جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
چهارشنبه, ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ ۱۵:۲۴
زمان مطالعه: 2 دقیقه
صندوق ضمانت ملی برای کسانی که نمی توانند ضمانتی را برای دریافت وام اشتغال از کمیته امداد تهیه و مهیا کنند فراهم میکند.

به گزارش پیام خبر، محمد بذرافشان با تاکید بر اینکه یکی از مولفه‌های مهم امداد در بحث توانمندسازی خانواده‌ها، توجه به اشتغال آنان است، گفت: طی سال‌های اخیر با همکاری و همراهی سایر دستگاه‌ها توجه ویژه ای به حوزه اشتغال خصوصا اشتغال زنان سرپرست خانوار شده است.

وی با اعلام اینکه در سال گذشته بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه فعالیت‌های کسب و کار و توانمندسازی افراد واجد شرایط جذب شده است، افزود: بالغ بر ۸۵ درصد این عزیزان تخت پوشش کمیته امداد استان بوده که از این تعداد ۴۴ درصد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند. اغلب مشاغل ایجاد شده نیز در حوزه های مختلف دامپروری، کشاورزی، صنایع دستی، بوم گردی و گردشگری، خدمات و فناوری بوده است.

مدیر کل امداد فارس با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان در خصوص اقتصاد مقاومتی، گفت: کمیته امداد رد سراسر کشور با تاسی از بیانات مقام معظم رهبری با ورود به عرصه طرح برکت آفتاب(پنل های خورشیدی)، ۹۵ درصد این طرح را به زنان سرپرست خانوار اختصاص داده است. این طرح با توجه به کمبود میروی برق می تواند در هم در جبران این نیرو و هم در قالب یک درآمد پایدار برای خانواده‌ ها موثر و مفید باشد. میانگین درآمد ماهیانه این طرح‌ نیز حداقل ماهیانه دو و نیم میلیون تومان است.

بذرافشان خاطر نشان کرد: اعتبار حوزه اشتغال این نهاد در سال جدید از ۴۰۰ میلیارد تومان به ۸۲۶ میلیارد تومان افزایش پیدا می کند. یقینا با افزایش این اعتبار،  برای زنان سرپرست خانوار نیز شاهد افزایش اعتبار هستیم.

وی در خصوص مشکل ضمانت برای دریافت وام، خصوصا دریافت این تسهیلات از سوی زنان سرپرست خانوار تصریح کرد:  برای تسهیل در این امر مقرر شده صندوق ضمانت ملی برای کسانی که نمی توانند ضمانتی را برای دریافت وام اشتغال از کمیته امداد تهیه و مهیا کنند، این ضمانت را فراهم کند.

 

کد خبر 150267

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید