پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. ورزشی
سه شنبه, ۰۸ تیر ۱۴۰۰ ۱۶:۳۹
زمان مطالعه: 4 دقیقه
تیم ملی سوئیس با پیروزی مقابل فرانسه در ضربات پنالتی، راهی مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۰ شد.

به گزارش پیام خبر، در این دیدار جذاب و تماشایی، دو تیم در وقت های قانونی و اضافی به تساوی ۳-۳ رسیدند و در ضربات پنالتی این سوئیسی ها بودند که با عملکردی بهتر توانستند ۵-۴ به پیروزی دست پیدا کنند و راهی مرحله بعد شوند.

دو تیم بازی را متعادل آغاز کردند و دقایق ابتدایی بدون اینکه موقعیت خاصی روی دروازه ها ایجاد شود، سپری شد.

تلاش دو تیم ادامه داشت تا اینکه در دقیقه ۱۵، هریس سفروویچ گل اول بازی را برای سوئیس به ثمر رساند. روی یک ارسال از سمت چپ توسط زوبر و تعلل کلمنت لنگله، سفروویچ با یک ضربه سر دقیق، توپ را به گوشه دروازه فرانسه فرستاد.

بعد از این گل فرانسوی ها ابتکار عمل را در دست گرفتند و چیزی نمانده بود که در دقیقه ۲۱، روی پاس خطرناک امباپه، بنزما گل تساوی را به ثمر برساند اما واکنش خوب زومر، این خطر را دفع کرد.

برتری فرانسه ادامه داشت اما دفاع منسجم سوئیس مانع از ایجاد موقعیت روی دروازه این تیم می شد و در نهایت این نیمه با همان یک گل به سود سوئیس به پایان رسید.

نیمه دوم را هم فرانسه هجومی آغاز کرد اما این سوئیسی ها بودند که در دقیقه ۵۲ صاحب یک ضربه پنالتی شدند. برخورد پاوارد با زوبر درون محوطه جریمه فرانسه را داور ابتدا پنالتی تشخیص نداد اما بعد از کمک گرفتن از VAR، نقطه پنالتی را نشان داد. ریکاردو رودریگز پشت توپ قرار گرفت اما ضربه او را لوریس با یک واکنش سریع دفع کرد تا فرانسه در بازی بماند.

شاگردان دشان که از این اتفاق روحیه گرفتند، در فاصله ۲ دقیقه، دو بار دروازه حریف را باز کردند. ابتد در دقیقه ۵۷، روی یک همکاری تیمی و پاس امباپه، بنزما با یک حرکت تماشایی با زومر تک به تک شد و با ضربه ای بی نقص، کار را تمام کرد.

دو دقیقه بعد، این بار گریزمان بود که پایه گذار گل شد و دفع ناقص ضربه او توسط زومر، در نهایت با ضربه سر بنزما تبدیل به گل دوم فرانسه شد.

 برتری فرانسوی ها بعد از این گل هم ادامه پیدا کرد و بازیکنان این تیم همچنان توپ و میدان را در اختیار داشتند تا اینکه در دقیقه ۷۵، پوگبا گل سوم خروس ها را به ثمر رساند. او که پشت محوطه حریف صاحب موقعیت شده بود، با یک ضربه تماشایی، توپ را به طاق دروازه سوئیس کوبید.

 در حالی که همه چیز تمام شده به نظر می رسید، سوئیسی ها حملات شان را از سر گرفتند و در دقیقه ۸۱، اختلاف را به حداقل رساندند. این بار روی ارسال امبابو از سمت راست بود که سفروویچ بار دیگر با ضربه سر موفق به گلزنی شد.

با این گل امیدهای سوئیسی ها زنده شد و بازیکنان این تیم بر شدت حملات شان افزودند و سرانجام در دقیقه ۹۰ به گل تساوی دست پیدا کردند. روی پاس در عمق عالی از ژاکا بود که گاورانوویچ صاححب موقعیت شد و با یک ضربه دقیق، کار را تمام کرد.

در وقت های تلف شده چیزی نمانده بود که فرانسه به گل چهارم برسد اما ضربه کینگزلی کومان به تیر دروازه سوئیس برخورد کرد و کار به وقت های اضافی کشیده شد.

در وقت های اضافی فرانسوی ها بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشتند و صاحب یکی دو موقعیت خوب هم شدند اما نتوانستند به گل برسند تا در نهایت سرنوشت بازی در ضربات پنالتی رقم بخورد.

در ضربات پنالتی سوئیسی ها عملکرد بهتری داشتند و هر ۵ ضربه شان را توسط گاورانوویچ، شار، آکانجی، وارگاس و مهمدی تبدیل به گل کردند اما بعد از گلزنی پوگبا، ژیرو، تورام و کیمپمبه، ضربه پنجم فرانسه که توسط کیلیان امباپه زده شد را یان زومر دفع کرد و به این ترتیب سوئیس حریف اسپانیا در مرحله یک چهارم نهایی شد.

 

کد خبر 149114

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید