جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
دوشنبه, ۲۱ تیر ۱۴۰۰ ۰۱:۳۸
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس گفت: دانش آموزان افغانستانی فاقد مدارک اقامتی معتبر می‌توانند با ارائه مدارک ولادت و مستند شرکت در سرشماری به دفاتر خدماتی اتباع خارجی در استان مراجعه و برگ حمایت تحصیلی دریافت کنند.

به گزارش پیام خبر، سیدعلاءالدین کراماتی با بیان اینکه دانش آموزان افغانستانی  بدون داشتن مدرک اقامتی معتبر در استان فارس حضور دارند می‌تواند برای سال تحصیلی جدید ثبت نام کنند افزود: اتباع افغانستانی بین سنین ۶ سال تمام (متولدین قبل از اول مهرماه ۱۳۹۴) تا ۱۸ سال تمام که لازم التعلیم اما فاقد مدرک اقامت قانونی هستند و در طرح سرشماری اتباع افغانستانی غیرقانونی در سال ۹۶ - ۹۵ هم شرکت کرده‌اند با توجه به فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر ثبت نام دانش آموزان لازم التعلیم افغانستانی فاقد مدارک اقامتی معتبر می‌توانند با ارائه مدارک ولادت و مستند شرکت در سرشماری (کد اختصاصی) به دفاتر خدماتی اتباع خارجی در استان مراجعه و برگ حمایت تحصیلی دریافت کنند.

وی ادامه داد: بر این اساس دانش آموزان اتباع افغانستانی که در سال گذشته دارای سابقه صدور برگه ویژه حمایت تحصیلی بوده‌اند، می‌توانند با ارائه کارنامه یا گواهی اشتغال به تحصیل و یا کارنامه نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰ – ۱۳۹۹ صادره از محل تحصیل ثبت نام کنند.

سیدعلاءالدین کراماتی، افزود: سرپرستان فرزندان لازم التعلیم اتباع افغانستانی فاقد مدرک اقامتی معتبر می‌توانند برای دریافت برگه حمایت تحصیلی جهت پیش ثبت نام فرزندان خود تا ۲۵ تیرماه به  یکی از ۱۱ دفتر خدماتی اتباع خارجی در شیراز و سه دفتر خدماتی اتباع خارجی در شهرستان‌های جهرم، کوار و لارستان مراجعه کنند.

وی در خصوص شرایط ثبت نام دانش آموزان افغانستانی در مدارس این استان در سال تحصیلی جدید هم گفت: دانش آموزانی که یکی از اعضای خانواده آنها سال گذشته یا امسال برگه حمایت تحصیلی دریافت کرده و در مدارس ثبت نام کرده اند، کلاس اولی‌هایی که یکی از والدین آنها در طرح سرشماری سال ۹۵ یا ۹۶ شرکت کرده‌اند و اطلاعات آنها در سامانه موجود است و دانش آموزان دارای گذرنامه قانونی که بنابر عللی امکان تمدید روادید را نداشته اند می‌توانند در سال تحصیلی جدید اقدام به نام نویسی کنند.

کراماتی افزود: همچنین دانش آموزانی که دارای مادر ایرانی هستند و تاکنون موفق به دریافت تابعیت و شناسنامه نشده‌اند یا فرزندان مادران ایرانی که تاکنون در وبسایت وزارت کشور مراتب ازدواج با تبعه خارجی را ثبت نکرده‌اند هم می‌توانند برای سال تحصیلی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۰ ثبت نام کنند.

او اظهار داشت: دانش آموزانی که یکی از والدین آنها دارای مدرک معتبر است و دیگری مدرک معتبر ندارد ولی گواهی ولادت دارند و تا به حال در مدرسه ثبت نام نکرده‌اند هم می‌توانند برای تحصیل اقدام به ثبت نام کنند.

وی گفت: سایر دانش آموزان نیز طبق مواردی که در شیوه نامه ارائه شده اگر به اداره کل امور اتباع خارجی استانداری فارس مراجعه کنند و تقاضا ارائه دهند پس از بررسی پرونده آنها بررسی و اقدام لازم انجام خواهد شد.

 

کد خبر 149583

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید