جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
چهارشنبه, ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ ۱۸:۵۶
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رئیس مجمع خیرین سلامت فارس گفت: امسال فعالیت مجمع خیرین سلامت فارس، علیرغم بحران کرونا و مشکلات اقتصادی رو به افزایش بوده و در چهار ماهه اول سال بیش از ۲۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تفاهم نامه تنظیم شده است.

به گزارش پیام خبر، علی اکبر رامجردی در نشست مجازی با خبرنگاران با تشکر از حضور مستمر خیران سلامت فارس گفت: مجمع خیرین سلامت فارس تاکنون یک هزار و ۵۱۲ میلیارد تومان تفاهم نامه در طول دوران فعالیت این مجمع تنظیم کرده که ارزش آن یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است و این اقدامات در حوزه عمران، اهدای ملک و خودرو، اهدای تجهیزات پزشکی و حمایت از دانشجویان و بیماران و ... بوده است.

رئیس مجمع خیرین سلامت فارس افزود: ۵۸۶ تفاهم نامه در طول ۲۰ سال گذشته در حوزه عمرانی تنظیم شده که ارزش آن ۹۳۰ میلیارد تومان است و تمامی آنها انجام شده و ۱۸ بیمارستان نیز ساخته شده که خیران به تنهایی یا با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ساخته اند و دارای سه هزار و ۱۰۰ تخت هستند.

وی اضافه کرد: ساخت ۱۹ اقامتگاه همراه بیمار، ساخت ۱۳۵ مرکز بهداشتی، ۱۰۸ پایگاه اورژانس و توسعه ۱۲۵ مرکز درمانی و توسعه پنج مرکز آموزشی، تامین ۳۹۴ مورد ملک در طول ۲۰ سال گذشته و اهدای ۵۹ خودرو و ۸۷۴ مورد تجهیزات کلان از سایر این موارد است.

رامجردی اعلام کرد: کمک های حمایتی در این ۲۰ سال نیز شامل ۳۲۰ مورد عمده و شامل کمک به بیماران نیازمند، درمان در مناطق محروم، اسکان همراهان بیمار، اهدای لوازم منزل، حمایت از مراکز درمانی و ... و پیشرو در کشور بوده است.

وی ادامه داد: امسال فعالیت مجمع خیرین سلامت فارس، علیرغم بحران کرونا و مشکلات اقتصادی رو به افزایش بوده و در چهار ماهه اول سال بیش از ۲۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تفاهم نامه تنظیم شده که ۱۹ مورد تفاهم نامه در شیراز و هفت مورد در شهرستان ها بود و در شیراز عمده آنها به اهدای تجهیزات، ادامه پروژه های نیمه تمام، کمک به زلزله زدگان سی خت و ... بوده و در شهرستان ها ۳۷ جلسه با خیران شهرستان ها انجام شده تا مشکلات و موانع رفع شود.

رامجردی با اشاره به پروژه های فعال فعلی بیان کرد: ۲۳ پروژه فعال در شهرستان ها در حال حاضر وجود دارد و در بحث صندوق حمایت از بیماران و دانشجویان ۳۵۰ مورد کمک بلاعوض و وام به ارزش ۷۲۰ میلیون تومان در چهار ماه گذشته در شهرستان ها داشته ایم و ۴۰۰ میلیون تومان حمایت دانشجویی با وام های قرض الحسنه انجام شده است.

وی افزود: در بحث کرونا سعی کردیم در استان فارس این حوزه را در کنار سایر برنامه ها داشته باشیم و ۲۴ میلیارد و یکصد میلیون تومان کمک مستقیم خیران در مورد کرونا در مدت اخیر در استان را داشتیم.

رامجردی اضافه کرد: موانع خیران به سه دسته اداری و ساختاری، ایجاد هماهنگی بین خیران و مدیران و اهمیت ابزارهای لازم و ماندگاری نیات خیران تقسیم می شود که در فارس این موارد به خوبی مدیریت شده است.

رئیس مجمع خیرین سلامت فارس با اشاره به توجه به بحران کرونا در اقدامات اخیر گفت: در حوزه خیران سلامت، بحران کرونا مورد توجه ویژه قرار گرفت و سال قبل با کمک بیش از ۱۸۵ میلیارد تومان در این حوزه یک رکورد خوب در سنوات گذشته ثبت شد.

وی اعلام کرد: در حال حاضر تخت بستری و تجهیزات عمده نیاز استان است و کم کردن حجم ورودی بیماران به مراکز درمانی مهم است و موسسه «مهر حضرت فاطمه زهرا (س)» را مجمع خیرین سلامت فارس فعال کردیم که  تاکنون بسیاری از بیماران کرونا را مورد رسیدگی قرار داده است.

 

کد خبر 152882

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید