پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. استان ها
دوشنبه, ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ ۲۱:۵۰
زمان مطالعه: 4 دقیقه
فرماندار شیراز نتایج پایانی شورای ششم اسلامی شهر شیراز را اعلام کرد.

به گزارش پیام خبر، محمدرضا امیری در نشست خبری در خصوص اخرین اعلام نتایج شواری شهر شیراز، بیان کرد: حقیقتا از این وضعیت که اطلاع رسانی در مورد اعلام نتایج شورا  تاخیر افتاد بسیار ناراحت هستیم و اصحاب رسانه تا حدود زیادی علت این وقفه در اطلاع رسانی می دانند. فرماندار شیراز اضافه کرد: یک تشکر هم داریم از شما اصحاب رسانه در این جشن ملی، با وجود نارضایتی هایی که وجود داشت اما حماسه ی ملی ایجاد شد که از ملت ایران هم باید تشکر کنیم و سایر عوامل اجرایی و نظارت همه و همه در انتخابات حضوری پر رنگ داشتند که از همه ی آنها تشکر می کنیم. وی گفت: انتخابات اخیر همین یک جمله بس است که مهم ترین دست اورد بشری است و باید تلاش شود این نهاد تقویت شود که ابزار تحقق مردم سالاری است و از نظر انتخابات ریاست جمهوری اطلاعات گفته شده، لازم است تاخیر اعلام نتایج را اعلام کنم خب در نشیت های  قبل اعلام کردیم که انتخابات شهر شیراز به صورت تمام الکترونیک است و هر چه بیان کردیم به صورت صادقانه بیان شده و من فردی نیستم که کاری را تحت فشار انجام دهم و علت هایی که بیان می کنیم. رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز با اشاره به اینکه بسیار امیدوار بودیم که با انتخابات الکترونیکی کمتر از نیم ساعت اطلاع رسانی کنیم که نشد و این هم زمانی انتخابات ریاست جمهوری و شورا براساس مقررات الویت با انتخاباتی است که سطح بالایی دارد، افزود: بسیاری از عوامل تاثیر گزار بود و نهایتا درگیر نتایج ریاست جمهوری و انجام مراحل  ارسال نتایج به تهران بودیم و یک کار افرادی که برگزار کننده انتخابات بودند حداقل از ۴۸ ساعت قبل استراحتی نداشتند. وی با اشاره به اینکه و ماباید وضعیت موجود را ساماندهی میکردیم به دلیل مشکل در انتخابات الکترونیک و جایگزین شدن انتخابات دستی و ناگزیر به شفاف سازی بودیم و اکنون با سربلندی از ارقام دفاع خواهیم کرد و از نظر رتبه ی منتخبین جا به جا نشده اند، افزود: قاعدتا باید راس ساعت ۷ صبح انتخابات شروع می شد که تاخیر در حضور برخی از عوامل برگزار کننده، ترافیک شدید اینترانت و... وضعیت علت تاخیر بود و البته شما می دانید افراد سود جو به شایعات دامن می زنند و باز هم عذر خواهی می کنیم. امیری با اشاره به اینکه با اشاره به نتایج قطعی انتخابات شورای اسلامی شهر شیراز، گفت: شیراز ۱۳ نفر عضو اصلی در شورای اسلامی شهر خواهد داشت و هشت نفر هم علی البدل خواهد بود، رتبه هایی که دیروز اعلام شد تغییر نکرده است ولی آرا اضافه شده است.

وی افزود: بر این اساس محمدتقی تذروی ۴۷ هزار و ۷۷۹ رای، سید ابراهیم حسینی ۳۹ هزار و ۸۱۳ رای، مهدی طاهری ۳۸ هزار و ۱۶۶ رای، غلامعلی ترابی ۳۷ هزار و ۴۷۷ رای سید احسان اصنافی ۳۵ هزار و ۶۱۶ رای، محمدحسن اسدی ۳۳ هزار و ۲۸۲ رای، علیرضا اسنکدری ۳۲ هزار و ۱۸۴ رای، رضا محمدیان ۳۰ هزار و ۲۴۸ رای، مهدی نصیری قرقانی ۳۰ هزار و ۹۳ رای، علی اکبر سلطانی ۲۶ هزار ۱۴۷ رای، محمد فرخ زاده ۲۴ هزار و ۵۵۳ رای، مسعود زارعی ۲۳ هزار و ۶۳ رای و افسانه خواست خدایی ۲۲ هزار و ۸۱۲ رای منتخبان مردم شیراز در شورای ششم هستند.

امیری افزود: سید مریم حسینی ۲۲ هزار و ۵۱۴ رای، محمدرضا هاجری ۲۱ هزار و ۴۳۲ رای، مصطفی کیانی رحیمی ۲۱ هزار و ۱۹۲ رای، غلامحسین اسکندری ۲۰ هزار و ۹۱۲ رای، ابراهیم کمالی دشت ارژنه ۲۰ هزار و ۸۸۹ رای، محمودرضا طالبان ۱۸ هزار و ۱۲۱ رای، محمود صفایی ۱۷ هزار و ۸۲۴ رای و سعیده قادری ۱۵ هزار و ۲۸۰ رای افراد علی البدل این شورا هستند.

 

کد خبر 148970

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید