چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
چهارشنبه, ۲۳ تیر ۱۴۰۰ ۰۲:۱۷
زمان مطالعه: 2 دقیقه
معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس از احداث ۱۱۰۰ واحد مسکونی برای معلولان مددجویان و زنان سرپرست خبر داد.

به گزارش پیام خبر،  معصومه فروتن یکی از اهداف سازمان بهزیستی را  تامین مسکن مناسب ویژه معلولان و مددجویان و زنان سرپرست خانواردانست و افزود: مبلغ کمک‌ها در سال جاری از ۳۵ میلیون تومان تا ۱۴۰ میلیون تومان برای احداث مسکن است.

وی ادامه داد: در این رابطه در ۳ ماهه اول امسال ۱۹۴ واحد مسکونی احداث و تحویل مددجویان شده است و در هیمن هفته بهزیستی شاهد تحویل ۵۴ واحد مسکونی به خانواده‌ها هستیم.

وی با اشاره به ۱۹۰۰ زن سرپرست خانوار تحت پوشش در بهزیستی اضافه کرد:زنان سرپرست خانوار تحت پوشش از ۳۵۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مستمری می‌گیرند و این نهاد در کنار مستمری کمک‌های موردی هم نیز به آنها ارائه می‌دهد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرزندخواندگی کورکان بی سرپرست گفت: ۴۸ فرزند بی سرپرست طی یک سال گذشته در استان به خانواده‌های واجد شرایط واگذار شدند و ۵۰۰ خانواده نیز در نوبت پذیرش فرزندخوانده هستند.

فروتن همچنین با بیان اینکه بهزیستی فارس برای رسیدگی به جمعیت ۲۸۵ هزارنفر از معلولینی که احتیاج به رسیدگی دارند نیازمند بودجه بیشتری است، خاطرنشان کرد: مبلغ بودجه ۱۴۰۰ با هدفی که برای سازمان بهزیستی مشخص شده است فاصله زیادی دارد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس با بیان اینکه بیشترین مداخلات ما در این سازمان مربوط به مبحث کودک آزاری است، عنوان کرد: ۲۲ مرکز اورژانس شبانه روزی اجتماعی، ۳۰ مرکز شبه خانواده، ۶ پایگاه خدمات اورژانس اجتماعی تحت نظر معاونت امور اجتماعی بهزیستی فارس در حال فعالیت هستند.

 

کد خبر 149667

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید