شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
یکشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۰ ۱۹:۱۷
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برق مراکز حساس به هیچ عنوان قطع نخواهد شد و تا هفته آینده خاموشی ها را در سطح شیراز داریم.

به گزارش پیام خبر، در روز های گذشته قطعی برق در شیراز شهروندان را دچار مشکل کرده است و این نوع قطعی بدون اعلام برق به خصوص در روزهای اولیه که معمولا در برخی نقاط بیشتر از یک بار برق در روز قطع می شود حوادث بسیاری را نیز ایجاد کرد. حال با توجه به خاموشی ها این چند مدت که دوباره در شیراز شروع شده است در کنار ضرر و زیان های مالی بسیاری که این مساله برای شهروندان به بار داشت، خرابی بسیاری از لوازم منزل نیز مزید بر علت شده است. مدیر روابط عمومی  توزیع برق شیراز ضمن بیان اینکه با گرم شدن هوا پیک مصرف برق زیاد شده است، گفت: در این شرایط که مصرف برق بالا است و نیروگاه های برقآبی کاهش یافته به همین دلیل  تجهیزات انتقال برق در این مواقع که مصرف پیش از حد می شود پاسخگوی کل تقاضا نیست و همچنین  تماس برخی از شهروندان با راستین آنلاین  در خصوص قطعی برق مراکز حساس  باعث شد تا این سوال به وجود آید که آیا در خاموشی های سطح شیراز بیمارستان ها و مراکز درمانی  برقشان قطع می شود یا خیر؟ برق مراکز حساس قطع نمی شود سید باقر احمدی تصریح کرد: به هیچ عنوان خاموشی در بیمارستان ها، مراکز درمانی و چاه های آبی نخواهیم داشت، چرا که مراکز حساس به هیچ عنوان در برنامه خاموشی قرار نمی گیرندو اداره برق به هیچ عنوان برق مراکز حساس از جمله بیمارستان ها، مراکز درمانی و چاه های آبی را قطع نخواهد کرد، اما  با توجه به گرما و مصرف زیاد شهروندان خاموشی هایی را در سطح شهر شیراز خواهیم داشت. احمدی درمورد ادامه دار بودن خاموشی های شیراز عنوان کرد: تا هفته آینده خاموشی ها را در سطح شیراز داریم، اما امیدواریم با خنک شدن هوا و با مدیریت مصرف خاموشی ها را کمتر و یا اصلا نداشته باشیم و نمی توانیم به صورت دقیق بگوییم که قطعی برق را تا آخر تابستان داریم یا خیر، اما با مدیریت مصرف شهروندان عزیز می توانیم خاموشی را به کمترین حد ممکن برسانیم.

مدیریت مصرف برق شامل مجموعه ای از فعالیتهای به هم پیوسته بین صنعت برق و مشترکین آن به منظور منطقی کردن مصرف برق است تا بتوان با کارآیی بیشتر و هزینه کمتر به مطلوبیت یکسانی در زمینه برق دست یافت.

وی افزود: البته این نکته را باید متذکر شد که هدف از مدیریت مصرف برق کاهش میزان تولید و کاستن از رفاه جامعه نیست بلکه کاربرد منطقی وبخردانه انرژی الکتریکی و استفاده صحیح از آن است که نتیجه آن حفظ و حتی افزایش تولید و رفاه جامعه خواهد بود و شهروندان می توانند با کاهش ۱۵ تا ۲۰ درصدی مصرف برق خود خاموشی را به صفر برسانند.

احمدی در پایان با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد قطعی برق با توجه به جدول زمانبندی است، اضافه کرد: ممکن است گاهی زمانبندی قطعی برق به صورت جدول نباشد و شهروندان شیرازی برای دریافت اطلاعات زمانبدی خاموشی می توانند به سایت شرکت توزیع برق شیراز مراجعه کنند.

شرکت توزیع نیروی برق در موقعیت های مختلف اعلام کرده است که مردم در صورت بروز هرگونه خاموشی موردی و یا قطعی برق، موارد را به سامانه فوریت های برق ۱۲۱ اعلام کنند.

 

کد خبر 149318

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید