شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. ورزشی
جمعه, ۲۵ تیر ۱۴۰۰ ۰۳:۴۴
زمان مطالعه: 3 دقیقه
استقلال با پیروزی در ضربات پنالتی، فاتح دربی 96 شده و به جمع 4 تیم نهایی جام حذفی راه یافت.

به گزارش پیام خبر، تیم های استقلال و پرسپولیس در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال ایران از ساعت ۱۹:۴۵ امروز در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف هم رفتند. حساسیت کار به حدی برای دو تیم بالا بود که شاهد کمترین موقعیت گل در طول بازی بودیم.

دربی ۹۶ پایتخت در پایان ۹۰ دقیقه گلی نداشت؛ دو تیم طی دو ۴۵ دقیقه، بیشتر به دنبال گل نخوردن بودند تا گل زدن تا به این ترتیب شاهد کمترین موقعیت گل در طول ۹۰ دقیقه باشیم. به این ترتیب پنجمین دربی حذفی به وقت های اضافه کشیده شد؛ اتفاقی که طی ۴ بازی از ۵ بازی قبل هم رخ داده بود.

شاگردان فرهاد مجیدی و یحیی گل محمدی در ۳۰ دقیقه وقت های اضافه هم نتوانست دروازه حریف را باز کنند تا برای تعیین برنده، کار به ضربات پنالتی کشیده شود.

فرهاد مجیدی و یحیی گل محمدی، ۵ پنالتی زن اول تیم شان را به شرح زیر انتخاب کردند:

استقلال: وریا غفوری، فرشید اسماعیلی، بابک مرادی، ارسلان مطهری، مهدی قایدی

پرسپولیس: مهدی ترابی، حسین کنعانی، سعید آقایی، عیسی آل کثیر، مهدی عبدی

شرح ضربات پنالتی:

بر اساس قرعه کشی انجام گرفته توسط کاپیتان های دو تیم، استقلال شروع کننده ضربات پنالتی شد.

پنالتی اول: استقلال ۱-۱ پرسپولیس

استقلال: وریا غفوری پشت پنالتی اول تیمش ایستاد و توپ را به گوشه پایین سمت راست دروازه زد؛ جایی که دروازه پرسپولیس برخلاف جهت حرکت لک باز شد.

پرسپولیس: مهدی ترابی پنالتی اول خود را به سمتی زد که غفوری زد با این تفاوت که توپ او ارتفاع بسیار بیشتری داشت و با وجود تشخیص درست حسینی وارد دروازه شد.

پنالتی دوم: استقلال ۲-۲ پرسپولیس

استقلال: فرشید اسماعیلی ضربه خود را به گوشی چپ دروازه زد و توپ در حالی که لک عکس العملی نشان نداد، وارد دروازه شد.

پرسپولیس: حسین کنعانی ضربه خود را زمینی، به گوشه سمت راست دروازه زد؛ جایی که دروازه استقلال برخلاف جهت حرکت حسینی باز شد.

پنالتی سوم: استقلال ۳-۳ پرسپولیس

استقلال: ضربه خطرناک بابک مرادی به سمت راست که ضرب بسیار کمی داشت، با وجود تشخیص درست لک، از زیر دستان او وارد دروازه پرسپولیس شد.

پرسپولیس: سعید آقایی با پای چپ توپ را به گوشی پایین چپ دروازه استقلال زد و حسینی با وجود تشخیص درست نتوانست این ضربه را مهار کند.

پنالتی چهارم: استقلال ۴-۳ پرسپولیس

استقلال: ارسلان مطهری با یک شوت زیر طاقی زیبا به سمت چپ دروازه، پنالتی چهارم تیمش را با وجود تشخیص درست لک به گل تبدیل کرد.

پرسپولیس: عیسی آل کثیر با دور خیز بسیار، شوت پر قدرت اما کم دقتی را روانه دروازه استقلال کرد؛ توپ علی رغم اینکه حسینی جهت ضربه را درست تشخیص نداده بود، از بالای دروازه راهی اوت شد.

پنالتی پنجم: استقلال ۴-۳ پرسپولیس

استقلال: ضربه مهدی قایدی به سمت راست را حامد لک بدون اینکه شیرجه بزند مهار کرد؛ این ضربه از زاویه مناسبی برخوردار نبود.

پرسپولیس: مهدی عبدی ضربه خود را به همان جایی زد که قایدی زد؛ حسینی هم با واکنشی مشابه لک ضربه را مهار کرد تا با گرفتن دو پنالتی متوالی حریف، پیروزی تیمش را رقم بزند.

 

کد خبر 149736

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید