جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. استان ها
جمعه, ۲۵ تیر ۱۴۰۰ ۲۰:۵۴
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیر حوادث و فوریت های پزشکی فارس از آمادگی کامل اورژانس برای مقابله با حوادث احتمالی ناشی از وقوع بارندگی و سیلاب خبر داد.

به گزارش پیام خبر، محمدجواد مرادیان با اشاره به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی گفت: اورژانس ۱۱۵ این استان برای مقابله با حوادث ناشی از وقوع بارندگی و سیلاب آمادگی کامل را دارد.

وی ادامه داد : ۲۱۰ پایگاه زمینی، ۵ واحد عملیاتی اورژانس هوایی و سه دستگاه اتوبوس آمبولانس در حالت آماده‌باش کامل قرار دارند.

مرادیان از تامین تجهیزات، دارو و سوخت برای قطع احتمالی راه و برق خبر داد و گفت: تمامی پیش بینی‌های لازم برای کنترل ورود آب به ویژه برای بیمارستان‌هایی که در مسیل هستند، شده است.

رئیس اورژانس استان فارس اضافه کرد: بیش از ۴۰ دستگاه آمبولانس اورژانس در مناطق جنوب، جنوب شرقی استان به ویژه شهرستان‌های لار، لامرد، اوز، خنج، داراب، زرین دشت، جهرم، قیروکارزین و فیروزآباد که در خطر سیلابی شدن قرار دارند، پیش بینی و برای پوشش حوادث احتمالی آماده خدمات‌رسانی هستند.

او به مردم توصیه کرد تا از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، جدا خودداری کنند.

فعالیت سامانه بارشی در فارس آغاز شده است

در این رابطه مدیرکل هواشناسی استان فارس نیز از آغاز فعالیت سامانه بارشی، رگبار، رعد و برق، جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، وزش باد و گرد و خاک در فارس خبر داد.

مهرداد قطره سامانی گفت: همانطور که پیش بینی می‌شد فعالیت سامانه بارشی، رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی همراه با گرد و خاک و تگرگ در استان فارس آغاز شده است. این سامانه در روز سه شنبه ۲۹ تیرماه از استان فارس خارج می‌شود.

 

کد خبر 149744

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید