون و دو مرکز خودرویی و ارسال محموله جدید واکسن، از فعالیت مجدد این مراکز خبر داد و افزود: مردم استان فارس می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص گروه های هدف، زمان و مکان انجام واکسیناسیون علاوه بر مراجعه به سایت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با در اختیار داشتن نرم افزار مسیریاب «نشان»، تمامی اطلاعات راجع به واکسیناسیون را دریافت کنند.

 همتی یادآور شد: با تصمیم ستاد استانی واکسیناسیون کووید ۱۹، تزریق واکسیناسیون تنها به افرادی که پس از نام نویسی در سامانه salamat.gov.ir پیامکی مبنی بر اعلام تاریخ، ساعت و مکان واکسیناسیون دریافت کرده اند، صورت می پذیرد.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز از مردم استان خواست تا از تجمع در مراکز واکسیناسیون خودداری کرده و یادآور شد: تاکنون بیش از ۳۱۴ هزار دوز واکسن کووید۱۹ در استان تزریق شده و امید است در صورت دریافت واکسن کافی و طبق سند ملی واکسیناسیون در روزهای آتی، تعداد بیشتری از شهروندان واکسن دریافت کنند.

 

کد خبر 148936

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید