جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. فرهنگ و ادب
سه شنبه, ۰۸ تیر ۱۴۰۰ ۱۷:۵۱
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نخستین نشست کمیته برنامه‌ریزی یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان فارس با تشکیل دبیرخانه این جشنواره در اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس برگزار شد.

به گزارش پیام خبر، همزمان با آغاز یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، دبیرخانه این رویداد بزرگ فرهنگی به منظور برنامه‌ریزی و مدیریت جشنواره با حضور روح‌الله منوچهری مدیرکل، معاونان و کارشناسان اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس تشکیل شد.

روح الله منوچهری در این نشست با اشاره به اینکه جشنواره کتابخوانی رضوی برند نهاد کتابخانه‌های عمومی است، گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی مهم‌ترین برنامه در دست اجرای کتابخانه‌هاست و باید برنامه‌ریزی شود تا این رویداد مهم در استان فارس برجسته و باشکوه و در شان امام رضا(ع) و سومین حرم اهل بیت(ع) برگزار شود.

دبیر یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در فارس با اشاره به اینکه لازم است مسئولان و فعالان فرهنگی و هنری استان برای مشارکت در جشنواره کتابخوانی رضوی بسیج شوند، اضافه کرد: از تمام دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌هایی که با کتابخانه‌های عمومی تفاهم‌نامه همکاری دارند، هم‌چنین فعالان فرهنگی و رسانه‌ای و گروه‌های مردم‌نهاد، برای همراهی در این رویداد و جلب مشارکت دعوت می‌شود. نقطه قوت استان فارس در دوره‌های گذشته این جشنواره نیز همین همکاری و همراهی مناسب دستگاه‌ها و مردم بود.

وی با تاکید بر اینکه جشنواره کتابخوانی رضوی در استان فارس کاملاً مردمی برگزار می‌شود، گفت: استقبال مردم فارس از جشنواره کتابخوانی رضوی در سال‌های گذشته مثال زدنی است؛ به‌طوری‌که بیش از ۲۳۴ هزار نفر از هم استانی‌های ما در پنح دوره گذشته این رویداد مشارکت داشتند و این نشان می‌دهد جشنواره در استان جای خود را پیدا کرده و مردم پیگیر این جشنواره هستند. باید تلاش شود در این دوره نیز با برنامه‌ریزی مناسب، اجرای مطلوب مسابقه در سطح کتابخانه‌های عمومی و آگاهی‌رسانی گسترده، حضور حداکثری هم استانی‌های عزیز فراهم شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس در ادامه با تاکید بر اینکه جلسات دبیرخانه یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی به صورت مستمر و تا پایان این رویداد برگزار خواهد شد، عنوان کرد: جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ها نیز به منظور برنامه‌ریزی مطلوب در سطح شهرستان و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود با محوریت این جشنواره برگزار خواهد شد.

منوچهری در ادامه با اشاره به اینکه یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با دوره‌های پیشین تفاوت دارد، گفت: پس از برگزاری پنج دوره این جشنواره، امسال پیمایش جشنواره کتابخوانی رضوی توسط ایسپا انجام شد. لذا برنامه‌ریزی این دوره بر اساس این ارزیابی و نیاز و سلیقه مخاطبان بوده است.

یادآور می‌شود: در ادامه این نشست بررسی فراخوان جشنواره، ابلاغ مسئولیت‌ها و وظایف و اعطای احکام اعضای دبیرخانه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان فارس انجام شد.

 

کد خبر 149133

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید