جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. استان ها
چهارشنبه, ۱۶ تیر ۱۴۰۰ ۲۲:۰۱
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: با مدیریت مصرف برق زمینه جلوگیری از اعمال خاموشی های نوبتی و یا کاهش محسوس میزان خاموشی ها فراهم میشود.

به گزارش پیام خبر، جلال زراعت پیشه با بیان اینکه تامین برق مطمئن و پایدار اصلی ترین وظیفه این شرکت محسوب می شود، گفت: با توجه به شرایط ایجاد شده ناشی از کاهش شدید بارندگی، افت میزان تولید برق خصوصا در نیروگاههای برق ابی و افزایش بی سابقه مصرف برق، اعمال خاموشی نوبتی، اجتناب ناپذیر شده است اما در صورت مدیریت برق مصرفی احتمال کاهش خاموشی ها می باشد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز اعلام کرد: با توجه به افزایش بی سابقه مصرف برق طی روزهای اخیر که به دلیل گرمای شدید هوا اتفاق افتاده است، مدیریت بار مصرف برق در نقاط تحت مدیریت توزیع برق شیراز متناسب با جدول زمانبندی اتفاق می افتد.

زراعت پیشه با اشاره به اینکه  در اطلاع رسانی پیرامون برنامه خاموشی، از همه ابزارها استفاده کرده ایم گفت: در صورت اجرایی شدن طرح مدیریت بار، خاموشی‌های نوبتی طبق جدولی که قبلا اطلاع رسانی شده بود، در مناطق مختلف حوزه عملکرد این شرکت اعمال خواهد شد.

وی با بیان اینکه اپلیکیشن برق من یک امکان برای دسترسی شهروندان به خدمات و اطلاعات شرکت توزیع برق محسوب می شود، گفت: مشترکان با نصب اپلیکیشن برق من روی تلفن های همراه هوشمند یا تبلت، این امکان را خواهند داشت که از زمان و مدت خاموشی با برنامه در محل زندگی خود مطلع شوند.

زراعت پیشه با یادآوری اینکه، اپلیکیشن برق من، زمان خاموشی را در نشانی هر مشترک، اطلاع رسانی خواهد کرد، گفت: مشترکان برق، با نصب این اپلیکیشن و فعال کردن نوتیفیکیشن آن، بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه قبل از شروع خاموشی نوبتی در محل اشتراک خود، پیامکی دریافت خواهند کرد که زمان خاموشی به آنان اطلاع داده می شود.

وی از شهروندان درخواست کرد که نسبت به رعایت نکاتی نظیر خاموش کردن چراغهای اضافه، استفاده بیشتر از نور روز، تنظیم درجه برودت دستگاههای سرمایشی روی ۲۵ درجه، استفاده از کولرهای آبی با دور کند، پوشاندن کولرهای آبی که روی پشت بام منازل قرار دارد برای ممانعت از تابش نور مستقیم آفتاب، پرهیز از روشن کردن دستگاههای پرمصرف برقی در ساعات پیک بار، و... و. اقدام و خدمتگزاران خود درصنعت برق را در تامین برق مطمئن و پایدار کمک کنند.

زراعت پیشه در پایان با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده توسط معاون اول محترم رئیس جمهور و تنی چند از وزرا از جمله وزیر نیرو در جلسه ۱۵ تیرماه در مرکز ملی راهبردی شبکه برق کشور گفت: در این جلسه مقرر شد واحدهای صنعتی همکاری بیشتری را بعمل آورده و با کاهش مصرف برق و اجرای طرحهای متعدد از جمله طرح تعطیلات تابستانی، در دو الی سه هفته آینده زمینه استفاده بیشتر مشترکین خانگی از انرژی برق فراهم گردد.

 

کد خبر 149479

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید