پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. استان ها
چهارشنبه, ۲۳ تیر ۱۴۰۰ ۲۲:۱۷
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیرکل هواشناسی استان فارس از ورود سامانه بارشی به آسمان استان خبر داد.

به گزارش پیام خبر، مهرداد قطره سامانی درباره وزش باد شدید، رگبار و رعد و برق، اصابت صاعقه و تگرگ در مناطق جنوبی استان هشدار داد و گفت: از عصر امروز این سامانه بارشی با احتمال رگبار و رعد و برق پراکنده نواحی جنوب و جنوب شرق به ویژه شهرستان‌های لار، لامرد، داراب و زرین دشت را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

وی افزود: برای فردا پنجشنبه بیست و چهارم تیرماه رشد ابر، رگبار و رعد و برق با احتمال تگرگ در جنوب شرق، غرب و برخی نقاط مرکزی استان را شاهد خواهیم بود.

قطره‌سامانی ادامه داد: در روز جمعه ۲۵ تیرماه شاهد رشد ابر، رعد و برق، احتمال تگرگ در برخی نقاط مرکزی، جنوب غربی، شرق و جنوب شرقی استان هستیم.

مدیرکل هواشناسی استان فارس بیان کرد: برای شنبه ۲۶ تیرماه رشد ابر، رگبار و رعد و برق، اصابت صاعقه در سطح استان و با شدت بیشتر در مناطق جنوب، جنوب شرقی استان به ویژه شهرستان‌های لار، لامرد اورز، خنج، داراب، زرین دشت، جهرم، قیروکارزین و فیروزآباد پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه برای یکشنبه ۲۷ تیرماه رشد ابر، رگبار و رعد و برق، احتمال تگرگ و اصابت صاعقه در سطح استان به ویژه در مناطق جنوب شرق و غرب استان پیش بینی می‌شود، ادامه داد: روز دوشنبه ۲۸ تیرماه نیز همین رخدادجوی در مناطق جنوبی و غربی استان به ویژه شهرستان‌های لامرد، اوز، گراش، خنج، داراب، زرین دشت، جهرم، قیروکارزین و فیروزآباد به صورت ضعیف‌تر و پراکنده اتفاق خواهد افتاد.

مدیرکل هواشناسی استان فارس نسبت به سیلابی شدن ناگهانی رودخانه‌ها و مسیل‌ها به ویژه در مناطق کوهپایه‌ای هشدار داد و به هموطنان توصیه کرد که از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

 

کد خبر 149687

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید