شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. فرهنگ و ادب
جمعه, ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ ۱۷:۳۹
زمان مطالعه: 4 دقیقه
سالن تئاتر استاد لایق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برای درمان بیماران مبتلا به کرونا تبدیل به بیمارستان موقت شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در گفت و گو با خبرنگار پیام خبر ضمن تایید این خبر، اعلام کرد: این تصمیم، مصوب ستاد استانی مدیریت کروناست زیرا با توجه به بحرانی بودن استان از لحاظ شیوع بیماری و کمک به کادر سلامت در خصوص بیماری کرونا بصورت موقت برای درمان بیمارانی که نیاز به بستری ندارند، سالن استاد لایق در شیراز به این کار اختصاص یافت.

صابر سهرابی با این توضیح که تمامی دستگاه های اجرایی موظف هستند با تمام توان امکانات خود را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی گذاشته افزود: این کار برای این است که تا هرچه سریعتر از این وضعیت بحرانی بیرون برویم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس، تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز برای سلامتی مردم  و کمک به خروج از وضعیت اضطراری با تمام  توان در کنار کادر درمان خواهد بود.

سهرابی در ادامه بیان کرد: ۲ سال است سالن تئاتر استاد لایق شیراز با همه گیری کرونا تعطیل و فقط در مواردی که وضعیت استان مناسب بوده گروه ها تمرینات خودشان را در این سالن انجام می دادند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با این حال پیرامون این پرسش که آیا گروه های تئاتری  که آنجا تمرین دارند سالن یا فضای جایگزین برای تمرین دریافت می کنند، پاسخ داد: هرچند وضعیت شیراز از نظر همه گیری بیماری کرونا قرمز است و در حال حاضر نشست ها و گردهمای های هنری در مکان های سربسته کاملا ممنوع شده؛ در تلاش هستیم که وقفه ای برای تمرین گروه ها بوجود نیاید و مکانی را در اختیار گروه های نمایشی استان فارس قرار دهیم.

با این حال محمد هاشم زاده، سرپرست یکی از گروه های تئاتری شیراز که در سالن استاد لایق تمرین های نمایش را دنبال می کند به خبرنگار پیام خبر، اعلام کرد: برای اجرای نمایش «اگر شبی از شب های تهران مسافری...» حدود یک ماه است که برای حضور در جشنواره ملی آیین های سنتی در سالن استاد لایق در حال تمرین هستیم.

این هنرمند شیرازی، ادامه داد: هر استانی در صورت راهیابی به چنین رویدادی از گروه های نمایشی خود حمایت می کند، اما مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس پس از بازدید از این سالن به ما اعلام کرد که این سالن باید تخلیه شود و به بیماران کرونایی اختصاص یابد.

هاشم زاده با بیان اینکه گروه های تئاتری با همه مشکلات کرونا فعالیت های خود را رها نکرده اند، اظهار کرد: شایسته نیست با وجود یک ماه تمرین مداوم و طراحی دکور و میزانسن برای حضور در رویدادی ملی که بسیاری گروه های تئاتری تلاش می کنند رقابت در این جشنواره کنند، این چنین مورد بی مهری قرار بگیرد.

این کارگردان تئاتر، گفت: چرا با وجود سالن های ورزشی متعدد در شیراز باید تنها دلخوشی بچه های تئاتر در این شهر از آنها گرفته شود و به بیمارستان موقت تبدیل شود؟ ما با چنین کار خداپسندانه ای مخالف نیستیم اما می شود با تدبیر بهتری سالن دیگری را به این کار اختصاص داد.

هاشم زاده، افزود: این فقط مشکل من و گروه تئاتر من نیست و برای تمامی گروه های تئاتر شیراز این مشکل وجود دارد. تئاتر در شیراز تعطیل شده است و حتی پیشکسوتان این هنر هم حمایتی از ما نمی کنند. من نمی دانم پاسخ اعضای گروه تئاترم را چگونه بدهم.

بنا به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، ۴ هزار و ۹۳۹ بیمار مثبت و یا مشکوک دارای علایم کروناویروس در بیمارستان های استان فارس بستری هستند که از این تعداد، ۴۱۵ بیمار مبتلا به کرونا به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

عبدالرسول همتی با اعلام جان باختن ۳۵ هم استانی دیگر در اثر کرونا طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کرونا از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را پنج هزار و ۵۷۰ نفر اعلام کرد.

 

کد خبر 152967

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید