جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
سه شنبه, ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ ۱۴:۵۳
زمان مطالعه: 5 دقیقه
مسوول نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی شیراز به ویژه برنامه‌های این نهاد برای ایام سوگواری محرم‌الحرام پرداخت و عنوان کرد: برنامه‌ها با عنوان «سوگواره معنویی شهر ادب» با شعار «باید تمام زندگی‌ام مثل او شود» ویژه دانشگاهیان و عموم مخاطبین به صورت مجازی و حضوری انجام خواهد شد.

به گزارش پیام خبر، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید مقامی گفت: منظور از رویداد معنویی شهر ادب این است که این شهر ادب دارد. شهر به معنای «ماه» محرم و هم به معنای مدینه (شهر) و دانشگاه است تا بیان کند که این رویداد معنوی هدفی را دنبال می‌کند.

وی در ادامه افزود: در ویژه برنامه‌های امسال با تفکر و مشورت بین همکاران و متخصصین امر تلاش شده تا ضعف‌های قبل برطرف و از ایده‌های هنری و نو در برنامه‌ها بیشتر استفاده شود تا جریان سازی بهتری صورت گیرد.

مقامی، جامعه هدف این جشنواره را دانشگاهیان از جمله اساتید، دانشجویان، کارکنان و پرسنل درمان و حتی عموم مردم معرفی کرد و گفت: در راستای برنامه‌ریزی جهت برگزاری ویژه برنامه‌های جامع به صورت هفتگی اتاق فکرهایی با حضور مسوولان بخش‌های مختلف نهاد برگزار می‌شد و با همکاری کلیه واحدها پیشنهادات هر بخش ارسال و طی بررسی‌های صورت گرفته در اتاق ایده‌پردازی شهر ادب در نهایت برنامه‌های ماه محرم ۱۴۰۰ بسته شد.

وی در ادامه به تشریح برنامه هر کدام از بخش‌های تحت مدیریت نهاد رهبری دانشگاه پرداخت و عنوان کرد: با همکاری واحد امور تشکل‌های نهاد، اهدای مدال افتخار خادمی حسینی ویژه نخبگان علمی فرهنگی که در برنامه های هیئت‌الرضا مشارکت داشته‌اند، اجرای طرح خادمین حسینی در مراسم عزاداری هیئت‌الرضا که در شب‌های محرم واقع در دانشکده پزشکی برگزار می‌شود ویژه تشکل‌ها و همچنین کرسی مجازی آزاداندیشی با موضوع «برگزاری مراسم عزاداری محرم در ایام کرونا آری یا خیر!؟» با همکاری باشگاه پرسشگران جوان، برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین مقامی با اشاره به برگزاری «رویداد شتاب محرم» در این ماه، افزود: با توجه به اینکه بحث استعدادیابی چند سالی است رواج پیدا کرده و اتفاقا به جهت ایجاد رقابت سالم و ایده‌پردازی‌های موجود در آن جذابیت‌ دارد، این رویداد برای حمایت و اجرایی شدن ایده‌های فرهنگی مرتبط با محرم جهت جریان‌سازی فضای فرهنگی دانشگاه در کنار برگزاری مراسم سوگواری ایام محرم ویژه دانشجویان، اساتید و کارمندان دانشگاه علوم پزشکی شیراز رقم خواهد خورد.

وی به استفاده از ظرفیت فضای مجازی در جهت برگزاری وبینار عاشوراپژوهی با در نظر گرفتن امتیاز فرهنگی ویژه اساتید اشاره کرده و افزود: به همت دفتر هم‌اندیشی اساتید برنامه‌های دیگری همچون تولیدات چند رسانه‌ای با همکاری مرکز رسانه‌ای سینا و هم‌چنین حضور اساتید در هیئت‌الرضا در حال پیگیری و انجام است.

این استاد حوزه و دانشگاه به اهمیت برگزاری ویژه‌برنامه‌هایی مخصوص دانشجویان غیرایرانی محصل در دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز تاکید و اظهار کرد: به همت مرکز فرهنگسرای ملل نهاد رهبری می‌توان این مورد را پوشش داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین مقامی افزود: برگزاری موکب دانشجویان غیرایرانی با همکاری دانشجویان هیئت‌الرضا، اجرای رادیو محرم ویژه این دانشجویان با همکاری دانشجویان در مرکز رسانه سینا نهاد رهبری و همچنین گردهمایی مجازی با موضوع «سبک زندگی حسینی(ع)» ویژه دانشجویان خارجی بخشی از برنامه‌های این مرکز است.

مسوول نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه شروع سال قمری با ماه محرم است بیان کرد: امسال نهاد رهبری با نگاهی متفاوت به این ایام، فضاسازی هیئت کارکنان دانشگاه را انجام داد تا شعار «باید تمام زندگی‌ام مثل او شود» تمام زوایای زندگی شخصی و اجتماعی کارکنان را در برگیرد.

وی ادامه داد: ایجاد صندلی پیرغلامان حسینی در هیئت کارکنان دانشگاه که هر روز صبح ساعت ۷:۲۰ تا ۸ با قرائت زیارت عاشورا و بیان کوتاه کراماتی از امام حسین (ع)، مداحی و سینه‌زنی در فضای باز مسجدالزهرا(س) با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار خواهد شد. هم‌چنین برگزاری دوره ضمن خدمت با موضوع «باید تمام زندگی‌ام مثل او شود» همراه با امتیاز آموزشی ویژه کارکنان و مدیران و مسابقه نقاشی ویژه فرزندان پرسنل نیز از دیگر برنامه‌های محرم امسال است که به همت واحد امورکارکنان انجام خواهد گرفت.

مقامی در ادامه گذری به برنامه‌های مرکز مددکاری و تبلیغ دینی در ایام سوگواری سالار شهیدان امام حسین(ع) داشت و عنوان کرد: برگزاری مراسم سنج و دمام در ساختمان مرکزی علوم پزشکی، بیمارستان نمازی، دانشکده پزشکی، دانشکده بهداشت و تغذیه و دانشکده دندانپزشکی بخشی از برنامه‌های این مرکز است.

دکتر مقامی با اشاره به ویژه‌برنامه «هر خانه یک روضه» بیان کرد: اعزام مبلغ و بساط روضه در منزل به صورت صلواتی و خصوصی در ماه محرم توسط مرکز مددکاری و تبلیغ دینی نهاد با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی ویژه اساتید، کارکنان، دانشجویان و خانواده‌های همکاران در دانشگاه علوم پزشکی شیراز به صورت حضوری و مجازی انجام خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین مقامی به آماده‌سازی محتوا به کمک روحانیون و مبلغه‌ها اشاره کرد و گفت: تولیدات مجازی مرتبط با شعار سوگواره، برگزاری مسابقه کتابخوانی و حضور فعال روحانیون و مبلغه‌ها در دانشکده‌ها، خوابگاه‌ها و بیمارستان‌ها، در قالب برگزاری نماز و یا سرکشی از دیگر برنامه‌های این مرکز است.

 

کد خبر 150470

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید