چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. استان ها
شنبه, ۱۲ تیر ۱۴۰۰ ۰۱:۵۵
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: برخی به جای ادا درآوردن و ژست گرفتن برای مردم باید کار کنند.

به گزارش پیام خبر؛ آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با بیان اینکه باید رفع نگرانی‌ها و دغدغه‌های مردم در شرایط کنونی مدنظر قرار گیرد افزود: مسئولان باید دعواهای سیاسی را کنار بگذارند و به حل مشکلات جامعه کمک کنند تا بتوان نشاط سیاسی و حضور اجتماعی و سیاسی مردم را در آینده افزایش داد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به پایان رقابت ها در انتخابات تاکید کرد: همه مسئولان باید برای رفع مشکلات مردم، رفاقت کنند لذا کارها را پیش ببرند که موجب امیدواری مردم و روشن شدن آینده کشور می شود در این راستا مدیرانی که درحال حاضر سرکار هستند و مدیرانی که طی ماه‌های آتی خواهند آمد باید توجه داشته باشند که حل مشکلات مردم مهمترین وظیفه آنهاست.

امام جمعه شیراز، برگزاری انتخابات با شور و با مشارکت پر رنگ مردم در خرداد ماه را مورد اشاره قرار و تاکید کرد: نباید دنبال حاشیه ها را گرفت چون کشور ما فرصت این حاشیه ها را ندارد و مدیران ما باید با توجه به رفع موانع تولید و پشتیبانی از تولید به سمت جلو حرکت کنند تا اهداف دیگری محقق شود.

وی ادامه داد: برخی به جای ادا درآوردن و ژست گرفتن برای مردم باید کار کنند. همه ما می‌دانیم اگر شخصی پای صندوق نیامد به علت آن است که نگرانی معیشت و اقتصاد دارد، حال باید برای آنان و برطرف کردن مشکل مردم تلاش کرد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: نمی شود که بخواهیم حکومت اسلامی داشته باشیم اما متوجه نباشیم چگونه باید رفتار و گفتار کنیم، اقدامات و کارهایی که به رفع مشکلات مردم نینجامد و حتی باری به دوش مردم و جامعه اضافه شود کارافزایی و بیهوده است.

آیت الله دژکام بیان کرد: زبان خیر گذاشتن از وظایف طلبه ها و روحانیون است که باید این فرهنگ در سطح جامعه و بین آحاد مردم نیز نهادینه شود.

وی در ادامه خطبه‌های نمازجمعه شیراز بیان کرد: در موضوع مذاکره، گفت و گو با طرف غربی مشکلی ندارد اما امید بستن به غربی‌ها کار اشتباه و نادرستی است و در معارف اسلامی نیز تاکید شده است اگر امیدی به جز خدا وجود داشته باشد امیدتان ناامید خواهد شد. فکر نکنید کشورهای غربی چیزی بیشتر از شما دارند زیرا آنان نیز انسان هستند و هیچ اقدام خارق العاده از آنها بر نمی‌آید.

امام جمعه شیراز همچنین در مورد مذاکرات ایران با طرف های ذینفع در مورد برجام گفت:  در مذاکرات با ۵+۱ نباید برای رفع مشکلات و تحریم‌ها به مسئولان این کشورها امید داشت بلکه باید امیدمان به خدا باشد؛ در روایات آمده کسی که در خانه غیر خدا برود امیدش ناامید خواهد شد.

وی ادامه داد: در خصوص مذاکرات ۵ به اضافه ۱ باید گفت که امید داشتن به اینکه آنان مشکلات کنونی کشور را حل کنند درست نیست بلکه باید در این مذاکرات به خدا امید داشت و در این صورت قطعا نتیجه خواهیم گرفت.

 

کد خبر 149210

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید