جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. استان ها
پنج شنبه, ۲۴ تیر ۱۴۰۰ ۱۷:۰۷
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: نباید بگذاریم سرمایه گذاران فارسی به دلیل بی مهری و عدم زیرساخت لازم سرمایه های خود را به استان های دیگر ببرند.

به گزارش پیام خبر، جعفر قادری در مراسم کلنگ‌زنی نخستین شهرک خصوصی استان فارس با تاکید بر اینکه واحدهای صنعتی باید در کل شهرستان‌های فارس توزیع شود تا مناطق محروم نیز بتوانند از حضور واحدهای صنعتی استفاده کنند، گفت: در این راستا باید قدرت مانور را برای سرمایه‌گذاران پیش‌بینی کنیم چرا که شرایط نباید به گونه‌ای پیش برود تا در رقابت با استان‌ها، صنعتگر و متقاضی سرمایه‌گذاری ما واحد خود را از اینجا به استان‌های دیگر منتقل کند.

وی  یکی از معضلات و مشکلات شیراز را موضوع دسترسی به زمین دانست و اظهار داشت:سرمایه گذاران زیادی مراجعه می‌کنند، اما متاسفانه نتوانستیم زمین تامین کنیم و سرمایه خود را به جای دیگری منتقل کردند.

وی با بیان اینکه ساخت این شهرک خصوصی با توجه به زمین‌هایی که دارد قدرت مانوری را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند، افزود: با راه‌اندازی این شهرک، زمین‌های اطراف شیراز در بهترین کاربری خود مورد استفاده قرار می‌گیرند.

قادری ادامه داد: تلاش ما در مجلس بر این است که تسهیلاتی که برای شهرک صنعتی دولتی وجود دارد برای شهرک‌های صنعتی غیردولتی نیز ایجاد کنیم و شهرک‌های دولتی و غیردولتی از نظر برخورداری از امکانات مساوی باشند و هیچ تفاوتی وجود نداشته باشد.

وی بیان کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی از طریق منابع و اعتبارات عمومی باید در مناطق محروم امتیاز و تسهیلات بیشتر برای سرمایه‌گذاران قائل شود ولی سرمایه‌گذاری را نباید تنبیه کنیم یا هزینه اضافی برایش تحمیل کنیم.

نماینده مردم زرقان و شیراز در مجلس با اشاره به محدودیت‌هایی که در شهرک صنعتی بزرگ شیراز وجود دارد و یا مشکلاتی که در شهرک صنعتی سروستان ۲ برای تامین آب و برق است خواستار رفع سریع این مشکلات شد و افزود: شهرک صنعتی دارویی بیضا امکان و فرصت خوبی است و باید مشکل آن نیز سریع‌تر برطرف شود همچنین در آن ۳۰۰ هکتار اراضی که کمیته امداد در زرقان داده است تشویق کرده‌ایم که در قالب شهرک صنعتی غیردولتی از این زمین بهره‌برداری شود.

وی عنوان کرد: با حمایت استاندار فارس بحث شهرک‌های صنفی نیز دنبال می‌شود و فاز یک آن مصوب شده است تا واحدهای آلاینده و واحدهای هم سنخ در این شهرک‌ها مستقر شوند زیرا تجمیع این واحدها این امکان و فرصت را فراهم می‌کند که از صرفه‌جویی‌های حاصل از این تجمیع استفاده کنند.

 

کد خبر 149709

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید