پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. فرهنگ و ادب
سه شنبه, ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ ۱۵:۰۵
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تیم کارگردانی و فیلمبرداری سریال بزرگ سلمان فارسی به سرپرستی داوود میرباقری برای انتخاب لوکیشن و برآورد ساخت بخشی از این سریال در جهرم مستقر شدند.

به گزارش پیام خبر، سریال سلمان فارسی که به زندگی و زمانه یار ایرانی پیامبر اسلام(ص) می‌پردازد، سه فصل دوران ایران ساسانی، امپراتوری بیزانس و حجاز صدر اسلام را روایت می‌کند.

فیلم‌برداری این سریال، اواخر آذر ۱۳۹۸ در کویر شهداد کرمان آغاز شده است. سریال سلمان فارسی به سفارش مرکز سیما فیلم و توسط موسسه زلال فیلم ساخته می‌شود.

تاکنون بازیگرانی همچون فرهاد اصلانی، داریوش فرهنگ، محمدرضا هدایتی، احترام برومند، رامونا شاه، علی دهکردی، مرحوم چنگیز جلیلوند، مهدی فقیه و چند بازیگر خارجی جلوی دوربین این سریال رفته‌اند.

فیلم‌برداری این مجموعه در تاریخ ۱۱ دی ۱۳۹۸ در کرمان آغاز شد. البته همه فیلم‌برداری این سریال در کرمان انجام نخواهد شد و مناطق دیگری، چون جزیره قشم نیز محل فیلم‌برداری مجموعه خواهد بود. فیلمبرداری مجموعه سلمان فارسی تا اسفند ماه ۱۳۹۸ در ایران انجام می‌شود، البته به دلیل تعداد لوکیشن‌های تاریخی، کشور ترکیه هم یکی از مناطق عوامل این مجموعه برای فیلم‌برداری بوده‌است. اما به دلیل شیوع کرونا لوکیشن‌های داخلی مانند شهرک غزالی و نور جایگزین لوکیشن‌های خارجی شد. مجموعه مذهبی سلمان فارسی که جزء کارهای الف ویژه تلویزیون محسوب می‌شود تا ۵ سال تصویربرداری‌اش طول خواهد کشید. در خارج و داخل از ایران فیلمبرداری می‌شود و بعد از کرمان، گروه به قشم می‌روند. بازیگران و عوامل سریال سلمان فارسی همچنین به ترکیه می‌روند و بعد از بازگشت در لوکیشن‌هایی همچون تیسفون و جی فیلمبرداری می‌کنند. بعد از تصویربرداری در یک کلیسا، به داخل شهرک غزالی می‌روند و احتمالاً لوکیشنی در ورامین هم خواهند داشت. قرار است از شهرک سینمایی نور برای ساخت این مجموعه استفاده کنند. تمام فضای صد هکتاری شهرک سینمایی نور در این مدت به‌طور کامل و اختصاصی در اختیار پروژه ساخت مجموعه سلمان فارسی قرار می‌گیرد.

تقریباً ۱۲ هزار دست لباس برای تولید این مجموعه طراحی و تولید شده‌است. با توجه به تاریخی بودن سریال از طراحی خاص صحنه، ابزارآلات و لباس‌ها برای نشان دادن اصالت تاریخی اثر استفاده گردیده‌است. لوکیشن‌های تیسفون، جی و حجاز در قالب ۳۰ کارگاه دکورسازی از طراحی کشتی گرفته تا تمامی ظرافت‌های هنری دوران ساسانی، بیزانس و ابتدای ظهور اسلام ساخته می‌شوند.

 

کد خبر 150472

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید