پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. فرهنگ و ادب
شنبه, ۰۵ تیر ۱۴۰۰ ۱۴:۴۸
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کتابخانه مشارکتی قدمگاه شیراز در ادامه رزمایش کمک های مؤمنانه خود بسته‌های حمایتی و معیشتی جمع‌آوری و توزیع کرد.

به گزارش پیام خبر به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی فارس، کتابخانه مشارکتی قدمگاه شیراز در ادامه کمک های مؤمنانه خود و به مناسبت میلاد امام رئوف، امام رضا(ع) مرحله بعدی از کمک های معیشتی خود به خانواده‌های بی‌بضاعت و کم برخوردار تحت عنوان طرح افق را اجرا کرد.

مهدخت کمال‌پورادیب، مسئول کتابخانه مشارکتی قدمگاه شیراز ضمن اعلام این خبر عنوان کرد: کتابخانه قدمگاه شیراز در راستای منویات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در قالب یک پایگاه اجتماعی علاوه بر انجام خدمات فرهنگی و کتابخانه ای، کمک های مؤمنانه خود را با عنوان طرح افق از ابتدای بهمن ماه ۱۳۹۸ آغاز و در مناسبت های ملی و مذهبی مختلف از قبیل عیدنوروز، شب یلدا، نیمه شعبان، عید غدیر و ...استمرار بخشیده است.

کمال‌پورادیب با اشاره به شرایط خاص ایجاد شده به دلیل شیوع بیماری کرونا و آسیب جدی که بسیاری از کسب و کارها و خانواده وارد شد، اظهار کرد: در راستای رزمایش کمک مؤمنانه و لبیک به ندای مقام معظم رهبری و عمل به وظیفه انسانی و اسلامی، کتابخانه قدمگاه تاکنون  چندین مرحله کمک مومنانه و رزمایش همدلی انجام داده است.

وی ادامه داد: در روزهای سخت کرونا که باعث تعطیلی فیزیکی کتابخانه های عمومی شد، کار فرهنگی کتابداران تعطیل نشد و کتابداران با تلاش مضاعف و با استفاده از ظرفیت نامتناهی فضای مجازی، به خدمات‌دهی به اعضا و علاقه مندان کتاب و کتابخوانی در قالب برگزاری کارگاه های آموزشی و ترویجی ادامه دادند که «کمک مومنانه» هم به این فعالیت‌ها افزوده شده است.

کمال پورادیب درخصوص منابع خرید این بسته ها عنوان کرد: تا پیش از این مرحله برای خرید بسته ها علاوه بر استفاده از خیرین و افراد نیک اندیش از کمکهای دولتی، اداری و موقوفه ها نیز استفاده می شد، اما در مرحله آخر این طرح، این بسته های مؤمنانه تنها با همت خیرین تهیه و توزیع شده است.

مسئول کتابخانه مشارکتی قدمگاه شیراز عنوان کرد: بسته های اهدایی در این طرح، منحصر به اقلام معیشتی نبوده و تاکنون ملزومات زندگی از قبیل فرش، موکت، یخچال، اقلام بهداشتی، کمکهای درمانی و پزشکی، هزینه های عمل جراحی و ... با شناسایی خانواده های نیازمند به آنها تعلق گرفته است.

کمال پورادیب با اشاره به اینکه تاکنون بیش از دو هزار بسته معیشتی در این طرح توزیع شده است، اضافه کرد: در این مرحله و به مناسبت میلاد امام مهربانی ها، امام رضا(ع)، ۲۵ بسته معیشتی با ارزش بیش از ۵۰ میلیون ریال به ۲۵ خانواده نیازمند تحویل داده شد که این کمکهای مؤمنانه با حال و هوای رضوی و عطر دعا و نیایش همراه شد.

وی ابراز امیدواری کرد: کتابخانه قدمگاه شیراز علاوه بر انجام خدمات فرهنگی و کتابخانه ای و با توجه به رسالت اجتماعی کتابخانه ها، بتواند با این اقدام خداپسندانه نسبت به احیای روحیه همنوع دوستی در جامعه کمک کرده و با تحقق اهداف رزمایش کمک مؤمنانه به یاری نیازمندان بشتابد.

 

کد خبر 149034

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید