جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
شنبه, ۱۹ تیر ۱۴۰۰ ۲۰:۲۵
زمان مطالعه: 4 دقیقه
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: برای انجام واکسیناسیون اصناف باید مطابق سند ملی عمل شود و برای انجام واکسیناسیون در کشور، گروه های هدف اولویت بندی شده که کادر درمان، افراد مسن و بیماران خاص در اولویت قرار دارند.

به گزارش پیام خبر، عبدالرضا قاسم پور در نشست مجازی با خبرنگاران با اشاره به حمایت های دولت از اصناف آسیب دیده از کرونا گفت: دولت با وجود اینکه در شرایط سختی بود و با تحریم ها مواجه شده بود اما به اصناف کمک کرد.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: تعویق های مالیاتی و بیمه و ارائه تسهیلات به اصناف آسیب دیده از کرونا از جمله این کمک ها بوده و دولت در حد توان کمک کرده است.

معاون استاندار فارس اضافه کرد: اصناف نیز حق دارند زیرا مشکلات زیادی در پی کرونا و محدودیت ها برای آنها پیش آمده است و آسیب دیده اند، چک و اجاره بها دارند اما تلاش ما از ابتدای کرونا برای ایجاد تعادل میان اقتصاد و معیشت، امنیت و سلامت با اولویت سلامت بوده است.

وی در پاسخ به اقدامات لازم برای واکسیناسیون اصناف بیان کرد: برای انجام واکسیناسیون اصناف باید مطابق سند ملی عمل شود و برای انجام واکسیناسیون در کشور، گروه های هدف اولویت بندی شده که کادر درمان، افراد مسن و بیماران خاص در اولویت قرار دارند.

قاسم پور ادامه داد: در لارستان برای واکسیناسیون 50 سال به بالا اقدام شده است و در شیراز نیز واکسیناسیون بالای 60 سال شروع خواهد شد و اگر تمام افراد بالای 60 سال واکسینه شوند بر کاهش فوتی ها اثر مطلوب دارد.

وی اضافه کرد: البته برخی از گروه ها و اقشار که به علت نوع کارشان بیشتر در معرض آلودگی قرار دارند در سند ملی واکسیناسیون مورد توجه قرار گرفته اند.

معاون استاندار فارس با اشاره به زندانی شدن برخی کسبه به دلیل چک های برگشتی گفت: آزادسازی این زندانیان با مصوبه ستاد ملی در حال پیگیری است و دادستان کشور در جلسه ستاد ملی، خواستار پیشنهادات استان ها و جمع بندی شده است تا اقدامات لازم در این زمینه به انجام برسد.

وی افزود: با قرمز شدن شمار بیشتر شهرستان ها در فارس، کنترل ورودی ها تشدید شده و ورود به شهرهای قرمز، جریمه یک میلیونی و نارنجی و زرد 500 هزار تومانی است و باید با اطلاع رسانی در مورد ویروس دلتا که چه مخاطراتی دارد و ممکن است به تشدید بیشتر محدودیت ها منجر شود، توجه بیشتری کنیم.

قاسم پور اعلام کرد: در حال حاضر 16 شهرستان فارس در وضعیت قرمز، 13 شهرستان نارنجی و هفت شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند و درصد بستری شدن در استان به 36 درصد و ضریب اشغال تخت ها به 60 درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در رعایت دستورالعمل های بهداشتی فارس در شمار استان های برتر کشور قرار دارد اما باید رعایت این نکات به بیش از 90 درصد برسد.

قاسم پور اضافه کرد: زمان اجرای پلمب برای اصناف در عدم رعایت محدودیت ها، 2 هفته پلمب است و موسسات آموزشی خصوصی متخلف، جریمه نقدی 2 میلیون تومانی خواهند شد.

وی تصریح کرد: تجمعات ورزشی، آئینی و ... ممنوع است و ابتدا تذکر کتبی وسپس قطع حمایتی خواهند داشت و جریمه تردد شبانه در شهرهای قرمز 200 هزار تومان است.

قاسم پور اعلام کرد: دورکاری در اداراتدر نظر گرفته شده و ساعات کار ادارات فارس در شهرهای قرمز کاهش یافته است و تا زمانی که 70 درصد جامعه انجام نشوند نمی توان گفت ایمنی وجود دارد.

معاون استاندار فارس با اشاره به مقاومت فروشگاه های بزرگ شیراز برای عدم تعطیلی و رعایت محدودیت ها گفت: اکیپ های نظارتی برای توجیه اصناف در نظر گرفته شده و در نشست با اتاق اصناف فارس خواسته شده برای توجیه فروشگاه های بزرگ و مشاغل غیر ضروری در رعایت محدودیت ها و تعطیلی کنونی اقدامات لازم را انجام دهند زیرا اولویت اول سلامت مردم و جامعه است تا موج پنجم مدیریت شود.

 

کد خبر 149550

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید