جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
دوشنبه, ۲۱ تیر ۱۴۰۰ ۰۱:۲۵
زمان مطالعه: 2 دقیقه
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: شهروندان عوارض احتمالی واکسن کرونا را به شماره ۳۳۸۸ اطلاع دهند.

به گزارش پیام خبر؛ دکتر  اورنگ ایلامی با بیان اینکه عوارض احتمالی واکسیناسیون علیه کروناویروس، در شیراز پایش می‌شود، اظهار داشت: سامانه مردمی پایش این عوارض، احتمالی از ابتدای اردیبهشت امسال راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: سامانه مردمی پایش عوارض احتمالی واکسن های کرونا، براساس مصوبه ستاد مدیریت کووید۱۹ دانشگاه علوم پزشکی شیراز راه‌اندازی و شماره تلفن ۳۳۸۸ برای آن در نظر گرفته شده است که شهروندان عوارض واکسن را به این شماره اطلاع دهند.

وی بیان اینکه واکسیناسیون مانند هر تدبیر پزشکی دیگر، همواره می‌تواند با عوارض جانبی همراه باشد گفت:  بر همین اساس، عوارض جانبی واکسن های کرونا به طور مداوم پایش و ارزیابی می شود.

دکتر ایلامی ادامه داد: در همین راستا برای پایش بیماران بستری مشکوک به عوارض واکسیناسیون نیز، مراقبت ها و پیگیری های لازم تا تعیین تکلیف قطعی از سوی کارشناسان این سامانه انجام می شود.

این مقام مسوول در دانشگاه با اشاره به اینکه از نزدیک به ۵۰۰ هزار دوز واکسن تزریق شده تاکنون اطلاعات ۶۸مورد بیمار با سابقه تزریق واکسیناسیون و مشکوک به عوارض واکسیناسیون در این سامانه ثبت شده است، اظهار داشت: مراحل اجرایی تشخیص و درمان این بیماران نیز مرحله به مرحله از سوی کارشناسان بررسی و داده های به دست آمده به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارسال می شود.

دکتر ایلامی از افرادی که در گروه های اولویت دار تزریق واکسن کرونا قرار داشته و واکسن تزریق کرده اند، خواست تا در صورت مشاهده هر گونه عوارض احتمالی پس از تزریق واکسن با تماس با سامانه تلفنی ۳۳۸۸ به صورت شبانه روزی، موضوع را با کارشناسان این مرکز در میان بگذارند.

معاون درمان داشگاه با تاکید بر اینکه همه واکسن های تایید شده ای که در ایران و جهان استفاده می شود، در مقابل کرونا ایمنی ایجاد می کنند، توصیه کرد: ممکن است میزان ایمنی ایجاد شده واکسن ها متفاوت باشد، اما با توجه به محدودیت تعداد واکسن ها، گروه های اولویت دار اعلام شده برای تزریق واکسن اقدام کنند، زیرا بهترین واکسن برای پیشگیری از بیماری کووید ۱۹، در دسترس ترین واکسن است.

 

کد خبر 149578

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید