پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. استان ها
سه شنبه, ۱۵ تیر ۱۴۰۰ ۰۰:۲۱
زمان مطالعه: 3 دقیقه
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مبارزه با کرونا از احتمال تعطیلی مشاغل در خیز پنجم کرونا خبر داد.

به گزارش پیام خبر، عبدالرضا قاسم پور، امروز دوشنبه ۱۴ تیر در نشست خبری مجازی، گفت: آمار بستری در حال افزایش است، یکی ۲ هفته قبل آمار بستری حدود ۱۵۰ تا ۱۶۰ نفر بود اما تنها دیروز ۳۱۹ نفر بستری شدند که این یعنی آمار ۲ برابر شده است.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مبارزه با کرونا اضافه کرد: آمار مراجعین هم افزایش پیدا کرده است و درصد مثبت شدن تست ها هم حدود ۳۰ درصد افزایش یافته و ضریب اشغال تخت های عادی ۵۴ درصد و تخت های بستری ویژه هم ۳۷ درصد است.

معاون استاندار فارس با اشاره به برگزاری جلسه ستاد استانی مبارزه با کرونا هم گفت: امروز جلسه ستاد استانی برگزار و مصوب شد دانشگاه های علوم پزشکی از همه ظرفیت های بیمارستان های دولتی و عادی استفاده کنند و آمادگی کامل داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان پشتیبان اول احیا شده است و در حال برنامه ریزی برای احداث و راه اندازی بیمارستان پشتیبان دوم هستیم، تاکید کرد: ادارات، نهادها و شهرداری ها هرگز در برنامه های افتتاح پروژه خود از مردم به هیچ وجه دعوت نکنند و باعث تجمع نشوند و اگر رعایت نشود مدیران متخلف به هیئت تخلفات اداری معرفی می شوند و برابر مقررات برخورد می شود.

قاسم پور با یادآوری این مطلب که اعمال محدودیت های هوشمند با تدابیر سختگیرانه تر مطابق با رنگ بندی شهر ها از دیگر مصوبات این جلسه بود، افزود: ممنوعیت مسافرت تابستانی و برخورد با خودروها متخلف از دیگر مصوبات جلسه امروز ستاد استانی مبارزه با ویروس کرونا بود.

وی با تاکید بر اینکه فرمانداران و بهداشت و درمان از صدور هر نوع مجوز برای تجمع های مختلف نظیر ورزشی، سیاسی، فرهنگی و علمی خودداری کنند، افزود: با توجه به شرایط استان برگزاری برنامه های ماه ذیحجه چه در فضای بسته و چه در فضای باز ممنوع اعلام شد مگر اینکه ستاد ملی کرونا مصوبه ای در آینده داشته باشد.

قاسم پور با اشاره به اینکه تشدید نظارت ها را در دستور کار قرار خواهیم داد، تاکید کرد: دستگاه های اجرایی هم نظارت را بر بخش های زیر مجموعه خود اعمال کنند.

به گفته معاون استاندار فارس، اطلاع رسانی موج خطرناک پنجم هم از طریق رسانه های جمعی استان انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه جلسات مختلف با اصناف و اتحادیه های شغلی برگزار شد تا آنان متقاعد شوند و شرایط برایشان تعریف شود تا مثل ۱۶ ماه گذشته همکاری های خود را داشته باشند، افزود: اگر وضعیت قرمز شد برای یک هفته مشاغل گروه ۲ تا چهار تعطیل می شوند و احتمالا شیراز طی یکی دو روز آینده قرمز خواهد شد.

قاسم پور با اشاره به اینکه کلاس های تابستانه هم کلا تعطیل اعلام شدند، تاکید کرد: نظارت بر اماکن گردشگری هم انجام می شود که فضاهای بسته اماکن گردشگری هم تعطیل اعلام شدند و تشدید مبادی ورودی استان شکل می گیرد.

وی گفت: ادارات باید از فاصله گذاری و حد نصاب جلسات نظارت داشته باشند و دورکاری هم مطابق رنگ بندی هر شهر اعمال کنند.

 

کد خبر 149397

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید