شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
دوشنبه, ۲۱ تیر ۱۴۰۰ ۱۴:۱۱
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رئیس اتحادیه صنف رستوران‌ها و سفره خانه‌های سنتی شیراز گفت: با ادامه روند تعطیلی ها و عدم حمایت از سوی دولت همه ورشکستگی همه کسبه دور از انتظار نیست.

به گزارش پیام خبر، کوروش باصری صالحی با بیان اینکه روزانه در حال ابطال پروانه کسب هستیم افزود: شیوع کرونا ما را با مشکلات بسیاری رو به رو کرد و اینک بسیاری از افراد این اتحادیه دچار ورشکستگی شده اند، هر روز در حال ابطال پروانه کسب هستیم و حتی بسیاری از رستوران ها و سفره خانه‌های سنتی مجبور به تعدیل نیرو شده‌اند.

 وی عنوان کرد: بدلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی‌های پی در پی، بخش اعظمی از رستوران داران، سفره خانه‌های سنتی و تالارهای تشریفاتی شیراز با خسارت‌های مالی سنگین روبرو شده‌اند.

این مقام مسئول با اظهار گلایه مندی از وضعیت موجود این اتحادیه در تعطیلی‌های گاه و بیگاه این صنف بیان کرد: با شیوع ویروس کرونا فعالیت این اتحادیه تحت تاثیر قرار گرفته و تعداد زیادی از رستوران داران ورشکست شده‌اند و با ادامه این روند بقیه کسبه نیز از این امر مستثنی نخواهند بود.

صالحی با بیان اینکه این اتحادیه ۱۶ رسته شغلی دارد، عنوان کرد: در شیراز هزار و ۲۵۰ نفر عضو این اتحادیه هستند که از این تعداد ۸۰۰ نفر دارای پروانه کسب و ۴۵۰ واحد نیز در نوبت دریافت پروانه کسب هستند.

اتحادیه صنف رستوران ها و سفره خانه های سنتی شیراز یکی از فعال ترین اتحادیه ها در سطح شهر شیراز و حومه به شمار می رود که از شانزده رسته از جمله رستوران ها، سفره خانه های سنتی، بیرون برها، تالارهای پذیرایی، دفاتر تشریفات، باغ، چای خانه های سنتی و غیره بهره می برد.

رئیس اتحادیه رستوران داران و سفره خانه‌های سنتی شیراز با تاکید بر اینکه جمعیتی نزدیک به ۱۰ هزار نفر در این مشاغل نان آور خانواده‌های خود هستند، ابراز کرد: در شیراز هزار واحد صنفی در این اتحادیه بطور میانگین ۵ تا ۱۰ نفر را تحت پوشش شغلی خود قرار داده‌اند.

وی بر لزوم حمایت از این اتحادیه تاکید کرد و گفت: در برخی از واحدهای صنفی این اتحادیه ۱۸۰ تا ۲۰۰ نفر بطور مستقیم مشغول به کار هستند. صالحی اضافه کرد: با این تفاسیر اگر حداقل جمعیت مشغول در این اتحادیه را در نظر بگیریم جمعیتی افزون بر ۱۰ هزار نفر در شیراز در مشاغل رستوران داری و سفره خانه‌های سنتی اشتغال دارند.

صالحی تعطیلی های پیاپی رستوران ها و سفره خانه های سنتی را از عمده ترین مشکلات افراد شاغل در این صنف دانست و اضافه کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون‌ هیچ گونه تدابیر مثبت و کارآمدی برای برطرف شدن مشکلات افراد فعال در این صنف اتخاذ نشده و هیچ گونه حمایتی از جمله بخشودگی مالیاتی و بخشودگی بیمه تامین اجتماعی صورت نگرفته است. هرچند در مقاطعی تصمیم گرفتند افراد فعال در این صنف را مورد حمایت قرار بدهد اما شرایط مطلوبی برای مثمرثمر واقع شدن این حمایت ها فراهم نشد.

وی گفت: اتحادیه صنف رستوران ها و سفره خانه های شیراز از ابتدای شیوع کرونا تاکنون تمام تلاش خود را به کار گرفت تا با تعطیل کردن واحدهای صنفی در شرایط بحرانی کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی همگام با مسئولین کشور برای مقابله با این بیماری پیش برود لذا در شرایط کنونی که این اتحادیه با مشکلات بسیاری روبه رو شده است از مسئولین خواستاریم که توجه بیشتری به این صنف داشته باشند.

 

کد خبر 149588

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید