جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
سه شنبه, ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ ۱۸:۵۳
زمان مطالعه: 7 دقیقه
مدیر مخابرات منطقه فارس با اشاره به اینکه بیماری و سردرد به خاطر وجود دکل های مخابرات هیچ مبنای علمی ندارد، گفت: مردم در نصب دکل های مخابرات به ما کمک کنند و به مالکانی که دکل در ملک آنان نصب شده باشد، اجاره به مالکان بر اساس منطقه و قیمت تعلق می گیرد.

به گزارش پیام خبر، فرشید ایزدی، امروز در جمع خبرنگاران ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا (ع) و یاران باوفای ایشان، گفت: در بحث همراه اول چند نکته وجود دارد مکان هایی که مکالمه قطع می شود و یا به سکوت ختم می شود که برخی نقاط هم سکوت به قطع مکالمه منتهی می شود و یا اینکه ادامه مکالمه اجرایی می شود.

مدیر مخابرات منطقه فارس با اشاره به اینکه مهمترین عامل سکوت وجود تقویت کننده های غیرمجاز است و این تقویت باعث بهم ریختگی شبکه می شود، تاکید کرد: ۳۹ نقطه در فارس را شناسایی شده و سازمان تنظیم مقررات وظیفه جمع آوری دارد که اکثر این تعداد در شیراز است و موضوع نهایی اینست که زمانی که تکنولوژی ها به نسل های بعدی ارتقا پیدا می کند باید پهنای باند بیشتری به مشترک داده شود و برد آن سایت کمتر می شود و زمانی هم که برد کم می شود و سلول ها کوچک شوند و بین سلول ها فضای خالی ایجاد می شود که نیاز به افزایش سایت وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در مجموع سال گذشته تاکنون ۱۵۰ سایت جدید در فارس راه اندازی شده است، افزود: در این مدت ۲۴۸ سایت ارتقا پیدا کردند و در سال ۱۴۰۰ تا ابتدای سال آینده باید در شهر شیراز و توابع ۱۲۴ سایت جدید ایجاد و ۵۳ سایت هم در سایر شهرستان ها احداث شود.

ایزدی با اشاره به اینکه ۲۴۶ تکنولوژی هم باید ارتقا پیدا کند که امیداست با اجداث این سایت ها مشکل رفع شود، اظهار کرد: در راستای اجرای این پروژه ها مشکلاتی داریم یکی از مشکلات ترس مردم است، مردم از ایجاد دکل می ترسند و این ترس جلوی کار ما را می گیرد و برخی اوقات زمان اجرای عملیات احداث سایت مردم اجازه نمی دهند که کار شکل گیرد.

وی با اشاره به اینکه بیماری و سردرد به خاطر وجود دکل های مخابرات هیچ مبنای علمی ندارد، افزود: سایت سازمان تنظیم مقررات به آدرس www.cra.ir گزینه تشعشعات دارد در شهر شیراز سنسورهای اندازه گیری نصب شده و مردم می توانند نمودار این سنسورها از روی سایت ملاحظه کنند.

این مقام مسئول با یادآوری این مطلب که طراحی اینگونه نیست که هرجا خالی باشد سایت جدید ایجاد کنیم البته اولویت ما فضاهای سبز، مکان های عمومی و غیره است و اگر جایی وجود نداشته باشد مجبوریم از مکان های شخصی استفاده کنیم، اضافه کرد: حاضریم اجاره دکل را بدهیم، برخی اوقات مردم با این تفکر اشتباه باعث می شوند که سایت جمع شود به طوری که فردی که دکل در ملک وی نصب شده تحت تاثیر صحبت های دیگران، اجازه ورود به کارکنان ما را ندهد و همین امر باعث می شود که دکل از کار بیفتد و یا مجبور شویم جمع آوری کنیم.

وی با اشاره به اینکه سعی شده تعداد جمع آوری به حداقل برسانیم، افزود: سالهاست با مشکل مواجه هستیم و از مالکان در خیابان های «شهید آقایی»، «محلاتی»، «پزشکان» و بلوارهای «کوهسار» و «جمهوری» و شهرک های «میانرود»، «گلستان» و «شهید بهشتی» می توانند برای همکاری در نصب دکل در ملک خودشان و رفع مشکل مردم به مخابرات منطقه فارس مراجعه کنند ما بلافاصله بعد از مسائل اداری، عملیات احداث را اجرایی می کنیم و اجاره به مالکان بر اساس منطقه و قیمت تعلق می گیرد.

ایزدی با اشاره به اینکه کندی اینترنت به کمبود سایت ها بر می گردد، شاید فرد در مرز سلول ها باشد و ۴G  را روی گوشی خود ببیند اما به خاطر دوری از مرکز سلول نتواند فایل دریافت کند، اظهار کرد: مشکل دیگر ما قطعی برق است و اگر پاور و باتری سایت خراب شوند یا سایت کلا قطع و یا از سرویس دهی مناسب و کامل خارج می شود که روی قطع مکالمه تاثیر فراوان دارد.

مدیر مخابرات منطقه فارس گفت: مردم در نصب دکل های مخابرات به ما کمک کنند و به مالکانی که دکل در ملک آنان نصب شده باشد.

وی با تاکید بر اینکه بیش از ۹۷ درصد در ۲G تحت پوشش هستند، افزود: در صدد هستیم مشکلات همراه اول را کاهش دهیم البته سیاست همراه اول اینست که اولویت با نقاطی است که بیشتر از سوی مردم مشکلات خرابی شده باشد و از این رو لازم است مردم اگر جایی مشکل پوشش دارند با ۹۹۹۰ تماس بگیرند و اعلام خرابی کنند، گزارش های مردمی باعث می شود تا این مناطق اولویت بیشتری بگیرند و همواره نظرات مردم برای همراه اول و مخابرات بسیار مهم است.

ایزدی با تاکید بر اینکه مشکل سرقت تجهیزات مخابراتی از مسائل ماست، خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی و قوه قضائیه همکاری دارند ولی سرقت ها زیاد شده است و برخی افراد سیم های انتهایی مخابرات را هم سرقت می کنند و حتی فیبرهای نوری را می شکنند و زمانی که به سیم مسی برخورد نمی کنند و آن را رها کرده و می روند اما این میان متاسفانه خطوط و ارتباط قطع می شود.

وی افزود: ۲ مورد سرقت تجهیزات مخابرات از سوی مردم به ۱۱۰ اطلاع دادند و سارق دستگیر شده بود و ارتباط ۴۶ هزار مشترک به خاطر سرقت قطع شده بود و میانگین اینست که کمتر از سه ساعت شبکه هوایی و کمتر از ۷۲ ساعت شبکه کابلی رفع خرابی شود البته مواردی هم بیشتر شده است که بیشتر به خاطر زیاد شدن سرقت ها بوده و فردی که به خرابی ها رسیدگی می کند زمان دیگری برای رفع مشکل خرابی جدید ندارد و صف خرابی ایجاد می شود.

مدیر مخابرات منطقه فارس افزود: همه مواد اولیه و تجهیزات گران شده ولی تعرفه مخابرات بیش از ۱۰ سال است که تغییر نکرده است و واقعا دخل و خرج مخابرات بهم نمی خورد.

وی در خصوص پیامک های قطع تلفن هم گفت: پیامک های ارسالی از سوی همراه اول سیستمی است و در آینده نزدیک مشترکین خوش حساب از مشترکین بد حساب جدا سازی می شوند.

ایزدی پیرامون اینترنت ۲۰۲۰ هم گفت: پهنای باند استان را افزایش داده ایم و این افزایش به خاطر افزایش نیازهای مردم بوده است چرا که شرایط کرونا باعث شده تا مردم از سرویس های اینترنتی استفاده کنند و یک نقاطی هستند گلوگاه محسوب می شوند که مشکل آن برطرف شده است که نزدیک به ۶۰۰ نقطه را ارتقا داده ایم چند نقطه محدود باقی مانده است در آینده مشکل آن چند نقطه را هم رفع می کنیم، البته نوسانات برق روی کافوهای ما تاثیر می گذارد.

وی با اشاره به اینکه در برخی نقاط شهر فیبرنوری را به موازات شبکه مسی راه اندازی کردیم، تاکید کرد: اگر ممانعت های مردم وجود داشته باشد در خصوص نسبت سایت به وسعت و نسبت سایت به تراکم جمعیتی از سایر کلان شهرها عقب می مانیم.

مدیر مخابرات منطقه فارس گفت: یک سایت بلوار جمهوری زیر بار ۵G هست که هنوز به طور رسمی افتتاح نشده است.

وی در خصوص اعتراض برخی کارکنان مخابرات به برخی کمبود حقوق ها هم گفت: خانواده مخابرات همه با هم یک خانواده هستند تمام تلاش ما اینست که به آنان کمک کنیم، مخابرات چندین نوع نیرو دارد که دسته اول بر اساس آزمون، گزینش و مصاحبه جذب شدند و این افراد استخدام دائم هستند و تعداد زیادی هم ندارند.

مدیر مخابرات منطقه فارس اضافه کرد: چند سال پیش شرکت مخابرات ایران اعلام کرد که طرح «جایگزین فرزند» شکل گرفته است که تعدادی جذب شدند و در فارس حدود ۱۰ نفر جذب شدند که آنان هم بر اساس آزمون و مصاحبه انتخاب شدند و به صورت قراردادی در مخابرات فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه گروه سوم بخش خصوصی هستند که به عنوان «خدمات اول» شناخته می شوند این افراد تحت قرارداد شرکت «خدمات اول» هستند، اظهار کرد: گروه چهارم گروه زحمتکش فنی هستند که پیمانکار فنی محلی را به عهده دارند که پنج پیمانکار در کل استان فارس با ما برای این افراد که در سراسر استان فعال هستند قرارداد دارند.

ایزدی گفت: بر اساس قوانین مخابرات ایران واگذاری پست به ۲ گروه آخر ممنوع است البته این افراد بسیار خبره و کارآزموده هستند که اگر نباشند کار مخابرات لَنگ می شود البته مخابرات قصد دارد طرح «کارشناسان خبره» را برای ارتقای حقوق این افراد به اجرا برساند.

 

کد خبر 150490

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید