پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. استان ها
پنج شنبه, ۲۴ تیر ۱۴۰۰ ۱۷:۰۵
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کلنگ نخستین شهرک صنعتی خصوصی شیراز در منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان به زمین زده شد.

به گزارش پیام خبر؛ استاندار فارس در آیین کلنگ‌زنی شهرک صنعتی خصوصی شیراز با بیان اینکه ساخت این شهرک‌ها باید به بخش خصوصی که چابک و پویاست واگذار شود گفت: خوشبختانه با تدبیری که از گذشته اندیشیده شد، مجوز ۷ شهرک صنعتی خصوصی در کشورصادر شده و این هشتمین شهرک خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی است که از امروز در چرخه عملیات اجرایی قرار می‌گیرد.

عنایت‌الله رحیمی راه‌اندازی این شهرک‌ها را در راستای فاصله گرفتن از بروکراسی اداری دانست و افزود: بیشتر متقاضیان سرمایه گذاری به دلیل بروکراسی‌های اداری و محدودیت‌هایی که وجود داشت از سرمایه‌گذاری در فارس صرف نظر و به جاهای دیگر می‌رفتند که امیدواریم با راه اندازی این شهرک این مشکلات برطرف شود.

وی همچنین گفت: در هفته گذشته ۵ تفاهم‌نامه حدود ۵۰ هزار میلیارد تومانی برای صنایعی که مایل به فعالیت و سرمایه گذاری در این شهرک صنعتی خصوصی هستند، منعقد شد.

وی با بیان اینکه یکی از مواردی که صنعتگران را بسیار آزار می‌دهد و کشور را با مشکل مواجه می‌کند موضوع عدم اماده سازی زیرساخت هاست، اضافه کرد: در زمستان مشکل گاز و در تابسان آب و برق است که البته در این شهرک تمام موارد اندیشیده شده است.

وی در ادامه خطاب به مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز، گفت: با شرکت آب و فاضلاب شیراز و پساب تصفیه خانه دوم قسمتی را از همین الان خریداری کنند تا صنایع در آینده دچار مشکل نشوند.

رحیمی ادامه داد:کنار لوله فشار قوی چند مولد برق و با ۴۰ مگاوات برق این منطقه تامین می‌شود و همچنین در خصوص تامین آب در انتهای خط انتقال آب شیراز در صدد هستیم موضوع انتقال آب در بلندمدت حل شود.

استاندار فارس بر لزوم صنعتی شدن استان تاکید کرد و افزود: امید است با حضور افرادی که بر مبنای اقتصاد کارشان را شروع کردند و دارای تخصص، لازم و تجربه در مجلس و دولت هستند، این روند در استان فارس روند شتاب بگیرد.

وی ادامه داد: صنعتی شدن استان و توجه بیشتر به زیر ساخت‌های اداری، زمینی و هوایی راه‌ها و راه‌های مواصلاتی و حمل و نقل و تامین انرژی مورد نیاز اعم از گاز و برق که این روزها به شدت ما را دچار مشکل کرده و در این زمینه برنامه‌های خوبی را داریم و امید است تا محیط قانونی لازم نیز فراهم شود.

رحیمی عنوان کرد: دولت از محدودیت‌هایی که در قانون برنامه پنجم و ششم دیده شده است در واقع فارغ شود و بتوانند سرمایه‌گذاری در قسمت‌هایی از تولید انرژی داشته باشد و هم اینکه به دولت تکلیف شود تا در قانون بودجه به گونه‌ای رفتار شود. در واقع پول تولید انرژی را توسط بخش خصوصی به موقع پرداخت کند تا تشویق شوند در این زمینه سرمایه گذاری کنند.

او تصریح کرد: در زمینه انرژی‌های نوین نیز همه به دید باز به موضوع نگاه کنند و کسی به این نگاه نکند که یه قرون و دوزار گیر این دستگاه دولتی بعنوان درآمد بیاید و کار متوقف شود و باید در این زمینه تلاش کنیم تا مجموعه صنعت از این انرژی استفاده کنند.

استاندار فارس همچنین از در دستور کار قرار گرفتن شهرک های صنعتی بیضاء و سروستان خبر داد و گفت: امیدواریم با همکاری مسئولان امر روند اجرایی شدن این شهرک ها سرعت بیشتری بگیرد.

در این مراسم نادر طیبی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز گفت: ساخت شهرک صنعتی خصوصی در ۳۳۱ هکتار از اراضی مجاور منطقه ویژه اقتصادی شیراز و با حجم سرمایه‌گذاری هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان توسط شرکت سرمایه گذاری توسعه صنایع و صادرات فارس امروز با حضور مسئولان استانی کلنگ‌زنی شد.

وی افزود: تعداد شرکت‌هایی که در آینده در این مکان مستقر می‌شوند ۴۲۰ واحد صنعتی تدارک دیده شده است و ظرفیت اشتغال مستقیم ۱۲ هزار نفر و ظرفیت اشتغال غیر مستقیم حدود ۷ هزار نفر را در بردارد.

طیبی ادامه داد: حوزه فعالیت این شهرک صنعتی خصوصی جهت استقلال طرح‌های صنایع فلزی، شیمیایی، غذایی، نساجی و ... همچنین استقرار واحدهای خدماتی توزیع و انبارداری نیز پیش‌بینی شده است.

 

کد خبر 149706

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید