جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. ورزشی
یکشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۰ ۱۶:۲۸
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تیم ملی انگلیس با پیروزی ۴-۰ مقابل اوکراین، حریف دانمارک در نیمه نهایی یورو ۲۰۲۰ شد.

به گزارش پیام خبر، شاگردان گرت ساوت‌گیت که در مرحله قبل آلمان را با دو گل شکست داده بودند، در دیدار امشب هم با گل های هری کین (دو گل)، هری مگوایر و جوردن هندرسون، ۴-۰ اوکراین را در هم کوبیدند تا به جمع چهار تیم پایانی یورو ۲۰۲۰ راه پیدا کنند.

انگلیسی ها بازی را هجومی آغاز کردند و تنها ۴ دقیقه از بازی سپری شده بود که سه شیرها به گل رسیدند. روی حرکت خوب رحیم استرلینگ از سمت چپ و پاس در عمق او، هری کین با بوشچان تک به تک شد و با یک ضربه حساب شده کار را تمام کرد.

اوکراینی ها خیلی سریع واکنش نشان دادند و در دقیقه ۶ این یارمچوک بود که صاحب موقعیت شد اما حضور به موقع جان استونز، مانع به خطر افتادن دروازه انگلیس شد.

در ادامه بازی متعدل دنبال شد تا اینکه در دقیقه ۱۷، روی اشتباه کایل واکر، یارمچوک بار دیگر صاحب موقعیت شد اما ضربه ای که او پس از پشت سر گذاشتن استونز زد را جوردن پیکفورد دفع کرد.

حملات دو تیم ادامه داشت و در دقیقه ۲۹، روی ارسال لوک شاو، هری کین بار دیگر صاحب موقعیت شد اما این بار ضربه سر او از بالای دروازه به بیرون رفت. چهار دقیقه بعد، روی دفع ناقص مدافعان اوکراین، توپ دقیقا به جایی رفت که دکلان رایس حضور داشت اما ضربه او بوشچان با جاگیری مناسب برگشت داد.

در دقایق پایانی هر دو تیم موقعیت هایی داشتند اما در نهایت در این نیمه توپ دیگری از خط دروازه ها عبور نکرد و این نیمه با برتری ۱-۰ انگلیس به پایان رسید.

سه شیرها نیمه دوم ار هم طوفانی آغاز کردند و در همان ۵ دقیقه ابتدایی، دو بار به گل رسیدند. ابتدا در دقیقه ۴۶، روی یک ضربه آزاد از سمت راست محوطه جریمه اوکراین، هری مگوایر ارسال لوک شاو را با ضربه سر تبدیل به گل کرد.

چهار دقیقه بعد، این بار هم روی یک حرکت از سمت چپ، بار دیگر شاو در نقش گل‌ساز ظاهر شد و ارسال او را هری کین با ضربه سر تبدیل به گل کرد.

برتری انگلیسی ها بعد از این گل هم ادامه داشت و بازیکنان این تیم همچنان بر توپ و میدان مسلط بودند تا اینکه در دقیقه ۶۲، روی پاس استرلینگ، هری کین می توانست با یک ضربه والی تماشایی، هت‌تریکش در این دیدار را کامل کند اما بوشچان این بار با واکنشی تماشایی، دروازه اش را بسته نگه داشت.

اما تنها یک دقیقه بعد، هندرسون اختلاف را به چهار گل افزایش داد. این بار روی یک ضربه کرنر از سمت چپ دروازه اوکراین بود که جوردن هندرسون ارسال میسون مونت را با ضربه سر تبدیل به گل کرد.

بعد از این گل بازی متعادل دنبال شد و اوکراینی ها که امیدی برای جبران نتیجه نداشتند، حملات چندانی روی دروازه انگلیس ترتیب ندادند. در سمت مقابل هم ساوت گیت با تعویض چند بازی اصلی اش و فرستادن بازیکنانی مانند راشفورد، بلینگام و تریپیه به زمین، بازی را به خوبی کنترل کرد و در نهایت بازی با نتیجه ۴-۰ به سود سه شیرها به پایان رسید.

 

کد خبر 149278

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید